Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Bora Ultra 50

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27866
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 18 okt 2015 10:51

ONTOPIC PLEASE.

@ monsieurpinot

Waarom heb je niet de originele remblokken gebruikt? Mijn ervaring met Swissstop Yellow is dat het dramatisch slechte blokken zijn. Piepen, remmen niet goed en laten gele strepen achter.

Berrie50
Forum-lid
Berichten: 723
Lid geworden op: 09 jun 2011 12:32

Berrie50 18 okt 2015 11:16

Carbon remt gewoon een stuk minder in de regen,ongeacht de remblokjes. :dislike:

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 18 okt 2015 11:47

Maar die diamant geschuurde remrand, is dat alleen een marketing truc? Of remt dat echt beter in de regen?
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 18 okt 2015 12:08

alleen maar het gewicht (?) en het gevoel (?) als negatieve conclusie worden neergezet, het overige is alleen maar positief. Met andere woorden . . . . . "Go tubeless" (een ervaren en realistische gebruiker).
Fijn dat we hier met een ervaren gebruiker te maken hebben (die zijn schaars :mrgreen: )
We hebben het in dit topic over een set wielen die op basis van een bepaald aantal eigenschappen wordt gekocht. Al rijdt de tubeversie beter dit blijven goede wielen. Tubeless verhoogd het gewicht op een punt waar je dit juist niet wilt en het "gevoel" op de limiet wordt redelijk op zeep geholpen.
Wat mij betreft kun je lekker op tubeless blijven rijden, ik persoonlijk vindt het geen probleem om een paar keer per jaar lek te rijden (zit dan binnen 15 minuten weer op de fiets).
Tubeless is voor moutainbikes (waar ik er al jaren mee rijdt) en voor rijders die het toch geen zier uitmaakt hoe een fiets aanvoelt, wil je dat dan is tubeless een prima keus, koop je bora's dan neem je gewoon goede binnenbanden of als je met tubes om kunt gaan de tube versie.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27866
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 18 okt 2015 12:27

Karl66 schreef:Maar die diamant geschuurde remrand, is dat alleen een marketing truc? Of remt dat echt beter in de regen?
Het remt merkbaar beter dan mijn vorige carbon wielen (Reynolds). Komt aardig in de buurt van alu. De blokken zijn natuurlijk wel van wezenlijk belang.

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Forum-lid HC
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 18 okt 2015 12:38

havana schreef:ONTOPIC PLEASE.

@ monsieurpinot

Waarom heb je niet de originele remblokken gebruikt? Mijn ervaring met Swissstop Yellow is dat het dramatisch slechte blokken zijn. Piepen, remmen niet goed en laten gele strepen achter.
de originele (rode) waren campa blokken (nog geen ervaring mee in de regen). Wielen zitten nu (icm shimano body) in mijn shimano fiets, zag de swisstops volgens mij hier ergens in dit topic langskomen dus dacht laat ik die eens proberen. Maar, ik heb dus nu dezelfde ervaring als jij hebt ondergaan :lol:.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27866
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 18 okt 2015 13:18

Ik heb naast de oorspronkelijke blokken de beste ervaringen met Reynolds, al heb ik die nog niet uitgeprobeerd op de Bora's. Op mijn oude wielen heb ik ook Swissstop Black Prince geprobeerd (zelfde als Lightweight), die remden aardig goed, hapten wel een beetje en sleten aardig snel. Ook geen aanrader dus.

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 18 okt 2015 20:06

black prince houdt te temperatuur wel redelijk laag.
De Reynolds blokken (oud en nieuw ) zijn goed maar ze worden echt heel snel idioot heet. Reynolds velgen kunnen hier tegen maar op campa velgen zou ik het niet gokken.
De enve blokken zijn ook goed en zitten tussen de black prince en de reynolds in (maar zijn duur en lastig te verkrijgen)

Graziano
Forum-lid
Berichten: 109
Lid geworden op: 17 aug 2014 15:13

Graziano 24 okt 2015 19:05

Vraagje, hoeveel speling mag de Bora one 35 hebben als je druk zet op de achterwiel?
Ik kan nl. de achterwiel met m'n hand tegen de rem aandrukken.
Klopt dit wel?
Ik heb eenmaal met de wielset gereden.

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 24 okt 2015 19:23

Blauwe Reynolds blokken met Campa carbon velgen gaat prima. Geen klachten over en het remt goed zonder veel geluid.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 24 okt 2015 19:44

boswielrenner schreef:Blauwe Reynolds blokken met Campa carbon velgen gaat prima. Geen klachten over en het remt goed zonder veel geluid.
Zie @sharkman, ik geef liever wat meer aan remblokken uit. Die mogen slijten, mijn wielen liever niet te snel.
Afbeelding

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 24 okt 2015 19:53

Ik ben ook zuinig op mijn wielen, maar als de Bora's goed uit de remtesten komen op hoge snelheid in afdalingen, dan kunnen de velgen de hitte vast wel aan. Ik gebruik de originele Campa blokken, maar ook de Reynolds cryo blue en ik merk geen verschil behalve dat de Cryo blue's wat sneller slijten, maar wel minder geluid maken. Remmen doen ze beide prima. Zeker bij droge omstandigheden.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

Plaats reactie