UCI zal ook de afstelling van de betreffende " fiets" (ook) wel controleren en obv dat en andere meewegende feiten haar straffen, of niet. Hoop niet dat UCI een punt wil maken en extreem doorslaat in strafmaat.
ALS ze al schuldig blijkt , gaat hier om marge renster bij beloften, geen wereldtopper met grote financiele belangen en voorbeeldfunctie. OK, al wel 19, maar duidelijk nog onder invloed van ouders/team. Na de schorsing zou ze toch weer moeten kunnen fietsen ( volgend CX seizoen, dus half jaar kan prima
), al was t maar om te bewijzen dat ze het wel kan
DAT er nu op gelet wordt en dat ze kunnen controleren EN vinden is nu overal duidelijk.
Verder vind ik t eigenlijk helemaal niet zo spannend meer
Wat me wel te binnen schiet : Hoeveel zwaarder wordt een fiets met zo'n systeem ? voelen hoe zwaar een fiets is, is toch ook al redelijke indicatie ? al dan niet in vergelijking met zijn andere fietsen ? ( of zouden ze dan de " normale" fietsen extra zwaar gaan maken
)
Meten met een appje op smartfone, dan zal er spanning op t motortje moeten staan om een signaal uit te zenden, dus ergens een switchje in een stroomdraad en er valt met dat appje niets meer te scannen ?
(en er valt ook vast wel een motortje te ontwikkelen wat geen signalen uitzend voor te koppelen tellers etc)