Pagina 49 van 55

Re: Veldrijden 2015/2016

Geplaatst: 03 feb 2016 19:42
door lugosi
hayes schreef:In het krantenartikel op hln.be stond dat die vriend door koerscommissarissen van het parcours is gehaald net voor de race en dat er dan al verklaringen zijn afgelegd tegenover die mannen. Dat moet allemaal toch te controleren zijn.

Het zou - als het klopt - weer in haar voordeel pleiten.
Volgens knutmo (en anderen) maakt dat allemaal niet uit.
De wijzen van de uci zullen wel een straf kiezen die zij geschikt vinden.

Re: Veldrijden 2015/2016

Geplaatst: 03 feb 2016 20:11
door i-mac
lugosi schreef:
hayes schreef:In het krantenartikel op hln.be stond dat die vriend door koerscommissarissen van het parcours is gehaald net voor de race en dat er dan al verklaringen zijn afgelegd tegenover die mannen. Dat moet allemaal toch te controleren zijn.

Het zou - als het klopt - weer in haar voordeel pleiten.
Volgens knutmo (en anderen) maakt dat allemaal niet uit.
De wijzen van de uci zullen wel een straf kiezen die zij geschikt vinden.
Daar zal advocaat Johnny Maeschalck van smullen (als hij als de advocaat van Femke zou worden natuurlijk). Hij is gespecialiseerd in het verdedigen van sportmensen.

Re: Veldrijden 2015/2016

Geplaatst: 03 feb 2016 20:15
door knutmo
lugosi schreef: Ik geloof niet in reglementjes en regeltjes van clubjes en bonden.
Zonder reglementen en regels is er geen sport in wedstrijdverband mogelijk.

Re: Veldrijden 2015/2016

Geplaatst: 03 feb 2016 20:22
door knutmo
lugosi schreef:
Volgens knutmo (en anderen) maakt dat allemaal niet uit.
Voor de overtreding van de regels omtrent technological fraude maakt dat inderdaad niet uit. Voor mij persoonlijk wel hoor. Maar ja, ik zit niet in de UCI disciplinaire commissie.

Re: Veldrijden 2015/2016

Geplaatst: 03 feb 2016 21:26
door Kiekeboe
knutmo schreef:Je weet dat jij de enige bent op dit forum die de term 'kutbelg' gebruikt? Welk punt wil je hiermee maken?
Sorry, maar de term "kutbelgen" is dus eerst door iemand anders aangehaald. Ik ga dus niet quoten naar die betreffende post.
Einde discussie voor mij nu.

Re: Veldrijden 2015/2016

Geplaatst: 03 feb 2016 22:39
door daniel1975
De spugende belgen die daar tussen stonden zijn dat ook. Net als fontijn-slopende feyenoord'fans' oid.
Die lui verdienen een levenslange ban. Niks is zo vreselijk min en onbeschoft als spugen. Bah!!
Ik zal die uitspraak over die idioten dan ookzeker niet terugnemen.

Re: Veldrijden 2015/2016

Geplaatst: 03 feb 2016 23:17
door ted038
UCI zal ook de afstelling van de betreffende " fiets" (ook) wel controleren en obv dat en andere meewegende feiten haar straffen, of niet. Hoop niet dat UCI een punt wil maken en extreem doorslaat in strafmaat.
ALS ze al schuldig blijkt , gaat hier om marge renster bij beloften, geen wereldtopper met grote financiele belangen en voorbeeldfunctie. OK, al wel 19, maar duidelijk nog onder invloed van ouders/team. Na de schorsing zou ze toch weer moeten kunnen fietsen ( volgend CX seizoen, dus half jaar kan prima ;) ), al was t maar om te bewijzen dat ze het wel kan ;)

DAT er nu op gelet wordt en dat ze kunnen controleren EN vinden is nu overal duidelijk.
Verder vind ik t eigenlijk helemaal niet zo spannend meer :mrgreen:


Wat me wel te binnen schiet : Hoeveel zwaarder wordt een fiets met zo'n systeem ? voelen hoe zwaar een fiets is, is toch ook al redelijke indicatie ? al dan niet in vergelijking met zijn andere fietsen ? ( of zouden ze dan de " normale" fietsen extra zwaar gaan maken :winkthumb: )

Meten met een appje op smartfone, dan zal er spanning op t motortje moeten staan om een signaal uit te zenden, dus ergens een switchje in een stroomdraad en er valt met dat appje niets meer te scannen ?
(en er valt ook vast wel een motortje te ontwikkelen wat geen signalen uitzend voor te koppelen tellers etc)

Re: Veldrijden 2015/2016

Geplaatst: 04 feb 2016 00:00
door knutmo
Ik denk dat ze simpelweg de kompasfunctie gebruikten in een ipad/iphone en daarmee makkelijk de magneten in de motor kunnen ontdekken.

Re: Veldrijden 2015/2016

Geplaatst: 04 feb 2016 00:25
door fiedoo
ted038 schreef:UCI zal ook de afstelling van de betreffende " fiets" (ook) wel controleren en obv dat en andere meewegende feiten haar straffen, of niet. Hoop niet dat UCI een punt wil maken en extreem doorslaat in strafmaat.
ALS ze al schuldig blijkt , gaat hier om marge renster bij beloften, geen wereldtopper met grote financiele belangen en voorbeeldfunctie. OK, al wel 19, maar duidelijk nog onder invloed van ouders/team. Na de schorsing zou ze toch weer moeten kunnen fietsen ( volgend CX seizoen, dus half jaar kan prima ;) ), al was t maar om te bewijzen dat ze het wel kan ;)

DAT er nu op gelet wordt en dat ze kunnen controleren EN vinden is nu overal duidelijk.
Verder vind ik t eigenlijk helemaal niet zo spannend meer :mrgreen:


Wat me wel te binnen schiet : Hoeveel zwaarder wordt een fiets met zo'n systeem ? voelen hoe zwaar een fiets is, is toch ook al redelijke indicatie ? al dan niet in vergelijking met zijn andere fietsen ? ( of zouden ze dan de " normale" fietsen extra zwaar gaan maken :winkthumb: )

Meten met een appje op smartfone, dan zal er spanning op t motortje moeten staan om een signaal uit te zenden, dus ergens een switchje in een stroomdraad en er valt met dat appje niets meer te scannen ?
(en er valt ook vast wel een motortje te ontwikkelen wat geen signalen uitzend voor te koppelen tellers etc)
of ze wordt schuldig bevonden en dan is zes maand een lachertje aangezien het crossseizoen voorbij is ( minimum 2 jaar lijkt mij dan aannemelijk) of ze wordt onschuldig (dus 't is haar fiets niet) bevonden en dan gaat ze natuurlijk vrijuit.
Als duidelijk blijkt dat het geen van haar fietsen kan zijn (obv de maten) mag ze geen straf krijgen ondanks de betwistbare UCI-regels terzake.

Veldrijden 2015/2016

Geplaatst: 04 feb 2016 07:38
door knutmo
Of dan krijgt zij geen straf, maar haar team wel een boete, wegens gepruts.

Re: Veldrijden 2015/2016

Geplaatst: 04 feb 2016 09:42
door i-mac
Nederland, carnaval en de huidige actualiteit :-)

https://soundcloud.com/toonvdb/motor-in-me-fiets2

Re: Veldrijden 2015/2016

Geplaatst: 04 feb 2016 10:23
door Benito
Ik vraag me af of het nog te achterhalen valt dat de fiets anders was afgesteld. Als de verhalen kloppen, dan heeft de UCI de zadelpen verwijderd om de fiets te controleren. Tenzij zich daarop een markering bevond van de insteekhoogte, weet je dan niet meer of de fiets inderdaad niet op haar maat was afgesteld. Ook al mocht dit zo zijn en is het duidelijk dat het een andere afstelling betrof dan haar andere fietsen, blijft de vraag of de fiets voor haar berijdbaar was en dusdoende in principe inzetbaar in de wedstrijd. Overigens, lijkt het erop dat de fiets in ieder geval niet dermate anders was afgesteld dat het getrainde oog van een mechanieker het heeft opgemerkt. Door de beschikbaarheid van een berijdbare illegale fiets in een wedstrijd lijkt mij de enige terechte uitkomst schorsing. Levenslang vind ik dan weer wat overdreven.