Havana's nieuwe frame
@rob86
- kabels lopen perfect, zeker niet te lang
- shifters staan zo dat je een mooie vlakke overgang hebt. Het stuur lijkt wat raar te staan, maar dit komt door de foto
- het frame is niet te groot, maar past juist perfect. Zou ik een maat kleiner nemen moet ik 2.5 cm spacer monteren en een stuurpen die 2 cm langer is
Gisteren eerste rit gemaakt, het rijdt precies hetzelfde als mijn Supersix. Had ook geen groot verschil verwacht; de verschillen tussen monocoque carbon frames zijn nu eenmaal klein. Di2 schakelt perfect, en het afstellen tijdens het fietsen is briljant.
- kabels lopen perfect, zeker niet te lang
- shifters staan zo dat je een mooie vlakke overgang hebt. Het stuur lijkt wat raar te staan, maar dit komt door de foto
- het frame is niet te groot, maar past juist perfect. Zou ik een maat kleiner nemen moet ik 2.5 cm spacer monteren en een stuurpen die 2 cm langer is
Gisteren eerste rit gemaakt, het rijdt precies hetzelfde als mijn Supersix. Had ook geen groot verschil verwacht; de verschillen tussen monocoque carbon frames zijn nu eenmaal klein. Di2 schakelt perfect, en het afstellen tijdens het fietsen is briljant.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Zijn dat wel DA remhoeven?
Less is bore
Dat is dat wat voor jouw.?!monsieurpinot schreef:moeten we daar nog over discussiëren? (ik vergeet telkens dat ik mijn frame 't liefst giro roze wil laten spuiten )Keezx schreef:Ofwel, alles is goed als het maar zwart is,.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
@havana, kan jij me wat wijzer maken rond een vraag die heb?
Is jouw zadelpen een als deze:
https://m.nl.aliexpress.com/s/item/32549152366.html
Heb je een zadel zonder gleuf?
Hoe krijg je dan de voorste bout correct aangedraaid?
Veel plek is er toch niet tussen bout en zadel…
Is jouw zadelpen een als deze:
https://m.nl.aliexpress.com/s/item/32549152366.html
Heb je een zadel zonder gleuf?
Hoe krijg je dan de voorste bout correct aangedraaid?
Veel plek is er toch niet tussen bout en zadel…
-
- Forum-lid
Die voorste bout zal niet zijn om het zadel aan te draaien, maar alleen om het zadel horizontaal te kunnen stellen. Als je dat hebt gedaan zet je het zadel vast met de achterste bout.
Dit kunstje moet je waarschijnlijk een paar keer herhalen omdat bij het vastdraaien van het zadel, het zadel toch nog iets omhoog of omlaag zal bewegen met de neus.
Dit kunstje moet je waarschijnlijk een paar keer herhalen omdat bij het vastdraaien van het zadel, het zadel toch nog iets omhoog of omlaag zal bewegen met de neus.
Mechanische doping? --> Sorin bicarbon slimline
Ja dat dacht ik ook. Maar je merkt dat als de zadelklem strakker komt hij niet meer makkelijk kantel.. Omdat hij niet meer makkelijk kantelt merk je ook dat hij niet automatisch de andere bout strak aan trekt.
Bij de meeste zadels die ik heb vastgezet komt de voorste bout wel "redelijk" vast te zitten, maar net niet helemaal goed...
Maar goed, je kunt het uiteraard wel altijd proberen. Als het goed zit zit het goed.. Hoef je ook niks te klooien met sleuteltjes of boutjes te vervangen.
gr
Rob
Bij de meeste zadels die ik heb vastgezet komt de voorste bout wel "redelijk" vast te zitten, maar net niet helemaal goed...
Maar goed, je kunt het uiteraard wel altijd proberen. Als het goed zit zit het goed.. Hoef je ook niks te klooien met sleuteltjes of boutjes te vervangen.
gr
Rob
- Supergrover
- Forum-lid HC
Zadel.....kawouter schreef:verkeerd om
Bidons.......
tsss hoop dat de stijlpolizei niet kijkt.
- TheTourist
- Forum-lid
Canyon Aeroad CF SLX 7.0