Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Veldrijden 2024 - 2025

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1493
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 05 feb 2024 17:15

En wat vind je daar bewijs aan voor dat hij niet top was? 40 seconden voor, fris genoeg voor het showtje op de streep en in een interview zeggen dat hij heel de cross vooral bezig was met geen stukken rijden. Dit is toch niet zichzelf kapot rijden zoals hij vorig jaar op het WK of in sommige van zijn wegkoersen liet zien?
Daarbovenop denk ik dat Van Der Poel het wel gewoon zou aangeven als hij zich echt niet top voelde, daar is hij doorgaans toch open over?

Fietsgenieter
Forum-lid
Berichten: 362
Lid geworden op: 12 jul 2017 10:26

Fietsgenieter 05 feb 2024 17:33

Nou ja, misschien werd verwacht dat hij meteen 1 minuut zou hebben en daarna steeds verder zou uitlopen. Het zag er niet super super uit maar was ook het parcours niet voor. Zag er gewoon redelijk berekend en doelmatig uit. Niet echt vurig en vol passie. Maar gewoon professioneel even goud zeker stellen. Prima. Het kan ook niet altijd uitzinnig en opzwepend zijn.
Het hele wk, vind ik. Berekenend naar de medailles, paar uitzonderingen daar gelaten.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39598
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 05 feb 2024 18:18

Tsja, dat is nu overmacht: zoveel over hebben dat je berekenend kunt rijden. Saai maar doeltreffend.
Less is bore

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 5158
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 05 feb 2024 19:01

bartdr schreef: 05 feb 2024 10:08 Dat zal dan vooral afhangen van de testen die ze in de komende maanden bij profploegen op de weg mogen gaan afleggen.
Wat tot nu toe niemand heeft benoemd, maar bij mij wel door het hoofd ging gisteren: dat waren nu toch echt omstandigheden+parcours op het lijf van Van Aert geschreven?
Ik heb dat ook even gedacht, maar bij nader inzien waren de stukken waar je echt langdurig constant vermogen trappen eerder beperkt. En dat heeft hij nodig.
Uiteraard had VanAert hier gisteren ook gewoon glorieus tweede kunnen worden.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 5158
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 05 feb 2024 19:02

marsman schreef: 05 feb 2024 10:23 Heb alleen de heren en dames elite wedstrijden gekeken. Natuurlijk een tikkie saai en voorspelbaar. Maar toch, wat een indrukwekkend overwicht van VDP en Fem van Empel.

Nu nog 1 week regen hier, maar ik krijg zachtjes aan goesting in het voorjaar. Heel benieuwd naar het duel tussen VDP en Van Aert op de weg.
Straf, zoveel mooie crossen te zien dit weekend en dan alleen kijken naar de saaiste twee, en dat wisten we op voorhand.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 5158
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 05 feb 2024 19:08

bartdr schreef: 05 feb 2024 17:15 En wat vind je daar bewijs aan voor dat hij niet top was? 40 seconden voor, fris genoeg voor het showtje op de streep en in een interview zeggen dat hij heel de cross vooral bezig was met geen stukken rijden. Dit is toch niet zichzelf kapot rijden zoals hij vorig jaar op het WK of in sommige van zijn wegkoersen liet zien?
Daarbovenop denk ik dat Van Der Poel het wel gewoon zou aangeven als hij zich echt niet top voelde, daar is hij doorgaans toch open over?
Het was van in de beginfase duidelijk dat de voorsprong maar mondjesmaat toenam. Hij creëerde nauwelijks een marge die een kleine valpartij of pech zou kunnen compenseren.
Zoals hij in Hamme & Hoogerheide al zei dat hij niet zijn beste benen had na de Spaanse trainingen. Natuurlijk weet hij ook dat hij zonder zijn beste benen ook gewoon wint. Zijn focus zal bij die trainingen ook al wel elders gelegen hebben. In de interviews na de cross schemerde toch door dat zijn veldritwinter toch doorweegt en dat er eigenlijk weinig voldoening in te rapen valt.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16423
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 06 feb 2024 21:56

Nog een weekendje geduld.
Zaterdag 17 februari maakt Toon Aerts zijn wederoptreden in de veldrit van Sint-Niklaas.
Benieuwd of het meer zal worden dan enkel uitrijden.
Zonder van der Poel moet het toch mogelijk zijn om niet gedubbeld te worden.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5876
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 07 feb 2024 08:13

Zoals hij zelf al aangeeft gaat hij vooral voor de punten rijden zodat hij volgend seizoen een iets betere startplek heeft tijdens de wedstrijden.

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1493
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 07 feb 2024 09:28

lugosi schreef: 05 feb 2024 19:01
bartdr schreef: 05 feb 2024 10:08 Dat zal dan vooral afhangen van de testen die ze in de komende maanden bij profploegen op de weg mogen gaan afleggen.
Wat tot nu toe niemand heeft benoemd, maar bij mij wel door het hoofd ging gisteren: dat waren nu toch echt omstandigheden+parcours op het lijf van Van Aert geschreven?
Ik heb dat ook even gedacht, maar bij nader inzien waren de stukken waar je echt langdurig constant vermogen trappen eerder beperkt. En dat heeft hij nodig.
Uiteraard had VanAert hier gisteren ook gewoon glorieus tweede kunnen worden.
Ik vind niet dat het enkel op de powerstukken aankomt. Van Aert is toch ook de betere loper en er zat in dat parcours niet echt iets waar Van Der Poel zijn explosiviteit uit kon spelen.

el_loco
Forum-lid
Berichten: 1036
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:50

el_loco 07 feb 2024 11:43

vdPoel heeft er gewoon niet echt hard voor hoeven vechten deze keer. Behoudend gereden, geen fouten gemaakt, basistempo is veel te hard voor de anderen. Denk niet dat hij veel in het rood heeft gereden, waarschijnlijk helemaal niet. Hij zag er ook niet echt blij uit, meer tevreden dat de trui voor volgend jaar weer binnen is. En dat is ook terecht, hij was met afstand het beste dit seizoen.

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 5005
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 07 feb 2024 12:36

Klopt, er is niet echt voor gestreden. Zijn blijdschap vorig jaar was beduidend groter.

Verder was t mijns inziens wel een cross waar t op de power aankwam. Al is t maar dat Joris kwam bovendrijven. En de kleine mannen (Lars / Eli) juist niet

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39598
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 07 feb 2024 12:38

De strijd Joris-Wout had vermakelijk kunnen zijn. Had totaal geen invloed gehad op wie er zou winnen.
Less is bore

Plaats reactie