Specialized
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39598
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Eigenlijk te triest voor woorden dat fabrikanten niet gewoon standaard een effectief systeem monteren, maar dat je achteraf zelf voor een veel te hoog bedrag moet upgraden
Mijn Epic kraakte ook binnen paar maanden, net als mijn (inmiddels verkochtte) Cannondale SuperSix.
Mijn Epic kraakte ook binnen paar maanden, net als mijn (inmiddels verkochtte) Cannondale SuperSix.
Less is bore
Ik heb voor mijn Tarmac SL4 nieuwe balhoofdlagers nodig, in ieder geval de bovenste. Zonder leesbril kwam ik er niet uit, maar volgens mij heb ik de maat gevonden: 1-1/8"45x45. De onderste wil ik ook maar gelijk meenemen: Dat moet volgens mij 1-3/8" 36x45 zijn (ze zijn echt bijzonder slecht leesbaar).
Nu vind ik deze info sowieso erg moeilijk te vinden op het Internet, fora e.d. Maar wat ik vooral lees is dat dit Specialized specifieke maten zouden zijn, die je vervolgens ook alleen voor Specialized prijzen kan kopen.
Heeft Iemand ervaring met vervanging van deze lagers, kloppen de maten en heeft er iemand een aanrader qua adres om ze te verkrijgen ?
Nu vind ik deze info sowieso erg moeilijk te vinden op het Internet, fora e.d. Maar wat ik vooral lees is dat dit Specialized specifieke maten zouden zijn, die je vervolgens ook alleen voor Specialized prijzen kan kopen.
Heeft Iemand ervaring met vervanging van deze lagers, kloppen de maten en heeft er iemand een aanrader qua adres om ze te verkrijgen ?
Will the world end in the daytime ?
Ik denk dat daar wel lagers voor te vinden moeten zijn.
Ik heb zelf uit pure luiheid Specialized lagers besteld. Dat was erg duur. Het enige voordeel was dat er een setje carbon spacers en een carbon stofkapje bij zat. Kon ik mooi de alu die op m'n fiets zaten weggooien. Ik had m'n fiets in januari gekocht en kon in maart of april ofzo alweer nieuwe lagers monteren, omdat de onderste echt af was. Nu ontzie ik m'n fiets niet, maar ik vond het toch veel te snel gaan.
Nadat ik de nieuwe lagers had gemonteerd en voordat ik de vork weer in het frame stak heb ik er idioot veel lagervet op gesmeerd. Zodat de lagers goed afgedicht zijn. Ik moet zeggen dat dat wel helpt. Nu 8.000 km later zijn ze nog steeds goed.
Ik heb zelf uit pure luiheid Specialized lagers besteld. Dat was erg duur. Het enige voordeel was dat er een setje carbon spacers en een carbon stofkapje bij zat. Kon ik mooi de alu die op m'n fiets zaten weggooien. Ik had m'n fiets in januari gekocht en kon in maart of april ofzo alweer nieuwe lagers monteren, omdat de onderste echt af was. Nu ontzie ik m'n fiets niet, maar ik vond het toch veel te snel gaan.
Nadat ik de nieuwe lagers had gemonteerd en voordat ik de vork weer in het frame stak heb ik er idioot veel lagervet op gesmeerd. Zodat de lagers goed afgedicht zijn. Ik moet zeggen dat dat wel helpt. Nu 8.000 km later zijn ze nog steeds goed.
ITA, geen BSA.TL@ schreef: Alleen Pina doet nog BSA op een high-end frame, wat erg jammer is want het is een prima systeem (veel beter dan BB30)
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39598
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Maar wel kraakvrij
Stuk beter dan alle geperste ellende.
Stuk beter dan alle geperste ellende.
Less is bore
- Wiliertoerist
- Forum-lid
- Berichten: 2049
- Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20
En zonder die midlife crisis kunnen we wel gewoon van die fietsen genieten ?
Ik heb overigens een Italiaan en een Speci.
Ik heb overigens een Italiaan en een Speci.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39598
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Gaat niet om speci of pina hoor. Maar gewoon om het feit dat een goed systeem is vervangen voor een slechte.
Less is bore
- Wiliertoerist
- Forum-lid
- Berichten: 2049
- Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20
Was dat maar waar...