Cannondale
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6329
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Klopt helemaal, daarom ben ik ook geen fan van schijfremmen op de racer, maar dit verhaal alleen om aan te geven dat het vele malen sneller, makkelijker en ook veiliger remt.
Ik moest met die snelheid zo snel ronddraaien met de pootjes, dat ik blij was dat ik kon volgen (42x11) en dus lekker achteraan de groep reed.
Ik moest met die snelheid zo snel ronddraaien met de pootjes, dat ik blij was dat ik kon volgen (42x11) en dus lekker achteraan de groep reed.
- Jaap Telder
- Forum-lid
- Berichten: 1735
- Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12
53x11 [/quote]
Ik denk alleen maar. Ik kan mijn velgremmen uitstekend moduleren. Als ik te hard knijp in de schijfremmen, blokkeren de wielen ook. Het verschil is dat dit bij velgremmen bij 75% van de maximale remkracht gebeurt en bij schijfremmen bij 50%. Wat heb ik aan die andere 50%? (Percentages zuig ik uiteraard uit mijn duim, maar dat je met schijfremmen een grotere remkracht op het wile kan uitoefenen, daar zijn we het over eens hoop ik)
Ik zie niet in hoe ik met schijfremmen sneller, makkelijker en/of veiliger tot stilstand kan komen. Ik begrijp dus oprecht niet waarom men graag schijfremmen op zijn racefiets zou willen
[/quote]
Mijn bescheiden mening is dat je er alleen iets zinnigs over kan zeggen als je er zelf mee gereden hebt en ervaart hoe het remt (hydraulisch systeem). Dat zegt meer dan een theoretisch bedenksel.
Wil niet zeggen dat je niet tevreden bent met de velgremmen., en van mij hoef je niets hoor.
(edit: spelling)
Ik denk alleen maar. Ik kan mijn velgremmen uitstekend moduleren. Als ik te hard knijp in de schijfremmen, blokkeren de wielen ook. Het verschil is dat dit bij velgremmen bij 75% van de maximale remkracht gebeurt en bij schijfremmen bij 50%. Wat heb ik aan die andere 50%? (Percentages zuig ik uiteraard uit mijn duim, maar dat je met schijfremmen een grotere remkracht op het wile kan uitoefenen, daar zijn we het over eens hoop ik)
Ik zie niet in hoe ik met schijfremmen sneller, makkelijker en/of veiliger tot stilstand kan komen. Ik begrijp dus oprecht niet waarom men graag schijfremmen op zijn racefiets zou willen
[/quote]
Mijn bescheiden mening is dat je er alleen iets zinnigs over kan zeggen als je er zelf mee gereden hebt en ervaart hoe het remt (hydraulisch systeem). Dat zegt meer dan een theoretisch bedenksel.
Wil niet zeggen dat je niet tevreden bent met de velgremmen., en van mij hoef je niets hoor.
(edit: spelling)
Laatst gewijzigd door Jaap Telder op 24 jun 2015 09:11, 4 keer totaal gewijzigd.
Mijn bescheiden mening is dat ik niet zou weten wat er beter kan aan mijn huidige "remsituatie" en dus niet begrijp waarom ik schijfremmen zou "moeten" willen...
@scottpch: omdat schijfremmen niets doen aan het contact tussen band en weg, en omdat de beperkende factor bij snel stil willen staan toch juist dit contact is, kan ik me niet voorstellen dat jouw schijven de reden waren dat je niet crashte.
Maar als iemand een verklaring heeft die strookt met de basale weten van de fysica, dan sta ik daar voor open!
@scottpch: omdat schijfremmen niets doen aan het contact tussen band en weg, en omdat de beperkende factor bij snel stil willen staan toch juist dit contact is, kan ik me niet voorstellen dat jouw schijven de reden waren dat je niet crashte.
Maar als iemand een verklaring heeft die strookt met de basale weten van de fysica, dan sta ik daar voor open!
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
- Jaap Telder
- Forum-lid
- Berichten: 1735
- Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12
Kort samengevat: velgremmen remmen goed, hydraulisch met schijven nog beter....( volgens de testen en gebruikers)
- Jaap Telder
- Forum-lid
- Berichten: 1735
- Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12
Fraaie Cannondale Synapse Ultegra disc, staat hoog op mijn verlanglijst:
http://www.bikeradar.com/road/gear/cate ... -15-48942/
( ...The rest of the Ultegra setup is just as slick with the braking equally impressive, Shimano’s hydraulic brakes offering a brilliant balance between superb feel and out-and-out stopping power. It’s braking like this that shows why more and more road bikes are getting the disc brake treatment... )
http://www.bikeradar.com/road/gear/cate ... -15-48942/
( ...The rest of the Ultegra setup is just as slick with the braking equally impressive, Shimano’s hydraulic brakes offering a brilliant balance between superb feel and out-and-out stopping power. It’s braking like this that shows why more and more road bikes are getting the disc brake treatment... )
Laatst gewijzigd door Jaap Telder op 24 jun 2015 12:26, 2 keer totaal gewijzigd.
Document is van het web verwijderd. Is nog even afwachten dus.jo_spr schreef:http://vendors.cannondale.com/15/2016_C ... BAL_LR.pdf
-
- Forum-lid
- Berichten: 208
- Lid geworden op: 02 jan 2014 22:13
Cannondale Supersix EVO Hi-Mod + 93 kg. = OK?
Voor de geleerden of ervaringsdeskundigen heb ik een prangende vraag: gaat een Cannondale Supersix EVO Hi-Mod en een lichaamsgewicht van ongeveer 93 kg. goed samen?
Ben benieuwd en hoor het graag
Voor de geleerden of ervaringsdeskundigen heb ik een prangende vraag: gaat een Cannondale Supersix EVO Hi-Mod en een lichaamsgewicht van ongeveer 93 kg. goed samen?
Ben benieuwd en hoor het graag