Pagina 482 van 780
Re: Cannondale topic
Geplaatst: 24 jun 2015 06:40
door scottpch
Klopt helemaal, daarom ben ik ook geen fan van schijfremmen op de racer, maar dit verhaal alleen om aan te geven dat het vele malen sneller, makkelijker en ook veiliger remt.
Ik moest met die snelheid zo snel ronddraaien met de pootjes, dat ik blij was dat ik kon volgen (42x11) en dus lekker achteraan de groep reed.
Re: Cannondale topic
Geplaatst: 24 jun 2015 08:56
door Jaap Telder
53x11 [/quote]
Ik denk alleen maar. Ik kan mijn velgremmen uitstekend moduleren. Als ik te hard knijp in de schijfremmen, blokkeren de wielen ook. Het verschil is dat dit bij velgremmen bij 75% van de maximale remkracht gebeurt en bij schijfremmen bij 50%. Wat heb ik aan die andere 50%? (Percentages zuig ik uiteraard uit mijn duim, maar dat je met schijfremmen een grotere remkracht op het wile kan uitoefenen, daar zijn we het over eens hoop ik)
Ik zie niet in hoe ik met schijfremmen sneller, makkelijker en/of veiliger tot stilstand kan komen. Ik begrijp dus oprecht niet waarom men graag schijfremmen op zijn racefiets zou willen
[/quote]
Mijn bescheiden mening is dat je er alleen iets zinnigs over kan zeggen als je er zelf mee gereden hebt en ervaart hoe het remt (hydraulisch systeem). Dat zegt meer dan een theoretisch bedenksel.
Wil niet zeggen dat je niet tevreden bent met de velgremmen., en van mij hoef je niets hoor.
(edit: spelling)
Re: Cannondale topic
Geplaatst: 24 jun 2015 09:07
door 53x11
Mijn bescheiden mening is dat ik niet zou weten wat er beter kan aan mijn huidige "remsituatie" en dus niet begrijp waarom ik schijfremmen zou "moeten" willen...
@scottpch: omdat schijfremmen niets doen aan het contact tussen band en weg, en omdat de beperkende factor bij snel stil willen staan toch juist dit contact is, kan ik me niet voorstellen dat jouw schijven de reden waren dat je niet crashte.
Maar als iemand een verklaring heeft die strookt met de basale weten van de fysica, dan sta ik daar voor open!
Re: Cannondale topic
Geplaatst: 24 jun 2015 09:14
door Jaap Telder
Kort samengevat: velgremmen remmen goed, hydraulisch met schijven nog beter....( volgens de testen en gebruikers)
Re: Cannondale topic
Geplaatst: 24 jun 2015 09:15
door Erik1.0
Een MTB remt altijd beter door de verende voorvork, tel daarbij op het grotere contact oppervlak met het asfalt, lagere bandenspanning en je kunt dus veel later in de ankers...
grtz
Re: Cannondale topic
Geplaatst: 24 jun 2015 09:27
door scottpch
Deze ervaring was met een gelockte voorvork en Conti 1.3 sportcontact slicks, die dus marginal breder zijn dan een raceband.
Re: Cannondale topic
Geplaatst: 24 jun 2015 10:24
door Rvddijk
Gaan we het wellicht nog eens over cannondale fietsen hebben of moeten we deze algemene discussie voortzetten in een ander topic?
Re: Cannondale topic
Geplaatst: 24 jun 2015 11:10
door Jaap Telder
Fraaie Cannondale Synapse Ultegra disc, staat hoog op mijn verlanglijst:
http://www.bikeradar.com/road/gear/cate ... -15-48942/
(
...The rest of the Ultegra setup is just as slick with the braking equally impressive, Shimano’s hydraulic brakes offering a brilliant balance between superb feel and out-and-out stopping power. It’s braking like this that shows why more and more road bikes are getting the disc brake treatment... )
Re: Cannondale topic
Geplaatst: 24 jun 2015 11:17
door jo_spr
Document is van het web verwijderd. Is nog even afwachten dus.
Re: Cannondale topic
Geplaatst: 24 jun 2015 15:08
door NicoNB
Hij staat bij mij in mijn pdf downloads, wie hem hebben wil, stuur ff een pb'tje met je mailadres.
Re: Cannondale topic
Geplaatst: 25 jun 2015 21:56
door dicke
Ik heb nu ong. 4000km met een Synapse Ultegra disc gefietst.
Niks mis me. Integendeel!
Re: Cannondale topic
Geplaatst: 26 jun 2015 21:02
door martinobongo2
Cannondale Supersix EVO Hi-Mod + 93 kg. = OK?
Voor de geleerden of ervaringsdeskundigen heb ik een prangende vraag: gaat een Cannondale Supersix EVO Hi-Mod en een lichaamsgewicht van ongeveer 93 kg. goed samen?
Ben benieuwd en hoor het graag