Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Pinarello

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5608
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 21 dec 2012 09:11

fietsernl schreef:Die F4:13 van mij heeft ook deze verkleuring. Ik ben er eigenlijk nooit mee aan de slag gegaan.
De verkleuring bij de Pinarello-frames is volgens mij een groter probleem dan dat Pinarello en de importeur kunnen handelen, volgens mijn FM wilde Pinarello/importeur niet meewerken aan herlakken in Italie omdat dit een te grote verstoring geeft in de huidige produktie.

Als alle verkleurde Pina eigenaren zich zouden melden kunnen ze dit gewoon niet aan.
Ze moeten de blanke lak wegschuren, plakken vervolgens nieuwe stickers en er wordt daarna verbeterde blanke lak aangebracht.

De optie een nieuw frame met korting aanbieden inplaats van herlakken is dus niet zo vreemd, maar voor mij wel onverteerbaar!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2516
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 21 dec 2012 10:35

colnagofreak schreef:...De optie een nieuw frame met korting aanbieden inplaats van herlakken is dus niet zo vreemd, maar voor mij wel onverteerbaar!
gewoon blijven zeuren tot je een nieuw frame krijgt, gratis.
Wie weet worden ze het op de duur zo beu, dat ze je toch een gratis nieuw frame aanbieden ;)

jansen01
Forum-lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: 16 sep 2011 19:13

jansen01 21 dec 2012 10:46

gewoon blijven zeuren tot je een nieuw frame krijgt, gratis.


Ik denk dat daar nou net het probleem zit: dan worden er de eerste jaren weinig Pina's verkocht ;) .. Ik denk zelfs dat men zo moeilijk doet (geen coulance/garantie) om wat groters te voorkomen: massale wereldwijde claims. Men gokt bij iedere garantieclaim op een consument die snel opgeeft (strategisch gokken).. Terwijl het verkleuren van decals (door lijm), mijns inziens toch echt het probleem van de leverancier/producent is.
Addict R1

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5608
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 21 dec 2012 11:10

kiekeboeboe schreef:gewoon blijven zeuren tot je een nieuw frame krijgt, gratis.
Wie weet worden ze het op de duur zo beu, dat ze je toch een gratis nieuw frame aanbieden ;)
Ik heb al vaker aangegeven dat een nieuw frame voor mij niet hoeft, herlakken is voor mij voldoende.
Een optie die mij op dit moment 2500 euro kost, is geen optie!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

ItalianJob
Forum-lid
Berichten: 73
Lid geworden op: 11 aug 2011 10:50
Locatie: Culemborg

ItalianJob 21 dec 2012 12:38

jansen01 schreef:
gewoon blijven zeuren tot je een nieuw frame krijgt, gratis.


Ik denk dat daar nou net het probleem zit: dan worden er de eerste jaren weinig Pina's verkocht ;) .. Ik denk zelfs dat men zo moeilijk doet (geen coulance/garantie) om wat groters te voorkomen: massale wereldwijde claims. Men gokt bij iedere garantieclaim op een consument die snel opgeeft (strategisch gokken).. Terwijl het verkleuren van decals (door lijm), mijns inziens toch echt het probleem van de leverancier/producent is.
Beetje stemmingmakerij en beweringen die weinig inhoud hebben. Dat verhaal van de importeur / FM dat men bij Pinarello garantieframes niet overspuit omdat er anders teveel garantie "geclaimd" gaat worden klopt niet. Pinarello heeft als beleid de afgelopen 10 jaar nog nooit frames overgespoten. Ik heb in 2004 / 2005 geïnformeerd om een Opera Leonardo over te laten spuiten omdat er een flinke kras op zat maar dat doen ze niet. Staat ook in hun leveringsvoorwaarden waarin ze stellen dat door het overspuiten de kwaliteit van het frame verloren gaat.
Met deze bewering(en) wordt er bijna van uitgegaan dat alle Pinarello's lak / decal problemen hebben maar dat is niet zo. Let wel. Het gaat hier om een claim buiten de garantieperiode. En het non-conformiteitsverhaal is mooi maar het is echt een rechtsgebied in de twilightzone (zeker bij lak/decalverkleuringen). Ervaringen delen is ok, maar zo kun je ieder merk wel de grond inschrijven. Ik heb de afgelopen 30 jaar veel Pinarello's gehad maar slechts bij 1 een heel licht probleem met de decalverkleuring. Ik kan andere merken opnoemen (ik heb nog 3 andere merken gereden) die wel grotere problemen hadden dan lakverkleuringen etc. (gescheurd frame, Lak die eraf viel, slecht gespoten frame met zakkers) die binnen de garantieperiode (bij die scheur zelfs binnen een half jaar) gewoon niet opgelost werden. Bij Pinarello lossen ze iig de problemen binnen de garantieperiode gewoon netjes op (eigen ervaring).

jansen01
Forum-lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: 16 sep 2011 19:13

jansen01 21 dec 2012 13:04

Beetje stemmingmakerij en beweringen die weinig inhoud hebben
Als jij er een eigen draai aan geeft dan wordt het inderdaad stemmingmakerij
Addict R1

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5608
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 21 dec 2012 13:20

ItalianJob schreef: Pinarello heeft als beleid de afgelopen 10 jaar nog nooit frames overgespoten. Ik heb in 2004 / 2005 geïnformeerd om een Opera Leonardo over te laten spuiten omdat er een flinke kras op zat maar dat doen ze niet. Staat ook in hun leveringsvoorwaarden waarin ze stellen dat door het overspuiten de kwaliteit van het frame verloren gaat.
Met deze bewering(en) wordt er bijna van uitgegaan dat alle Pinarello's lak / decal problemen hebben maar dat is niet zo.
Ik kan je met grote zekerheid garanderen dat er de laatste jaren wel degelijk frame's met decals verkleurings problemen zijn overgespoten bij Pinarello (inderdaad tijdens de garantie-periode). Ze schuren de blanke lak eraf, plakken er nieuwe decals op en spuiten er verbeterde blanke lak op, ze herlakken niet het complete frame.

Ook een bij een fietsmaat met een Opera Leonardo, welke geel verkleurde is dit gebeurt.

Van alle Prince frames in de kleur Fire, heb ik er nog geen 1 gezien die niet verkleurd/vergeeld is, ik vind dit geen stemmingmakerij, en gezien enkele reacties op dit forum is dit niet aleen bij de Prince, er is wel degelijk een probleem.

ItalianJob schreef: dat men bij Pinarello garantieframes niet overspuit omdat er anders teveel garantie "geclaimd" gaat worden klopt niet.
colnagofreak schreef: volgens mijn FM wilde Pinarello/importeur niet meewerken aan herlakken in Italie omdat dit een te grote verstoring geeft in de huidige produktie.
Volgens mij inderdaad een andere draai eraan geven!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

ItalianJob
Forum-lid
Berichten: 73
Lid geworden op: 11 aug 2011 10:50
Locatie: Culemborg

ItalianJob 21 dec 2012 14:13

colnagofreak schreef:
ItalianJob schreef: Pinarello heeft als beleid de afgelopen 10 jaar nog nooit frames overgespoten. Ik heb in 2004 / 2005 geïnformeerd om een Opera Leonardo over te laten spuiten omdat er een flinke kras op zat maar dat doen ze niet. Staat ook in hun leveringsvoorwaarden waarin ze stellen dat door het overspuiten de kwaliteit van het frame verloren gaat.
Met deze bewering(en) wordt er bijna van uitgegaan dat alle Pinarello's lak / decal problemen hebben maar dat is niet zo.
Ik kan je met grote zekerheid garanderen dat er de laatste jaren wel degelijk frame's met decals verkleurings problemen zijn overgespoten bij Pinarello (inderdaad tijdens de garantie-periode). Ze schuren de blanke lak eraf, plakken er nieuwe decals op en spuiten er verbeterde blanke lak op, ze herlakken niet het complete frame.

Ook een bij een fietsmaat met een Opera Leonardo, welke geel verkleurde is dit gebeurt.

Van alle Prince frames in de kleur Fire, heb ik er nog geen 1 gezien die niet verkleurd/vergeeld is, ik vind dit geen stemmingmakerij, en gezien enkele reacties op dit forum is dit niet aleen bij de Prince, er is wel degelijk een probleem.

ItalianJob schreef: dat men bij Pinarello garantieframes niet overspuit omdat er anders teveel garantie "geclaimd" gaat worden klopt niet.
colnagofreak schreef: volgens mijn FM wilde Pinarello/importeur niet meewerken aan herlakken in Italie omdat dit een te grote verstoring geeft in de huidige produktie.
Volgens mij inderdaad een andere draai eraan geven!
Als er al iets overgespoten wordt dan gebeurt dat volgens mij elders en niet bij Pinarello (dat hebben ze mij bij Pinarello in Italië zelf verzekerd en als ik er dan "een draai aangeef" dan geef ik er een draai aan in commissie). Feit is wel dat lakschades en overspuitklussen voor Cardsports iig tot voor vorig jaar regelmatig door Brady van Dalen werd gedaan. Dat heeft een van de oud-medewerkers van Cardsports zelf bevestigd. En het is ook subjectief dat ieder er idd zijn eigen draai aangeeft. Dat er vergelingen zijn is een feit. Problemen BINNEN de garantieperiode worden bij Pinarello gewoon netjes opgelost (eigen ervaring). En als er dan 1 specifiek geval - naar mijn mening - wordt opgeblazen - buiten de garantieperiode - vind ik dat een beetje stemmingmakerij. Dat is ook subjectief maar als hier een mooi merk (ook al weer subjectief) als Pinarello wordt afgebrand voor een geval buiten de garantieperiode (waar Cardsports ook nog een aanbod voor korting doet, terwijl ze dat formeel eigenlijk helemaal niet hoeven doen) vind ik dat ik hier een beetje tegengas mag geven.

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5608
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 21 dec 2012 14:27

ItalianJob schreef: Als er al iets overgespoten wordt dan gebeurt dat volgens mij elders en niet bij Pinarello (dat hebben ze mij bij Pinarello in Italië zelf verzekerd en als ik er dan "een draai aangeef" dan geef ik er een draai aan in commissie). Feit is wel dat lakschades en overspuitklussen voor Cardsports iig tot voor vorig jaar regelmatig door Brady van Dalen werd gedaan. Dat heeft een van de oud-medewerkers van Cardsports zelf bevestigd. En het is ook subjectief dat ieder er idd zijn eigen draai aangeeft. Dat er vergelingen zijn is een feit. Problemen BINNEN de garantieperiode worden bij Pinarello gewoon netjes opgelost (eigen ervaring). En als er dan 1 specifiek geval - naar mijn mening - wordt opgeblazen - buiten de garantieperiode - vind ik dat een beetje stemmingmakerij. Dat is ook subjectief maar als hier een mooi merk (ook al weer subjectief) als Pinarello wordt afgebrand voor een geval buiten de garantieperiode (waar Cardsports ook nog een aanbod voor korting doet, terwijl ze dat formeel eigenlijk helemaal niet hoeven doen) vind ik dat ik hier een beetje tegengas mag geven.
Laat ik vooropstellen dat ik Pinarello ook een mooi merk vind, net als alle overige Italiaanse merken.
Al een paar keer gezegd hier dat ik mijn Prince één van de beste frame's vind, zoniet de beste welke ik ooit gehad heb qua rijeigenschappen.
Ook één van de redenen dat ik helemaal geen behoefte heb aan een Dogma op dit moment. Als deze opstelling zo blijft van Cardsports voor mij helemaal geen Pinarello meer, laat ik daar duidelijk in zijn!

De opstelling van Cardsports vind ik op dit moment gewoon beneden peil, bovendien mijn geval is niet specifiek te noemen!
Ik heb ook Pinarello al aangeschreven, maar ik verwacht niet dat deze gaan reageren, ze hebben natuurlijk daarvoor een importeur.

Maar tegengas geven mag natuurlijk, ik zou alleen weleens willen weten waarom je het opneemt voor Cardsports?
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

ItalianJob
Forum-lid
Berichten: 73
Lid geworden op: 11 aug 2011 10:50
Locatie: Culemborg

ItalianJob 21 dec 2012 15:15

colnagofreak schreef:
ItalianJob schreef: Als er al iets overgespoten wordt dan gebeurt dat volgens mij elders en niet bij Pinarello (dat hebben ze mij bij Pinarello in Italië zelf verzekerd en als ik er dan "een draai aangeef" dan geef ik er een draai aan in commissie). Feit is wel dat lakschades en overspuitklussen voor Cardsports iig tot voor vorig jaar regelmatig door Brady van Dalen werd gedaan. Dat heeft een van de oud-medewerkers van Cardsports zelf bevestigd. En het is ook subjectief dat ieder er idd zijn eigen draai aangeeft. Dat er vergelingen zijn is een feit. Problemen BINNEN de garantieperiode worden bij Pinarello gewoon netjes opgelost (eigen ervaring). En als er dan 1 specifiek geval - naar mijn mening - wordt opgeblazen - buiten de garantieperiode - vind ik dat een beetje stemmingmakerij. Dat is ook subjectief maar als hier een mooi merk (ook al weer subjectief) als Pinarello wordt afgebrand voor een geval buiten de garantieperiode (waar Cardsports ook nog een aanbod voor korting doet, terwijl ze dat formeel eigenlijk helemaal niet hoeven doen) vind ik dat ik hier een beetje tegengas mag geven.
Laat ik vooropstellen dat ik Pinarello ook een mooi merk vind, net als alle overige Italiaanse merken.
Al een paar keer gezegd hier dat ik mijn Prince één van de beste frame's vind, zoniet de beste welke ik ooit gehad heb qua rijeigenschappen.
Ook één van de redenen dat ik helemaal geen behoefte heb aan een Dogma op dit moment. Als deze opstelling zo blijft van Cardsports voor mij helemaal geen Pinarello meer, laat ik daar duidelijk in zijn!

De opstelling van Cardsports vind ik op dit moment gewoon beneden peil, bovendien mijn geval is niet specifiek te noemen!
Ik heb ook Pinarello al aangeschreven, maar ik verwacht niet dat deze gaan reageren, ze hebben natuurlijk daarvoor een importeur.

Maar tegengas geven mag natuurlijk, ik zou alleen weleens willen weten waarom je het opneemt voor Cardsports?
Omdat ik vind dat ze toch ook wel een beetje gelijk hebben. Daarnaast heb ik wel een goede ervaring met ze en tegen dat licht wil ik het houden.
Ik ben het wel met je eens dat Jaq van Meer en zijn medewerkers toendertijd meer open stonden voor de consument. Maar dat wil ook niet met zekerheid zeggen dat ze met deze kwestie een oplossing hadden aangedragen. Daarnaast vind ik het makkelijk om op Cardsports je pijlen te richten terwijl je FM in deze gewoon de handelende partij moet zijn! FM's hebben gauw de neiging om bij dit soort kwesties naar de fabrikant / importeur te wijzen. En dat vind ik makkelijk de verantwoording afschuiven. Hij is degene die af moet wegen of hij jou als klant wil blijven houden. Als je dan ooit een andere fiets, welk merk dan ook, wil kopen is het voor hem toch ook handel. Nu probeert hij er lekker tussenuit te blijven onder het mom: de importeur doet niets en de fabrikant ook niet, dus kan ik er niets aan doen, ("maar je kan wel een Colnago bij mij kopen"). Die FM van jou is volgens mij een behoorlijk grote Pinarello dealer, staat goed aangeschreven daar en kan dus heus een potje breken. Als hij vindt dat deze vergeling ook een tekortkoming is, moet hij het gewoon met jou oplossen en vervolgens zijn verhaal bij de importeur / fabrikant neerleggen. Zo moet het volgens mij werken!

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5608
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 21 dec 2012 19:04

ItalianJob schreef:
colnagofreak schreef:
Omdat ik vind dat ze toch ook wel een beetje gelijk hebben. Daarnaast heb ik wel een goede ervaring met ze en tegen dat licht wil ik het houden.
Ik ben het wel met je eens dat Jaq van Meer en zijn medewerkers toendertijd meer open stonden voor de consument. Maar dat wil ook niet met zekerheid zeggen dat ze met deze kwestie een oplossing hadden aangedragen. Daarnaast vind ik het makkelijk om op Cardsports je pijlen te richten terwijl je FM in deze gewoon de handelende partij moet zijn! FM's hebben gauw de neiging om bij dit soort kwesties naar de fabrikant / importeur te wijzen. En dat vind ik makkelijk de verantwoording afschuiven. Hij is degene die af moet wegen of hij jou als klant wil blijven houden. Als je dan ooit een andere fiets, welk merk dan ook, wil kopen is het voor hem toch ook handel. Nu probeert hij er lekker tussenuit te blijven onder het mom: de importeur doet niets en de fabrikant ook niet, dus kan ik er niets aan doen, ("maar je kan wel een Colnago bij mij kopen"). Die FM van jou is volgens mij een behoorlijk grote Pinarello dealer, staat goed aangeschreven daar en kan dus heus een potje breken. Als hij vindt dat deze vergeling ook een tekortkoming is, moet hij het gewoon met jou oplossen en vervolgens zijn verhaal bij de importeur / fabrikant neerleggen. Zo moet het volgens mij werken!
Mijn FM heeft hierover diverse malen contact gehad met Cardsports met dit voorlopig als eindresultaat, wat mijn FM verder nog voor mij kan betekenen weet ik nog niet.
Ik ben 2 weken geleden telefonisch hierover over ingelicht, discussie voeren over de telefoon had toen weinig zin, hij heeft mij gevraagd langs te komen om te kijken hoe nu verder.

Ik ben echter nog niet in de gelegenheid geweest om even aan te gaan, dus echt er onder uit komen dat probeert hij niet.

Wat de oplossing ook is het kost altijd geld, en dat is wat mij stoort, wat het is niet een op zich zelf staand geval.
Het is gewoon en produktiefout, dus daar moet een oplossing voor komen.

Maar ook als hij vindt dat deze vergeeling een tekortkoming is en het hele verhaal bij de importeur neerlegt.
Wat inderdaad is gebeurt, inclusief foto's en garantiekaart verstuurd naar de importeur en na diverse telefoontjes, deze niet mee werkt, dan wordt het een moeilijk verhaal.
Dus niet handelend optreden kan hem ook niet verweten worden.
Bij een fabrikant neerleggen wordt nog lastiger. Een fabrikant wijst niet voor niets een importeur aan, anders kan hij net zo goed zijn fietsen rechtstreeks aan de dealer verkopen.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 22 dec 2012 00:29

colnagofreak schreef:Bij een fabrikant neerleggen wordt nog lastiger. Een fabrikant wijst niet voor niets een importeur aan, anders kan hij net zo goed zijn fietsen rechtstreeks aan de dealer verkopen.
Ik weet dat je nog bij de dealer langs moet en dat je dus ook nog niet weet hoe hij dit gaat afhandelen, maar je kan je afvragen waarom een importeur via dealers verkoopt en niet rechtstreeks aan een consument. Je hebt het nu eenmaal een koopovereenkomst met die dealer, die heeft de verplichting om een deugdelijk product te leveren, ook buiten de garantieperiode. De dealer kan het nooit afschuiven op een fabrikant of importeur en ook niet op jou als consument.

Ik weet het, deze discussie hebben we eerder gevoerd en iedereen is er waarschijnlijk al doodziek van en je moet nog bij je dealer langs. Maar uiteindelijk is die dealer de enige die het voor je kan en hoort op te lossen en niemand anders.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Plaats reactie