ItalianJob schreef:colnagofreak schreef:
Omdat ik vind dat ze toch ook wel een beetje gelijk hebben. Daarnaast heb ik wel een goede ervaring met ze en tegen dat licht wil ik het houden.
Ik ben het wel met je eens dat Jaq van Meer en zijn medewerkers toendertijd meer open stonden voor de consument. Maar dat wil ook niet met zekerheid zeggen dat ze met deze kwestie een oplossing hadden aangedragen. Daarnaast vind ik het makkelijk om op Cardsports je pijlen te richten terwijl je FM in deze gewoon de handelende partij moet zijn! FM's hebben gauw de neiging om bij dit soort kwesties naar de fabrikant / importeur te wijzen. En dat vind ik makkelijk de verantwoording afschuiven. Hij is degene die af moet wegen of hij jou als klant wil blijven houden. Als je dan ooit een andere fiets, welk merk dan ook, wil kopen is het voor hem toch ook handel. Nu probeert hij er lekker tussenuit te blijven onder het mom: de importeur doet niets en de fabrikant ook niet, dus kan ik er niets aan doen, ("maar je kan wel een Colnago bij mij kopen"). Die FM van jou is volgens mij een behoorlijk grote Pinarello dealer, staat goed aangeschreven daar en kan dus heus een potje breken. Als hij vindt dat deze vergeling ook een tekortkoming is, moet hij het gewoon met jou oplossen en vervolgens zijn verhaal bij de importeur / fabrikant neerleggen. Zo moet het volgens mij werken!
Mijn FM heeft hierover diverse malen contact gehad met Cardsports met dit voorlopig als eindresultaat, wat mijn FM verder nog voor mij kan betekenen weet ik nog niet.
Ik ben 2 weken geleden telefonisch hierover over ingelicht, discussie voeren over de telefoon had toen weinig zin, hij heeft mij gevraagd langs te komen om te kijken hoe nu verder.
Ik ben echter nog niet in de gelegenheid geweest om even aan te gaan, dus echt er onder uit komen dat probeert hij niet.
Wat de oplossing ook is het kost altijd geld, en dat is wat mij stoort, wat het is niet een op zich zelf staand geval.
Het is gewoon en produktiefout, dus daar moet een oplossing voor komen.
Maar ook als hij vindt dat deze vergeeling een tekortkoming is en het hele verhaal bij de importeur neerlegt.
Wat inderdaad is gebeurt, inclusief foto's en garantiekaart verstuurd naar de importeur en na diverse telefoontjes, deze niet mee werkt, dan wordt het een moeilijk verhaal.
Dus niet handelend optreden kan hem ook niet verweten worden.
Bij een fabrikant neerleggen wordt nog lastiger. Een fabrikant wijst niet voor niets een importeur aan, anders kan hij net zo goed zijn fietsen rechtstreeks aan de dealer verkopen.