Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Het grote OAKLEY topic

Smollie
Forum-lid

Gebruikersavatar Smollie 24 apr 2012 18:16

timsen schreef:Afbeelding
De radar is en blijft toch de fijnste bril.
Wat een fortuin aan oakleys

Wel ontzettend nice
Giant TCR Advanced SL2 ISP Rabobank
Giant XTC

JeanineL
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar JeanineL 25 apr 2012 10:45

Smollie schreef:
timsen schreef:Afbeelding
De radar is en blijft toch de fijnste bril.
Wat een fortuin aan oakleys

Wel ontzettend nice
Daar ligt echt een kapitaal aan brillen!!

Heb net mijn eerste Oakley besteld via die KNWU-actie. Een split jacket. 8-)
Ooit komt er hopelijk nog 'n Radar in de familie... :D
La Laudy fietst en schrijft
--------------------------------------------------------------------------------
http://www.jeaninelaudy.nl
http://www.twitter.com/jeaninelaudy

timsen
Forum-lid

Gebruikersavatar timsen 25 apr 2012 10:52

Dat kapitaal valt wel mee ;-) Ik vond de KNWU actie niet zo interessant. Helaas. Vind het persoonlijk heel jammer dat ze bijvoorbeeld geen radar aanbieden.

Vergeleken met sommige hier op het forum is mijn verzameling nog helemaal niks!

kc82
Forum-lid

Gebruikersavatar kc82 25 apr 2012 17:21

stefan schreef:http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 7diOd6n_Lw

Ik zie geen verbetering tov de Radar, wisselen duurt zelfs langer. Het was mooier geweest als de lenzen een neusstuk zouden hebben zoals de M-frame dat heeft. Bovendien passen de RadarLock lenzen bij mijn weten niet in een Radar. Ook al zo'n groot minpunt.
Enkele berichten op verschillende fora geven aan dat de lenzen van de Radarlock niet in de oude Radar passen, maar andersom wel. De nieuwe lenzen hebben een scherpere hoek om vast te zetten en passen dus niet in de oude Radar.

Hanz Bé
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Hanz Bé 26 apr 2012 00:18

sjoerdth schreef:Ik ben ook aan het kijken naar een nieuwe zonnebril, ooit een jaar of 10 geleden heb ik eens een Oakley Minute gekocht en toen ik die tijdelijk niet kon vinden heb ik 1 of ander goedkoop Shimanootje, of Aguutje op de kop getikt. Nu is de Shimano een keer mee gewassen waardoor er een soort laagje af lijkt te zijn op sommige plekken en het pootje van mijn Oakley is laatst bij het afstappen achter de remkabel blijven hangen waardoor hij afbrak.

Nu had ik bij beiden brillen hetzelfde probleem, ik ben namelijk nogal een veel-zweter (denk aan een kop vol zoutkristallen als de km's boven de 100 komen), en aan de binnenkant rolt dat zweet vrolijk langs de glazen waardoor ik al vrij snel niet zo veel meer zie. Nu vroeg ik mij af of de Radars en Jawbones van deze wereld daar op één of andere manier rekening mee houden, zo niet kan ik mijn inziens namelijk net zo goed zo'n Agu brilletje van een euro of 50 aanschaffen.
Ook ik ben een "veel-zweter", maar dan in het kwadraat. Zweetdruppels aan de binnenkant van het glas lopen bij mij gewoon naar onder weg, en geven verder geen hinder.
Ik heb overigens een Oakley jawbone met zgn. vented glazen.

sjoerdth
Forum-lid

sjoerdth 26 apr 2012 15:32

hanz1963 schreef:Ook ik ben een "veel-zweter", maar dan in het kwadraat. Zweetdruppels aan de binnenkant van het glas lopen bij mij gewoon naar onder weg, en geven verder geen hinder. Ik heb overigens een Oakley jawbone met zgn. vented glazen.
Oei, ik voel een sweat-off aankomen ;)

Even nog wat google onderzoek gedaan naar wat vented glazen precies zijn, het laat zich natuurlijk wel raden, maar beter het zekere voor het onzekere. Daarbij las ik ook herhaaldelijk berichten van Jawbone bezitters dat dit een goede bril is voor de veel-zweters onder ons. Dus ik heb er nu (waarschijnlijk) één gekocht via marktplaats met 3 lenzen, zodat ik hem eerst even 2de hands kan proberen voordat ik weer een fortuin uitgeef.

zorba
Forum-lid

zorba 26 apr 2012 15:38

De marktplaats oakleys met drie lenzen zijn vaak imitatiebrillen, dat wist je? Dit hoeft natuurlijk niet een van die advertenties te zijn geweest maar toch...
Do not CROSS the road!

sjoerdth
Forum-lid

sjoerdth 26 apr 2012 16:15

Heb even contact gehad met de verkoper en als het goed is is het originele, daarbij kan ik betalen met Paypal, dus als het troep is kan ik mijn betaling gewoon terug halen.

ps
staat ook nog bij dat ie 2de hands is en in eerste instatie was het ook alleen ophalen ipv. verzenden, maar je weet het natuurlijk noot helemaal zeker.

stefan
Forum-lid

stefan 26 apr 2012 19:28

Als het om dat zwart ding gaat met rode jaw's welke wordt aangeboden voor €40,- dan kan ik je vertellen dat deze niet echt is.
Even snel tellen en ik zie zo al 10 nep Jawbones op de eerste pagina van Marktplaats staan. Het zullen er waarschijnlijk nog wel meer zijn.

japiecarbon
Forum-lid HC

japiecarbon 26 apr 2012 19:29

Zit er ook een schoonmaak doekje bij? Dus niet het zakje maar echt een doekje.

En voor veel zweters is hij niet echt aan te raden denk ik. Bij mij slaat hij iig heel erg snel aan, dat komt denk omdat ze heel erg nauw sluiten om je hoofd.

Een radar bevalt mij beter, staat ook iets verder van mn hoofd.

Hanz Bé
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Hanz Bé 26 apr 2012 19:34

japiecarbon schreef:Zit er ook een schoonmaak doekje bij? Dus niet het zakje maar echt een doekje.

En voor veel zweters is hij niet echt aan te raden denk ik. Bij mij slaat hij iig heel erg snel aan, dat komt denk omdat ze heel erg nauw sluiten om je hoofd.

Een radar bevalt mij beter, staat ook iets verder van mn hoofd.
Een jawbone wordt geleverd met 2 maten neusvleugels. Met de kleine zat hij mij te dicht op het hoofd, en besloeg snel. Met de grote maat neusvleugels echter geen probleem.

sjoerdth
Forum-lid

sjoerdth 26 apr 2012 20:15

stefan schreef:Als het om dat zwart ding gaat met rode jaw's welke wordt aangeboden voor €40,- dan kan ik je vertellen dat deze niet echt is.
Even snel tellen en ik zie zo al 10 nep Jawbones op de eerste pagina van Marktplaats staan. Het zullen er waarschijnlijk nog wel meer zijn.
Die is het niet, ik heb de verkoper gegoogled en het is de NL kampioen veldrijden bij de nieuwelingen, dus ik weet hem te vinden als het niet goed blijkt te zijn ;)

Plaats reactie