Ik ben er klaar mee, laat het voorjaar maar komen
Ik prijs mij gelukkig dit keer wat minder zuidelijk te zijn gegaan.
Dat te hebben gezegd......laatste stuk naar ons verblijf in de Elzas is onverhard. Was vanmorgen een rivier.
Dagje Colmar dan maar......tot ver in de middag is er onophoudelijk water omlaag gekomen.
Morgen redelijk weer waarschijnlijk....
Mooi rondje fietsen hoop ik stiekem op.....
We gaan over een week terug. Hoe loopt die A13?daniel1975 schreef: ↑22 jun 2024 18:40 De A13 in Zwitserland. Vakantiegangers die richting Milaan wilden gaan rijden deze zomer zullen een ommetje moeten maken vrees ik.
Wat een drama overal in de Alpen zeg.
https://www.laregione.ch/cantone/grigio ... -portavoce
hun fietsen.
Bellinzona-Chur-Vaduz.BertL schreef: ↑22 jun 2024 20:34We gaan over een week terug. Hoe loopt die A13?daniel1975 schreef: ↑22 jun 2024 18:40 De A13 in Zwitserland. Vakantiegangers die richting Milaan wilden gaan rijden deze zomer zullen een ommetje moeten maken vrees ik.
Wat een drama overal in de Alpen zeg.
https://www.laregione.ch/cantone/grigio ... -portavoce
Ligt de San-Bernardino tunnel en pas op de route.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Vanuit Nu.nl; La Nina komt eraan.
In Europa blijven de effecten van een La Niña volgens de wetenschappers nagenoeg uit. Homan zegt dat er wel een kleine kans is op een droger voorjaar na La Niña (net als dat El Niño de kans op een nat voorjaar vergroot). Maar dat is volgens de klimaatdeskundige ook afhankelijk van de grilligheden in het weer.
In Europa blijven de effecten van een La Niña volgens de wetenschappers nagenoeg uit. Homan zegt dat er wel een kleine kans is op een droger voorjaar na La Niña (net als dat El Niño de kans op een nat voorjaar vergroot). Maar dat is volgens de klimaatdeskundige ook afhankelijk van de grilligheden in het weer.
Vandaag stond de Alpenchallenge vanuit Lenzerheide, Zwitserland voor ons op het programma. ‘Stond’ want de rit werd vanochtend door hevige sneeuwval afgelast. Het weer was/is echt bar. Gisteren had de organisatie al alles in het werk moeten stellen om de route begaanbaar te maken na de aardverschuivingen bij de Splügen. Geen tocht dus, maar dat staat in geen verhouding tot de ellende waar de getroffen bewoners van de regio mee te maken hebben.
Vorig jaar hadden we een vergelijkbaar scenario bij de Granfondo Stelvio. Alleen hadden we toen op de heenreis onze conclusies getrokken en de plannen omgegooid. In de Vogezen een paar stralende fietsdagen gehad.
Vorig jaar hadden we een vergelijkbaar scenario bij de Granfondo Stelvio. Alleen hadden we toen op de heenreis onze conclusies getrokken en de plannen omgegooid. In de Vogezen een paar stralende fietsdagen gehad.
Stukken A13 weggespoeld. Vanuit Ligurie Turijn-Aosta- Grote Sint Bernhard-Bazel
Niet zijken maar reiden !
Hoe valt de Maurienne tunnel dan uit (afstand en totaal tol kosten)?
Of je gaat over Aix en Provence en pikt nog wat zon mee (als die ergens is).
Niet zijken maar reiden !