Het grote domme vragen topic
-
- Forum-lid HC
Ja en dat rijd ook heel vervelend op het vlakke. liever gewoon minimaal windkracht 2
Het gaat volgens mij niet om de afgelegde afstand dat je een bepaalde snelheid rijdt maar om de tijd dat je een bepaalde snelheid rijdt.
-
- Forum-lid
Nee. Zonder in cijfers te verdwalen kan je het aldus beredeneren: de tijdstoename van het stuk tegenwind is meer dan de tijdsafname op het stuk met de wind mee. Oftewel het tijdverlies opgelopen in het stuk tegenwind is groter dan de tijdwinst in het stuk met wind mee. Je bent langer onderweg (dus gemiddeld langzamer). Bovendien gebruik je meer energie, want vermogen vermenigvuldigt met de tijd is energie.
Wil je wel tot achter de komma de cijfers als feitelijk bewijs dan kan je hier terecht: https://www.gribble.org/cycling/power_v_speed.html
Onderaan in die webpagina zie je dat er gebruik wordt gemaakt van 3 soorten snelheden om de luchtweerstand (drag) te berekenen: "air-speed" en "ground-speed" en "headwind."
Dan nog dit. Je kan je ook afvragen of windstil weer bij 10ºC en 1030 hPa voordeel biedt ten opzichte van een wind met snelheid 20km/u, 990 hPa en 30ºC ?
Wat doen jullie met oude fietsonderdelen die op zich goed of zelfs nieuw zijn, die je zelf nooit meer gaat gebruiken, maar waar nauwelijks interesse voor is op bijvb marktplaats.
Zijn er bijvb goede doelen die daar iets mee kunnen.
Meer concreet: ik heb de standaard pr2 wielset van mijn Giant amper 2 maanden na aanschaf omgewisseld voor iets beters. En die liggen al een paar jaar in de weg in de schuur (met 1 gebroken spaak), maar raak ze aan de straatstenen niet kwijt.
Zijn er bijvb goede doelen die daar iets mee kunnen.
Meer concreet: ik heb de standaard pr2 wielset van mijn Giant amper 2 maanden na aanschaf omgewisseld voor iets beters. En die liggen al een paar jaar in de weg in de schuur (met 1 gebroken spaak), maar raak ze aan de straatstenen niet kwijt.
Als er een spaak over de dam is,....
Dan volgen er niet noodzakelijk meer. Tenminste als je de geschiedenis van het wiel kent. En dat weet je in dit geval dus niet. Ik zou zo'n wielset aan me voorbij laten gaan.
Dan volgen er niet noodzakelijk meer. Tenminste als je de geschiedenis van het wiel kent. En dat weet je in dit geval dus niet. Ik zou zo'n wielset aan me voorbij laten gaan.
Live fast; die young. mijn blog