Titanium fietsen
Mooi, daar willen we wel meer foto's van zien!
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ben wel benieuwd naar je boor-knutselwerk!
Less is bore
Dat is niet zo bijzonder hoor. Ik heb eerst bekeken hoe het bij de nieuwe JGuillem major is gedaan. Deze is namelijk DI2 only….. Daarna met een LBS, die JGuillem verkoopt, gecheckt of dit naar zijn idee voor mijn fiets zou kunnen. Dat gaf een GO.
Het gaatje in de zit buis was makkelijk. Hiervoor kon ik een malletje gebruiken, om de boor te leiden. Begonnen met een 3 mm staalboortje, en uitgebouwd tot 6mm, wat ik nodig had voor de grommets.
Bij de drop out was het lastiger, omdat ik daar puur uit de hand moest boren. Was moeilijker om volledig clean te boren. Overigens deed ik het boren in steeds korte stukjes van een paar seconden. Ik had ergens gelezen dat het titanium niet te heet mocht worden.
Kale gaatjes zagen er zo uit als op de foto,’s. Keurig afgewerkt met de grommets is het “als origineel”.
- thestudent
- Forum-lid HC
In het di2 only frame zullen er ook gewoon gaatjes geboord moeten worden. Dus dat komt wel goed, het ziet er netjes uit en het zijn kleine gaatjes.
Ik zie geen verkleuring rond je gaatjes, dus echt te heet is het niet geworden. Je kan voor een volgende keer ook gewoon actief koelen met snijvloeistof, dat is makkelijker.
Ik zie geen verkleuring rond je gaatjes, dus echt te heet is het niet geworden. Je kan voor een volgende keer ook gewoon actief koelen met snijvloeistof, dat is makkelijker.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
-
- Forum-lid
Netjes geworden, mooie upgrade.
-
- Forum-lid
Mooi gedaan hoor. Altijd leuk om te zien dit soort werk.
-
- Forum-lid
Eindelijk mijn nieuwe fiets binnen na 14 dagen rondgezworven te hebben bij DHL.
Gloria allroad met frame gemaakt door Lynskey voor Gloria Cycling Londen.
Geometrie is bijna een kopie mijn Cannondale Synapse.
Sram force/rival wide axs etap
Halo evaura wielset
Afmontage Deda one
Mijn ouwe trouwe SQlab zadel
Bidonhouders van Ali
Pedalen van Time
En de spacers moeten nog vervangen worden door titanium exemplaren en zijn onderweg van ome Ali.
Vandaag ons eerste ritje om te kijken of alles goed was ingesteld en dat viel helemaal niet tegen.
Gloria allroad met frame gemaakt door Lynskey voor Gloria Cycling Londen.
Geometrie is bijna een kopie mijn Cannondale Synapse.
Sram force/rival wide axs etap
Halo evaura wielset
Afmontage Deda one
Mijn ouwe trouwe SQlab zadel
Bidonhouders van Ali
Pedalen van Time
En de spacers moeten nog vervangen worden door titanium exemplaren en zijn onderweg van ome Ali.
Vandaag ons eerste ritje om te kijken of alles goed was ingesteld en dat viel helemaal niet tegen.
Laatst gewijzigd door Daniel1973 op 14 okt 2023 21:43, 11 keer totaal gewijzigd.
Mooie fietsje hoor!