Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
-
- Forum-lid
Ik heb ook een frame met wielen etc gekocht in China. Hoe gaat de Douane er mee om?
-
- Forum-lid
Ok. Zijn dat hoge kosten? Maar spul word niet in beslag genomen ofzo?
Als je een namaak/replica frame hebt gekocht dan kan het frame in beslag worden genomen.ArjanDoppe schreef: ↑29 jul 2017 17:22 Ok. Zijn dat hoge kosten? Maar spul word niet in beslag genomen ofzo?
- Lcsmet
- Forum-lid HC
ArjanDoppe schreef: ↑29 jul 2017 16:48 Ik heb ook een frame met wielen etc gekocht in China. Hoe gaat de Douane er mee om?
Zijn er ook nog mensen die moeite doen om een topic te lezen?ArjanDoppe schreef: ↑29 jul 2017 17:22 Ok. Zijn dat hoge kosten? Maar spul word niet in beslag genomen ofzo?
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
-
- Forum-lid
Maat van mij heeft laatst een S-works frame besteld, die kwam gewoon binnen.
Ik heb een wilier besteld, maar gebeurt dat vak dan dat er iets word ingenomen?
Maken ze steekproefs gewijs pakketten open?
-
- Forum-lid
Dat risico neem je natuurlijk zelf als je een namaak product besteld MET merknaam erop.
Je hebt geen Wilier besteld , je hebt een namaak Wilier , een look-a like besteld ..en die krijg je dan ook , of niet natuurlijk . Dat is het risico , inbeslagname kan gewoon gebeuren als de douane oplet .ArjanDoppe schreef: ↑29 jul 2017 17:37 Maat van mij heeft laatst een S-works frame besteld, die kwam gewoon binnen.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Een van de manieren om namaak te stoppen is dat de douane zijn/haar werk doet.Arno357 schreef: ↑29 jul 2017 20:29Je hebt geen Wilier besteld , je hebt een namaak Wilier , een look-a like besteld ..en die krijg je dan ook , of niet natuurlijk . Dat is het risico , inbeslagname kan gewoon gebeuren als de douane oplet .ArjanDoppe schreef: ↑29 jul 2017 17:37 Maat van mij heeft laatst een S-works frame besteld, die kwam gewoon binnen.
Mogelijk komt deze "Wilier" in het nieuws als er eens een container nagezien is.
In het geval dit frame toch door de douane zou geraken kan de koper van deze "Wilier" of zijn vriend met de "Sworks" na enige tijd hun fiets verkopen via marktplaats/2ehands en kan Jaap weer iets posten in het "grote namaak" topic.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
-
- Forum-lid
Dus je kan beter een blanco frame bestellen?
-
- Forum-lid HC
Dat zoieso, maar dan niet vanwege de douane.... die kijken toch nooit.