Pagina 486 van 491
Re: Titanium fietsen
Geplaatst: 19 okt 2023 10:18
door PepBMC
Nu het natte seizoen toch echt weer is aangebroken ben ik opzoek naar spatborden voor mijn Guillem Atalaya.
Toevallig iemand die mooie passende spatborden weet? (het liefst iets van aluminium oid)
Alvast bedankt!
Re: Titanium fietsen
Geplaatst: 28 okt 2023 17:34
door Daniel1973
PepBMC schreef: ↑19 okt 2023 10:18
Nu het natte seizoen toch echt weer is aangebroken ben ik opzoek naar spatborden voor mijn Guillem Atalaya.
Toevallig iemand die mooie passende spatborden weet? (het liefst iets van aluminium oid)
Alvast bedankt!
SKS heeft een uitgebreide collectie.
Re: Titanium fietsen
Geplaatst: 29 okt 2023 05:30
door Douglas
Re: Titanium fietsen
Geplaatst: 29 okt 2023 08:29
door thestudent
Re: Titanium fietsen
Geplaatst: 29 nov 2023 12:48
door Basv.L.
Daniel1973 schreef: ↑27 sep 2023 17:26
Voor een standaard frame van Waltley kom je op 950 dollar en een vork op 150, verzenden kost 300 en dan komen daar nog invoerrechten en btw bij.
De communicatie met Amy van Waltley is best helder en vlot maar ik vond het toch iets te spannend.
https://photos.google.com/share/AF1QipP ... VvZXB1bjFB
Ik heb bij Waltly een custom frame laten maken op basis van een caad13 maar dan met de kabels door het balhoofd en een udh, in het kader van altijd een derailleurpad kunnen krijgen.
Communicatie verliep zonder enig probleem. Omdat de verzending via Belgie ging, heb ik ook geen BTW of importkosten hoeven betalen. In het totaal was ik voor het frame en onderdelen ongeveer 1800 dollar kwijt. Ik heb wel gekozen voor double butted tubing, en afwijkende buisvormen. Dus het kan (ook custom) een stuk goedkoper. Kwaliteit is subliem. Lasnaden zijn beter dan J Guillem of Van Nicholas, Ik hoefde niks te vlakken of schoon te maken. Het hele proces heeft me inclusief verzending ongeveer 3 maanden gekost.
Mvg. Bas
Re: Titanium fietsen
Geplaatst: 29 nov 2023 14:12
door maartenjjk
Mooi ding. Krijg bijna spijt van mijn bestelling bij J.Guillem!
Re: Titanium fietsen
Geplaatst: 29 nov 2023 14:35
door mao
Erg mooi Bas,
Nu nog een mooi bruin leren stuurlint
Re: Titanium fietsen
Geplaatst: 29 nov 2023 14:49
door Basv.L.
Er komt een zwart lintje op van Ergon, Heb wel lang getwijfeld om voor een bruin SLR zadel en bruin lint van Selle italia te gaan, maar dit werd dan te overheersend.
Binnenkort als de fiets echt af is, zal ik wel een uitgebreide breakdown maken en een review. Ik heb er tot nu toe alleen van mijn huis naar werk op gereden om daar de laatste dingen te doen.
Ik twijfel wel enorm of ik niet een setje Elite wheels met 6 spaken ga bestellen met zwarte bandjes.
Re: Titanium fietsen
Geplaatst: 29 nov 2023 14:52
door Basv.L.
maartenjjk schreef: ↑29 nov 2023 14:12
Mooi ding. Krijg bijna spijt van mijn bestelling bij J.Guillem!
Ik wilde eerst de nieuwe major. Maar na lang met J.W. gemaild te hebben was ik niet overtuigd. Ik ben geen fan van press-fit in een frame van metaal. Daarnaast wilde ik graag de kabels binnendoor en dropped seatstays.
Daarnaast vond ik de extra kosten voor een titanium afmontage delen exorbitant hoog, bij zowel Van Nicholas als J Guillem.
Re: Titanium fietsen
Geplaatst: 29 nov 2023 21:35
door Daniel1973
Mooie fiets hoor, gaaf frame.
Re: Titanium fietsen
Geplaatst: 29 nov 2023 21:56
door Vicenza
Hele mooie fiets! Wat zijn de afmetingen? Het lijkt me voor een groter persoon, net zoals ikzelf, maar de wielbasis lijkt me dan weer redelijk kort.
Re: Titanium fietsen
Geplaatst: 29 nov 2023 22:00
door Basv.L.
Vicenza schreef: ↑29 nov 2023 21:56
Hele mooie fiets! Wat zijn de afmetingen? Het lijkt me voor een groter persoon, net zoals ikzelf, maar de wielbasis lijkt me dan weer redelijk kort.
Het is 1:1 de geometrie van de Caad13 in maat 60. De stuurpen is 120mm met -14° zodat deze exact horizontaal staat. De stuurbocht is 44cm breed. De zadelpen heeft 10mm setback. Achteraf had ik er een genomen zonder setback. Zoals de fiets hier afgesteld staat rij ik er ook op maar dan met ketting en stuurlint
.
Ik ben 1.97, 22 en 80 kilo. Rij vaak korte ritten van 1 tot 2 uur, en hou van een goede eind- of tussensprint. Dus het uitgangspunt was een stijve wendbare fiets. Daarom heb ik voor een relatief dikke downtube, en dikke chainstays gekozen.