Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

Gebruikersavatar
jsprbcn
Forum-lid
Berichten: 2319
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

Gebruikersavatar jsprbcn 23 dec 2013 15:35

vincent75 schreef:
jsprbcn schreef:Super fiets, en fietst fantastisch!

Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voor je er andere wielen onder zet :-)
Zijn ze inderdaad dan zo slecht?
Nee hoor, zo erg is het niet, maar als je er bijv. een setje Fulcrum Zero's onder zet met GP4000's is het een wereld van verschil 8-)

kawouter
Forum-lid
Berichten: 842
Lid geworden op: 22 jun 2010 10:53
Locatie: Arnhem

kawouter 23 dec 2013 15:36

jsprbcn schreef:
Ik zit er misschien nog aan te denken een Rotor crank er op te zetten (met ronde ketting bladen, dus geen ovale omdat dit niet handig is voor klimmen):
hoezo onhandig? Ik zou niet weten waarom.

Gebruikersavatar
jsprbcn
Forum-lid
Berichten: 2319
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

Gebruikersavatar jsprbcn 23 dec 2013 15:40

kawouter schreef:hoezo onhandig? Ik zou niet weten waarom.
Een vriend van me heeft ze ook en hij ziet enkel het nut van de ovale Q-rings bij het rijden over vlak. MIsschien heeft hij het wel mis hoor, dus graag suggesties 8-)

kawouter
Forum-lid
Berichten: 842
Lid geworden op: 22 jun 2010 10:53
Locatie: Arnhem

kawouter 23 dec 2013 15:45

het idee achter ovale bladen is om je pedaaltred zo efficient mogelijk te maken. Als je gelooft in de werking van ovalen bladen zal die efficientie net zo goed bergop als op het vlakke gelden.

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 23 dec 2013 16:19

+1 dus of het werkt overal of nergens. Mixen met afwisselend gewone en ovale bladen went zeker niet dat ik kan ik wel zeggen.

haaldoor
Forum-lid
Berichten: 1323
Lid geworden op: 23 mei 2006 15:02

haaldoor 23 dec 2013 22:16

jsprbcn schreef:
kawouter schreef:hoezo onhandig? Ik zou niet weten waarom.
Een vriend van me heeft ze ook en hij ziet enkel het nut van de ovale Q-rings bij het rijden over vlak. MIsschien heeft hij het wel mis hoor, dus graag suggesties 8-)
Wat zou het vermeende voordeel zijn voor die Rotor boven een Ultegra crank? Volgens mij is er technisch weinig mis met een Ultegra crank?
Rotor zou ik wel naar toegaan voor de Q-rings(althans uitproberen). Voordeel zou idd zowel vlak als bergop moeten werken. Schijnt alleen wel minder te schakelen wat ik er tot dusver van gezien heb.

Gebruikersavatar
C.R3.2011
Forum-lid
Berichten: 241
Lid geworden op: 24 okt 2011 12:25

Gebruikersavatar C.R3.2011 23 dec 2013 23:19

Ik rij mrt Q-rings en naar mijn idee heb je er vooral voordeel bij als je met lage cadans rijdt, dus met klimmen. Het gaat er juist om het dode punt waar je minder kracht hebt lichter te maken en dat merk je vooral als he met lage cadans rijdt.
The wind is my friend

Gebruikersavatar
C.R3.2011
Forum-lid
Berichten: 241
Lid geworden op: 24 okt 2011 12:25

Gebruikersavatar C.R3.2011 23 dec 2013 23:36

haaldoor schreef:
jsprbcn schreef:
kawouter schreef:hoezo onhandig? Ik zou niet weten waarom.
Een vriend van me heeft ze ook en hij ziet enkel het nut van de ovale Q-rings bij het rijden over vlak. MIsschien heeft hij het wel mis hoor, dus graag suggesties 8-)
Wat zou het vermeende voordeel zijn voor die Rotor boven een Ultegra crank? Volgens mij is er technisch weinig mis met een Ultegra crank?
Rotor zou ik wel naar toegaan voor de Q-rings(althans uitproberen). Voordeel zou idd zowel vlak als bergop moeten werken. Schijnt alleen wel minder te schakelen wat ik er tot dusver van gezien heb.
Het voordeel ve Rotor crank KAN zijn dat de Rotor met een 30 mm as geleverd kan worden. Op zich zou de 30 mm as lichter en stijver zijn. De vraag is of gewone of zelfs fanatieke toerfietsers daar enig voorderl bij hebben.

Sommige brackets zoals BBRright van Cervelo zijn speciaal ontwikkeld voor de Rtor drank mrt 30 mm as. Er zijn gevallen bekend van problemen met adapters voor 24 mm assen. Voor dergelijke brackets is de Rotor crank met 30 mm as louter om technische redenen aan te raden. Of dat ook voor de Canyon UL geldt weet ik niet.
The wind is my friend

Gebruikersavatar
jsprbcn
Forum-lid
Berichten: 2319
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

Gebruikersavatar jsprbcn 24 dec 2013 08:39

Weet iemand ook waar in NL Rotor geleverd word?

Via Rotor-shop.nl heb ik een prijs gevonden van 347€ voor een 3D crank en conpact Q-rings (34/50), wat veel goedkoper is dan hier in Spanje (enkel al 350€ voor de cranks)

Afbeelding

Op de meeste routes maak ik tussen de 500-1200hm, dus echt veel over vlak rijd ik niet, maar als inderdaad de ovale bladen helpen bij een lagere cadans tijdens het klimmen kan dit, naast dat ik het er veel beter uit vind zien dan stock Ultegra bladen, een goede upgrade zijn.
Laatst gewijzigd door jsprbcn op 24 dec 2013 10:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Anko
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 11 okt 2013 13:39

Anko 24 dec 2013 09:40

Dekt niet helemaal je vraag, gezien dit in Duitsland is,

https://www.bike-components.de/products ... odell.html

bas
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 jun 2007 21:52

bas 24 dec 2013 10:22

Maatkwestie; alle maten op een rij gezet kom ik voor een AL SLX op twee opties:

Maat M,met 25mm spacers en 110mm stuurpen
of
Maat L, zonder spacers en 100mm stuurpen.

Wat zouden jullie doen?
The sky is the limit

thomwittendorp
Forum-lid
Berichten: 1160
Lid geworden op: 16 jan 2010 20:28

thomwittendorp 24 dec 2013 11:22

Je gaat een verschil van 17mm op de bovenbuis opvangen met een stuurpen verschil van 10mm?
Daarnaast zit er ook een verschil in zitbuis lengte van 25mm. Hoe ver gaat de zadelpen er dus uitsteken?
Verschil in balhoofd is echter ook maar 20mm, bij de M met 25mm spacers zit je dus hoger dan bij de L zonder spacers.

Ik zou dus nog een keer zeer goed kijken naar de verschillen, wat je beoogde doel is. Wil je bijvoorbeeld nog dieper kunnen zitten is het wel verstandig om wat spacers onder de stuurpen te hebben.
CANNONDALE SuperSix EVO sram red

Plaats reactie