Nee hoor, zo erg is het niet, maar als je er bijv. een setje Fulcrum Zero's onder zet met GP4000's is het een wereld van verschilvincent75 schreef:Zijn ze inderdaad dan zo slecht?jsprbcn schreef:Super fiets, en fietst fantastisch!
Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voor je er andere wielen onder zet
Canyon
hoezo onhandig? Ik zou niet weten waarom.jsprbcn schreef:
Ik zit er misschien nog aan te denken een Rotor crank er op te zetten (met ronde ketting bladen, dus geen ovale omdat dit niet handig is voor klimmen):
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
+1 dus of het werkt overal of nergens. Mixen met afwisselend gewone en ovale bladen went zeker niet dat ik kan ik wel zeggen.
Wat zou het vermeende voordeel zijn voor die Rotor boven een Ultegra crank? Volgens mij is er technisch weinig mis met een Ultegra crank?jsprbcn schreef:Een vriend van me heeft ze ook en hij ziet enkel het nut van de ovale Q-rings bij het rijden over vlak. MIsschien heeft hij het wel mis hoor, dus graag suggestieskawouter schreef:hoezo onhandig? Ik zou niet weten waarom.
Rotor zou ik wel naar toegaan voor de Q-rings(althans uitproberen). Voordeel zou idd zowel vlak als bergop moeten werken. Schijnt alleen wel minder te schakelen wat ik er tot dusver van gezien heb.
Ik rij mrt Q-rings en naar mijn idee heb je er vooral voordeel bij als je met lage cadans rijdt, dus met klimmen. Het gaat er juist om het dode punt waar je minder kracht hebt lichter te maken en dat merk je vooral als he met lage cadans rijdt.
The wind is my friend
Het voordeel ve Rotor crank KAN zijn dat de Rotor met een 30 mm as geleverd kan worden. Op zich zou de 30 mm as lichter en stijver zijn. De vraag is of gewone of zelfs fanatieke toerfietsers daar enig voorderl bij hebben.haaldoor schreef:Wat zou het vermeende voordeel zijn voor die Rotor boven een Ultegra crank? Volgens mij is er technisch weinig mis met een Ultegra crank?jsprbcn schreef:Een vriend van me heeft ze ook en hij ziet enkel het nut van de ovale Q-rings bij het rijden over vlak. MIsschien heeft hij het wel mis hoor, dus graag suggestieskawouter schreef:hoezo onhandig? Ik zou niet weten waarom.
Rotor zou ik wel naar toegaan voor de Q-rings(althans uitproberen). Voordeel zou idd zowel vlak als bergop moeten werken. Schijnt alleen wel minder te schakelen wat ik er tot dusver van gezien heb.
Sommige brackets zoals BBRright van Cervelo zijn speciaal ontwikkeld voor de Rtor drank mrt 30 mm as. Er zijn gevallen bekend van problemen met adapters voor 24 mm assen. Voor dergelijke brackets is de Rotor crank met 30 mm as louter om technische redenen aan te raden. Of dat ook voor de Canyon UL geldt weet ik niet.
The wind is my friend
Weet iemand ook waar in NL Rotor geleverd word?
Via Rotor-shop.nl heb ik een prijs gevonden van 347€ voor een 3D crank en conpact Q-rings (34/50), wat veel goedkoper is dan hier in Spanje (enkel al 350€ voor de cranks)
Op de meeste routes maak ik tussen de 500-1200hm, dus echt veel over vlak rijd ik niet, maar als inderdaad de ovale bladen helpen bij een lagere cadans tijdens het klimmen kan dit, naast dat ik het er veel beter uit vind zien dan stock Ultegra bladen, een goede upgrade zijn.
Via Rotor-shop.nl heb ik een prijs gevonden van 347€ voor een 3D crank en conpact Q-rings (34/50), wat veel goedkoper is dan hier in Spanje (enkel al 350€ voor de cranks)
Op de meeste routes maak ik tussen de 500-1200hm, dus echt veel over vlak rijd ik niet, maar als inderdaad de ovale bladen helpen bij een lagere cadans tijdens het klimmen kan dit, naast dat ik het er veel beter uit vind zien dan stock Ultegra bladen, een goede upgrade zijn.
Laatst gewijzigd door jsprbcn op 24 dec 2013 10:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Dekt niet helemaal je vraag, gezien dit in Duitsland is,
https://www.bike-components.de/products ... odell.html
https://www.bike-components.de/products ... odell.html
-
- Forum-lid
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: 16 jan 2010 20:28
Je gaat een verschil van 17mm op de bovenbuis opvangen met een stuurpen verschil van 10mm?
Daarnaast zit er ook een verschil in zitbuis lengte van 25mm. Hoe ver gaat de zadelpen er dus uitsteken?
Verschil in balhoofd is echter ook maar 20mm, bij de M met 25mm spacers zit je dus hoger dan bij de L zonder spacers.
Ik zou dus nog een keer zeer goed kijken naar de verschillen, wat je beoogde doel is. Wil je bijvoorbeeld nog dieper kunnen zitten is het wel verstandig om wat spacers onder de stuurpen te hebben.
Daarnaast zit er ook een verschil in zitbuis lengte van 25mm. Hoe ver gaat de zadelpen er dus uitsteken?
Verschil in balhoofd is echter ook maar 20mm, bij de M met 25mm spacers zit je dus hoger dan bij de L zonder spacers.
Ik zou dus nog een keer zeer goed kijken naar de verschillen, wat je beoogde doel is. Wil je bijvoorbeeld nog dieper kunnen zitten is het wel verstandig om wat spacers onder de stuurpen te hebben.
CANNONDALE SuperSix EVO sram red