Pagina 487 van 1870

Re: Canyon topic

Geplaatst: 23 dec 2013 15:35
door jsprbcn
vincent75 schreef:
jsprbcn schreef:Super fiets, en fietst fantastisch!

Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voor je er andere wielen onder zet :-)
Zijn ze inderdaad dan zo slecht?
Nee hoor, zo erg is het niet, maar als je er bijv. een setje Fulcrum Zero's onder zet met GP4000's is het een wereld van verschil 8-)

Re: Canyon topic

Geplaatst: 23 dec 2013 15:36
door kawouter
jsprbcn schreef:
Ik zit er misschien nog aan te denken een Rotor crank er op te zetten (met ronde ketting bladen, dus geen ovale omdat dit niet handig is voor klimmen):
hoezo onhandig? Ik zou niet weten waarom.

Re: Canyon topic

Geplaatst: 23 dec 2013 15:40
door jsprbcn
kawouter schreef:hoezo onhandig? Ik zou niet weten waarom.
Een vriend van me heeft ze ook en hij ziet enkel het nut van de ovale Q-rings bij het rijden over vlak. MIsschien heeft hij het wel mis hoor, dus graag suggesties 8-)

Re: Canyon topic

Geplaatst: 23 dec 2013 15:45
door kawouter
het idee achter ovale bladen is om je pedaaltred zo efficient mogelijk te maken. Als je gelooft in de werking van ovalen bladen zal die efficientie net zo goed bergop als op het vlakke gelden.

Re: Canyon topic

Geplaatst: 23 dec 2013 16:19
door sharkman113
+1 dus of het werkt overal of nergens. Mixen met afwisselend gewone en ovale bladen went zeker niet dat ik kan ik wel zeggen.

Re: Canyon topic

Geplaatst: 23 dec 2013 22:16
door haaldoor
jsprbcn schreef:
kawouter schreef:hoezo onhandig? Ik zou niet weten waarom.
Een vriend van me heeft ze ook en hij ziet enkel het nut van de ovale Q-rings bij het rijden over vlak. MIsschien heeft hij het wel mis hoor, dus graag suggesties 8-)
Wat zou het vermeende voordeel zijn voor die Rotor boven een Ultegra crank? Volgens mij is er technisch weinig mis met een Ultegra crank?
Rotor zou ik wel naar toegaan voor de Q-rings(althans uitproberen). Voordeel zou idd zowel vlak als bergop moeten werken. Schijnt alleen wel minder te schakelen wat ik er tot dusver van gezien heb.

Re: Canyon topic

Geplaatst: 23 dec 2013 23:19
door C.R3.2011
Ik rij mrt Q-rings en naar mijn idee heb je er vooral voordeel bij als je met lage cadans rijdt, dus met klimmen. Het gaat er juist om het dode punt waar je minder kracht hebt lichter te maken en dat merk je vooral als he met lage cadans rijdt.

Re: Canyon topic

Geplaatst: 23 dec 2013 23:36
door C.R3.2011
haaldoor schreef:
jsprbcn schreef:
kawouter schreef:hoezo onhandig? Ik zou niet weten waarom.
Een vriend van me heeft ze ook en hij ziet enkel het nut van de ovale Q-rings bij het rijden over vlak. MIsschien heeft hij het wel mis hoor, dus graag suggesties 8-)
Wat zou het vermeende voordeel zijn voor die Rotor boven een Ultegra crank? Volgens mij is er technisch weinig mis met een Ultegra crank?
Rotor zou ik wel naar toegaan voor de Q-rings(althans uitproberen). Voordeel zou idd zowel vlak als bergop moeten werken. Schijnt alleen wel minder te schakelen wat ik er tot dusver van gezien heb.
Het voordeel ve Rotor crank KAN zijn dat de Rotor met een 30 mm as geleverd kan worden. Op zich zou de 30 mm as lichter en stijver zijn. De vraag is of gewone of zelfs fanatieke toerfietsers daar enig voorderl bij hebben.

Sommige brackets zoals BBRright van Cervelo zijn speciaal ontwikkeld voor de Rtor drank mrt 30 mm as. Er zijn gevallen bekend van problemen met adapters voor 24 mm assen. Voor dergelijke brackets is de Rotor crank met 30 mm as louter om technische redenen aan te raden. Of dat ook voor de Canyon UL geldt weet ik niet.

Re: Canyon topic

Geplaatst: 24 dec 2013 08:39
door jsprbcn
Weet iemand ook waar in NL Rotor geleverd word?

Via Rotor-shop.nl heb ik een prijs gevonden van 347€ voor een 3D crank en conpact Q-rings (34/50), wat veel goedkoper is dan hier in Spanje (enkel al 350€ voor de cranks)

Afbeelding

Op de meeste routes maak ik tussen de 500-1200hm, dus echt veel over vlak rijd ik niet, maar als inderdaad de ovale bladen helpen bij een lagere cadans tijdens het klimmen kan dit, naast dat ik het er veel beter uit vind zien dan stock Ultegra bladen, een goede upgrade zijn.

Re: Canyon topic

Geplaatst: 24 dec 2013 09:40
door Anko
Dekt niet helemaal je vraag, gezien dit in Duitsland is,

https://www.bike-components.de/products ... odell.html

Re: Canyon topic

Geplaatst: 24 dec 2013 10:22
door bas
Maatkwestie; alle maten op een rij gezet kom ik voor een AL SLX op twee opties:

Maat M,met 25mm spacers en 110mm stuurpen
of
Maat L, zonder spacers en 100mm stuurpen.

Wat zouden jullie doen?

Re: Canyon topic

Geplaatst: 24 dec 2013 11:22
door thomwittendorp
Je gaat een verschil van 17mm op de bovenbuis opvangen met een stuurpen verschil van 10mm?
Daarnaast zit er ook een verschil in zitbuis lengte van 25mm. Hoe ver gaat de zadelpen er dus uitsteken?
Verschil in balhoofd is echter ook maar 20mm, bij de M met 25mm spacers zit je dus hoger dan bij de L zonder spacers.

Ik zou dus nog een keer zeer goed kijken naar de verschillen, wat je beoogde doel is. Wil je bijvoorbeeld nog dieper kunnen zitten is het wel verstandig om wat spacers onder de stuurpen te hebben.