Pagina 487 van 1091
Geplaatst: 24 mei 2009 20:46
door simic
kona_explosif schreef:@Simic: ik heb een 2008-RS, de RS is een R3 met een iets ander balhoofd (+20mm), iets andere lengte daardoor, de achtervork is iets anders en het carbon is iets anders. Maar voor de rest, niet anders. Het zo enorm bullshit dat een RS niet voor wedstrijden geschikt zou zijn, Cervelo TT rijdt Parijs-Roubaix op een RS, zegt genoeg.
Een Cervelo is nerveus maar niet vervelend, je ziet een tak, denkt "ik moet er langs" en je bent er langs
De RS is iets rustiger dan een R3 maar dat kan ook komen omdat je bij een gelijke afmontage van je stuurpen en balhoofd je dus iets hoger zit. Maar let maar eens op hoeveel mensen een stapeltje spacers gebruiken, die heb ik dus helemaal niet wat weer de stijfheid ten goede komt.
Ik denk dat voor de meeste van ons een RS perfect is, hoewel een R3 SL natuurlijk wel übergeil is!
Ik had ook een nuance, ik zei minder geschikt voor wedstrijden, maar zeker niet ongeschikt. Het klopt inderdaad dat RS van een ander carbon is.
Geplaatst: 24 mei 2009 23:45
door arnoud
Vanmiddag het co-commentaar gehoord van De Cauwer tijdens de 15e rit van de Giro? Voer voor discussie voor een ieder wiens hart bij Cervelo ligt, lijkt me zo.
Op
www.Sporza.be moet je er wel iets van terug kunnen horen. In het kort: In Belgie moet geen Cervelo meer verkocht worden....
Geplaatst: 24 mei 2009 23:53
door simic
Alsof een merk van de fiets verantwoordelijk is voor die domme beslissing, de fietsen blijven goed hoor...
Geplaatst: 24 mei 2009 23:54
door soloistcarbon
mijn nieuw project.... vanmiddag het frame opgehaald...
ik wilde mijn zero gravity remmen gebruiken, mijn tune zadel, maar dan....
ik dacht aan de ipp vuma quad, maar hoor er ook al wat mindere verhalen over... dus twijfel twijfel en dan de rest.... tips, graaggggg
Jelle
(foto's voorlopig van mn telefoon, sorry)
Geplaatst: 24 mei 2009 23:56
door michelvd
Arnoud schreef:Vanmiddag het co-commentaar gehoord van De Cauwer tijdens de 15e rit van de Giro? Voer voor discussie voor een ieder wiens hart bij Cervelo ligt, lijkt me zo.
Op
http://www.Sporza.be moet je er wel iets van terug kunnen horen. In het kort: In Belgie moet geen Cervelo meer verkocht worden....
Ik kan zo snel niets vinden op Sporza.
Zo als je nu vertelt is inderdaad in het kort (wel heel erg kort en niet echt duidelijk)
Wat is er gezegd dan?
Geplaatst: 25 mei 2009 00:25
door 100cols
Pauwels moest wachten op sastre, dat was duidelijk in beeld te zien, terwijl pauwels een goede kans op de zege had, omdat ze met z'n tweeën vooruit waren én hij de sprint om de tweede plek won.
Achteraf bleek de tactiek niet succesvol en ook tijdens de koers zag het er wat onlogisch uit.
De heren van Sporza wonden zich hier over op, maar overdreven m.i. wel enigszins. Wielrennen is deels een teamsport en wie betaalt bepaalt. Van Poppel kreeg er stevig van langs en Cervelo dus ook.
Oproepen tot het niet aanschaffen van Cervelofietsen in België slaat echt nergens op, ze lieten zich teveel gaan. Lang niet elke tactiek is effectief, anders was er weinig meer aan. Daar is Van Poppel niet uniek in en als hij dan de moeite neemt om direct in de uitzending een interview te geven vanuit de auto, dan past ook een beetje respect.
Geplaatst: 25 mei 2009 01:26
door helspie
Heb de wedstrijd gevolgd en vond de tactiek van Cervélo ook allesbehalve logisch of sterk... Ben dan ook voorstander voor afschaffing van die oortjes...
Blijkt dat Van Poppel zelfs geen TV in zijn wagen heeft, tot zover de technologie dan...
Maar die zever over geen Cervélo's meer te kopen ging er inderdaad over... Dan mag je geen Museeuw frames kopen, specialized frames meer kopen of wat dan ook... Was een brug te ver.
Niet te min toch zeer sterke wedstrijd van onze jonge belgen!
Geplaatst: 25 mei 2009 11:24
door casran
de hulk schreef:
Volgens mij is Gerard Vroomen nog steeds op deze site actief ,vergelijk deze fiets met de fiets van Sastre met de tijdrit in de giro en het lijkt wel of de mechanicien een beetje afgekeken heeft .=:)
:):):)
Héhé, big minds think similar...
Lijkt me logisch om in zo'n rit een tijdritframe met wegstuur af te monteren. Een opzetstuur op een wegfiets zet je automatisch veel te hoog als je in de extensions gaat liggen.
100cols schreef:... Oproepen tot het niet aanschaffen van Cervelofietsen in België slaat echt nergens op, ze lieten zich teveel gaan. Lang niet elke tactiek is effectief, anders was er weinig meer aan. Daar is Van Poppel niet uniek in en als hij dan de moeite neemt om direct in de uitzending een interview te geven vanuit de auto, dan past ook een beetje respect.
Haha, goed bezig die mannen. Als er nu telkens 10 klanten hun rekening hadden opgezegd elke keer als team Rabobank blundert, dan was de bank allicht gesneuveld... wat een redenering zeg! Nu, zo'n oproep is té basurd opdat er ook maar 1 klant die zou opvolgen.
Geplaatst: 25 mei 2009 13:44
door Mr_T
Om niet te dubbelposten: op het Giro2009 topic heb ik ook mn zegje gedaan over de tactische blunder van Van Poppel.
Bij Cervélo proberen ze nu de arme Belg de schuld te geven. Zoals ik al reeds gepost heb: Iedereen maakt wel eens domme fouten. Gewoon toegeven, van leren, en weer verder gaan.
Ik heb Sporza gevraagd om hun beleidsstandpunt over het zich specifiek uitspreken voor danwel tegen een specifiek merk. Als er nog iets interessants/zinnigs uit die reactie kom, dan post ik het wel even.
Geplaatst: 25 mei 2009 13:54
door lvgh
Die opmerking van De Cauwer over het fietsmerk Cervelo werd natuurlijk in de emotie van het moment gemaakt. Niet heel professioneel maar wel te begrijpen. Verwacht dat hij daar vandaag wel op terug zal komen..
Geplaatst: 25 mei 2009 14:01
door foosho
idd.. om daar nou meteen over te vallen :rolleye:
't Was ook niet echt serieus uiteraard..
Geplaatst: 25 mei 2009 16:32
door kona_explosif
ik vond het echt geweldig! José ging helemaal los, haha. Prachtig voer voor discussie. Ik vind dat JP het goed gedaan heeft, ik zou ook willen voorstellen dat we in toertochten op elkaar wachten als er 1 Cervelo-rijder achter blijft, haha.
@Simic; nuance was idd op zijn plaats, excuses van mijn kant. RS volstaat voor veel rijders, ook die cyclosportief bezig zijn, maar een R3 is net iets meer het echte werk, haha