Wielrenners in de Media (Geenstijl)
De oplossing? Regelmatig opnieuw examen doen. Nu halen we als jeugdige/jongere een rijbewijs en je leven lang vraagt niemand meer of je het ook echt (nog) kunt. Zolang je het niet te bont maakt tenminste.Tracing_NL schreef: ↑16 aug 2022 18:48 Voor mij is dit voor het grootste gedeelte een typisch nederlandse mentaliteitsprobleem. Net een volle week (vanuit barcelonnette) in frankrijk gefietst, ENIGE serieuze gevaarlijke situatie was toen een NEDERLANDSE AUTO mij (bergop) dacht te moeten inhalen in een blinde bocht waarbij hij bijna een tegenligger raakte en mij van de weg moest duwen. Echt, situatie is alleen in NL (of beter met NL fietsers en automobilisten) een issue.
Maar oplossing zie ik ook niet echt
Dat weggedrag dat jij hebt gezien is egoïsme gecombineerd met slecht chauffeurschap, gewoon gegroeid in de jaren omdat niemand er iets van zegt.
Een heftruck moet je elk jaar of 2 opnieuw examen doen maar de auto wordt niet naar omgekeken.
Dogma F
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5544
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Whahaha uberhaupt een examen doen is bij het CBR al een opgave. En jij wil mensen opnieuw laten gaan. Grootste gedeelte van de automobilisten veroorzaakt geen structurele problemen.Ramon73 schreef: ↑16 aug 2022 19:40De oplossing? Regelmatig opnieuw examen doen. Nu halen we als jeugdige/jongere een rijbewijs en je leven lang vraagt niemand meer of je het ook echt (nog) kunt. Zolang je het niet te bont maakt tenminste.Tracing_NL schreef: ↑16 aug 2022 18:48 Voor mij is dit voor het grootste gedeelte een typisch nederlandse mentaliteitsprobleem. Net een volle week (vanuit barcelonnette) in frankrijk gefietst, ENIGE serieuze gevaarlijke situatie was toen een NEDERLANDSE AUTO mij (bergop) dacht te moeten inhalen in een blinde bocht waarbij hij bijna een tegenligger raakte en mij van de weg moest duwen. Echt, situatie is alleen in NL (of beter met NL fietsers en automobilisten) een issue.
Maar oplossing zie ik ook niet echt
Dat weggedrag dat jij hebt gezien is egoïsme gecombineerd met slecht chauffeurschap, gewoon gegroeid in de jaren omdat niemand er iets van zegt.
Een heftruck moet je elk jaar of 2 opnieuw examen doen maar de auto wordt niet naar omgekeken.
Maar dezelfde 1.5m passeerregels invoeren in Nederland zou niet gek zijn.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13794
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Die is er al alleen kent niemand hem!thestudent schreef: ↑16 aug 2022 20:21
Maar dezelfde 1.5m passeerregels invoeren in Nederland zou niet gek zijn.
Volgens mij 1m binnen de bebouwde kom en 1,5m erbuiten.
Sander Dekker verhaal blijf ik ook bijzonder vinden, niet perse richting hem. Volgens strava heb ik daar ruim 800keer gereden en nooit enig probleem. Alles kan natuurlijk begrijp me niet verkeerd. Maar het heeft wel wat schijn tegen het hele voorval.
Het OM begint geen zaak als er geen getuigen zijn of er bewegend beeld gemaakt is.wasbeer2006 schreef: ↑16 aug 2022 21:18 Sander Dekker verhaal blijf ik ook bijzonder vinden, niet perse richting hem. Volgens strava heb ik daar ruim 800keer gereden en nooit enig probleem. Alles kan natuurlijk begrijp me niet verkeerd. Maar het heeft wel wat schijn tegen het hele voorval.
Ik meende mij te herinneren dat er ook getuigen waren van het voorval dus even ge-ecosiaat.
Zie dit artikel op de site van de Stentor.Volgens getuigen zou de Haagse oud-minister, die op zijn racefiets door de duinen reed, gegrepen zijn door een 42-jarige wandelaarster. De politie kan nog niets zeggen over de toedracht van het incident. ,,We zijn nog druk bezig met het onderzoek.”
-
- Forum-lid
- Berichten: 451
- Lid geworden op: 20 jun 2022 21:09
Heb je daar dan ook een bron bij? Ik leer graag bij....wasbeer2006 schreef: ↑16 aug 2022 21:18Die is er al alleen kent niemand hem!thestudent schreef: ↑16 aug 2022 20:21
Maar dezelfde 1.5m passeerregels invoeren in Nederland zou niet gek zijn.
Volgens mij 1m binnen de bebouwde kom en 1,5m erbuiten.
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5544
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Ergens een linkje dat het wel is vastgelegd? Ik kan het me ook niet herinneren het ooit ergens gezien te hebben.
Alleen algemene bepalingen. Dat het geen hinder op mag leveren en andere blaat.
Naja in Spanje kom je wel eens van die bordjes tegen. In nederland komen ze vrolijk met 2cm voorbij.
Alleen algemene bepalingen. Dat het geen hinder op mag leveren en andere blaat.
Naja in Spanje kom je wel eens van die bordjes tegen. In nederland komen ze vrolijk met 2cm voorbij.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Bij de heftruck is het gewoon pure geldklopperij omdat de werkgever toch wel betaalt. Een goede lobby van de aanbieders van cursussen bij arbo en verzekeraars.Ramon73 schreef: ↑16 aug 2022 19:40De oplossing? Regelmatig opnieuw examen doen. Nu halen we als jeugdige/jongere een rijbewijs en je leven lang vraagt niemand meer of je het ook echt (nog) kunt. Zolang je het niet te bont maakt tenminste.Tracing_NL schreef: ↑16 aug 2022 18:48 Voor mij is dit voor het grootste gedeelte een typisch nederlandse mentaliteitsprobleem. Net een volle week (vanuit barcelonnette) in frankrijk gefietst, ENIGE serieuze gevaarlijke situatie was toen een NEDERLANDSE AUTO mij (bergop) dacht te moeten inhalen in een blinde bocht waarbij hij bijna een tegenligger raakte en mij van de weg moest duwen. Echt, situatie is alleen in NL (of beter met NL fietsers en automobilisten) een issue.
Maar oplossing zie ik ook niet echt
Dat weggedrag dat jij hebt gezien is egoïsme gecombineerd met slecht chauffeurschap, gewoon gegroeid in de jaren omdat niemand er iets van zegt.
Een heftruck moet je elk jaar of 2 opnieuw examen doen maar de auto wordt niet naar omgekeken.
Degenen die het hardste roepen om regelmatig opnieuw examen doen, zijn de chauffeurs die zichzelf het meest overschatten. Dat zijn ook de gevaarlijkste op de weg.
De afgelopen weken in Polen en Slowakije een aantal ritten op de racefiets gemaakt en ook hier geldt de anderhalve meter. Je rijdt hier vaak over wegen die bij ons voor N weg door zouden gaan en toch heb ik mij nooit onveilig gevoeld. De hoffelijkheid
t.o.v. fietsers is echt opvallend.
Campagnolo Ultra Dork
Ik heb m’n vriend Google even geraadpleegd, maar het schijnt toch echt niet te gelden in Nederland, wel in (oa) Belgiëwasbeer2006 schreef: ↑16 aug 2022 21:18Die is er al alleen kent niemand hem!thestudent schreef: ↑16 aug 2022 20:21
Maar dezelfde 1.5m passeerregels invoeren in Nederland zou niet gek zijn.
Volgens mij 1m binnen de bebouwde kom en 1,5m erbuiten.
Sander Dekker verhaal blijf ik ook bijzonder vinden, niet perse richting hem. Volgens strava heb ik daar ruim 800keer gereden en nooit enig probleem. Alles kan natuurlijk begrijp me niet verkeerd. Maar het heeft wel wat schijn tegen het hele voorval.
In Frankrijk staan er hier en daar wel van die bordjes, maar je hebt er zo weinig aan als men zich er niet aan houdt. Vanmorgen reed er een auto achter me, bleef achter me. Ik was door de flauwe bocht heen en wenkte dat het "vrij" was. De auto bleef nog best lang achter me. Een Spanjaard. Ook daar zijn uitzonderingen, maar dat zijn dan ook echt uitzonderingen. De boetes zijn daar niet mals.thestudent schreef: ↑16 aug 2022 21:57 Ergens een linkje dat het wel is vastgelegd? Ik kan het me ook niet herinneren het ooit ergens gezien te hebben.
Alleen algemene bepalingen. Dat het geen hinder op mag leveren en andere blaat.
Naja in Spanje kom je wel eens van die bordjes tegen. In nederland komen ze vrolijk met 2cm voorbij.