Wielrenners in de Media (Geenstijl)
We kunnen allemaal wel weer allerlei dingen gaan roepen over de NL mentaliteit, maar wij hebben hier gewoon zoveel fietsers dat we gewoon er gewend aan geraakt zijn er wat dichter langs te rijden met de auto.
En ik vond het bericht over de hoffelijkheid in Polen wel opvallend, aangezien alcohol in het verkeer daar echt nog wel een flink issue is en de Poolse automobilisten in NL toch wel erg goed vertegenwoordigd zijn bij nare ongelukken met fietsers.
En ik vond het bericht over de hoffelijkheid in Polen wel opvallend, aangezien alcohol in het verkeer daar echt nog wel een flink issue is en de Poolse automobilisten in NL toch wel erg goed vertegenwoordigd zijn bij nare ongelukken met fietsers.
7000 zloty boete bij 0,2 promille heeft toch wel voor een aardige mentaliteitsverandering gezorgd.Sulla schreef: ↑17 aug 2022 00:16 We kunnen allemaal wel weer allerlei dingen gaan roepen over de NL mentaliteit, maar wij hebben hier gewoon zoveel fietsers dat we gewoon er gewend aan geraakt zijn er wat dichter langs te rijden met de auto.
En ik vond het bericht over de hoffelijkheid in Polen wel opvallend, aangezien alcohol in het verkeer daar echt nog wel een flink issue is en de Poolse automobilisten in NL toch wel erg goed vertegenwoordigd zijn bij nare ongelukken met fietsers.
Campagnolo Ultra Dork
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6227
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Dat wordt dan wel een mooi verdienmodelletje
En qua kosten.., ja, als je wilt blijven rijden moet je er wat voor over hebben. Een auto bezitten kost ook al geld.
Maar tegelijkertijd ga je de mobiliteit beperken van degene die zich dit soort dingen niet kunnen veroorloven.
En als er voldoende openbaar vervoer is - tegen een goede prijs, hoeft dat geen issue te zijn.
En qua kosten.., ja, als je wilt blijven rijden moet je er wat voor over hebben. Een auto bezitten kost ook al geld.
Maar tegelijkertijd ga je de mobiliteit beperken van degene die zich dit soort dingen niet kunnen veroorloven.
En als er voldoende openbaar vervoer is - tegen een goede prijs, hoeft dat geen issue te zijn.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13791
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ik zie het nu. De hit was een nederlandse site met de tekst, maar klik je uiteindelijk op de link bleek het om Duitsland te gaan.mao schreef: ↑16 aug 2022 22:04Ik heb m’n vriend Google even geraadpleegd, maar het schijnt toch echt niet te gelden in Nederland, wel in (oa) Belgiëwasbeer2006 schreef: ↑16 aug 2022 21:18Die is er al alleen kent niemand hem!thestudent schreef: ↑16 aug 2022 20:21
Maar dezelfde 1.5m passeerregels invoeren in Nederland zou niet gek zijn.
Volgens mij 1m binnen de bebouwde kom en 1,5m erbuiten.
Sander Dekker verhaal blijf ik ook bijzonder vinden, niet perse richting hem. Volgens strava heb ik daar ruim 800keer gereden en nooit enig probleem. Alles kan natuurlijk begrijp me niet verkeerd. Maar het heeft wel wat schijn tegen het hele voorval.
Daar zijn de regels soms nog strenger tot wel 2m buiten de bebouwde kom.
Ik geloof er niets van dat de meesten niet kunnen rijden. Vooral een kwestie van "waarom moet ik rekening houden met andere weggebruikers". Dan gedragen ze zich op zo'n terugkomdag weer even netjes om een weekend erop weer te rijden zoals het niet hoort.
Goed te horen, dat zijn stevige boetes. Was sowieso al een tijdje geleden dat ik in Polen was geweest. Maar die ontwikkeling is aan veel Polen in NL dan duidelijk voorbij gegaan (of zijn ze hier spontaan weer vergeten).Ernie C. schreef: ↑17 aug 2022 06:357000 zloty boete bij 0,2 promille heeft toch wel voor een aardige mentaliteitsverandering gezorgd.Sulla schreef: ↑17 aug 2022 00:16 We kunnen allemaal wel weer allerlei dingen gaan roepen over de NL mentaliteit, maar wij hebben hier gewoon zoveel fietsers dat we gewoon er gewend aan geraakt zijn er wat dichter langs te rijden met de auto.
En ik vond het bericht over de hoffelijkheid in Polen wel opvallend, aangezien alcohol in het verkeer daar echt nog wel een flink issue is en de Poolse automobilisten in NL toch wel erg goed vertegenwoordigd zijn bij nare ongelukken met fietsers.
Overigens lijkt de pakkans in Polen wel hoger dan hier. Ik ben een paar keer in Polen geweest, maar slechts 1x met de auto. En toen ben ik op 1 dag twee keer aangehouden. Al zou het NL kenteken daar ook iets mee te maken gehad kunnen hebben (al moet ik eerlijkheidshalve wel toegeven dat beide niet geheel onterecht was).
Had nog de wisselkoers van 30 jaar geleden in mijn hoofd en schrok in eerste instantie niet van dit bedrag. Toch maar even de huidige koers opgezocht, oeps...
Time is on my site.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1671
- Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50
In Polen is de politie nog niet wegbezuinigd. Wij krijgen regelmatig Poolse kennissen op bezoek en die vragen zich af of Nederland wel politie heeft. In Nederland krijgen we alsmaar meer regels omdat de oude regels niet worden gehandhaafdSulla schreef: ↑17 aug 2022 11:04Goed te horen, dat zijn stevige boetes. Was sowieso al een tijdje geleden dat ik in Polen was geweest. Maar die ontwikkeling is aan veel Polen in NL dan duidelijk voorbij gegaan (of zijn ze hier spontaan weer vergeten).Ernie C. schreef: ↑17 aug 2022 06:357000 zloty boete bij 0,2 promille heeft toch wel voor een aardige mentaliteitsverandering gezorgd.Sulla schreef: ↑17 aug 2022 00:16 We kunnen allemaal wel weer allerlei dingen gaan roepen over de NL mentaliteit, maar wij hebben hier gewoon zoveel fietsers dat we gewoon er gewend aan geraakt zijn er wat dichter langs te rijden met de auto.
En ik vond het bericht over de hoffelijkheid in Polen wel opvallend, aangezien alcohol in het verkeer daar echt nog wel een flink issue is en de Poolse automobilisten in NL toch wel erg goed vertegenwoordigd zijn bij nare ongelukken met fietsers.
Overigens lijkt de pakkans in Polen wel hoger dan hier. Ik ben een paar keer in Polen geweest, maar slechts 1x met de auto. En toen ben ik op 1 dag twee keer aangehouden. Al zou het NL kenteken daar ook iets mee te maken gehad kunnen hebben (al moet ik eerlijkheidshalve wel toegeven dat beide niet geheel onterecht was).
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16486
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
In België is het niet anders.El Pistolero schreef: ↑17 aug 2022 12:37 .........In Nederland krijgen we alsmaar meer regels omdat de oude regels niet worden gehandhaafd
Ondertussen is in Vlaanderen de eerste stad een feit waar de traagheid in het centrum nog maximum 20 km/u is.
Bron: VRTVanaf vandaag is de hele Hasseltse binnenstad een woonerf. De maximale snelheid is er niet langer 30, maar 20 km/u. Niet alleen auto's, maar ook fietsers moeten zich daaraan houden
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6227
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
tja..,
"Van gevel tot gevel is de baan voor iedereen. Geen apart voetpad, fietspad of rijweg dus, alle gebruikers delen de volledige openbare weg. "
Zo heb je natuurlijk al winkelstraten in centra die zo werken. Als ik hier in Delft kijk, zijn dat niet de plekken waar druk of hard gefietst wordt - behalve door de maaltijdbezorgers.
Maar het gescheld over fietsers in die straten is gigantisch. En zeker rondom social media/nieuwsitems van de lokale instanties, die ook maar enigszins over de binnenstad gaan, moeten alle fietsers, of alle studenten, of beiden tegelijkertijd, het ontgelden. Alsof elke fietser een student is .
Maar gelukkig is daar een oplossing voor. De straat is van iedereen, maar voor mij als voetganger eerst. Dat is wel écht de mentaliteit als je door die straten komt.
Maar goed, dat zal in Hasselt vast heeeeel anders gaan
"Van gevel tot gevel is de baan voor iedereen. Geen apart voetpad, fietspad of rijweg dus, alle gebruikers delen de volledige openbare weg. "
Zo heb je natuurlijk al winkelstraten in centra die zo werken. Als ik hier in Delft kijk, zijn dat niet de plekken waar druk of hard gefietst wordt - behalve door de maaltijdbezorgers.
Maar het gescheld over fietsers in die straten is gigantisch. En zeker rondom social media/nieuwsitems van de lokale instanties, die ook maar enigszins over de binnenstad gaan, moeten alle fietsers, of alle studenten, of beiden tegelijkertijd, het ontgelden. Alsof elke fietser een student is .
Maar gelukkig is daar een oplossing voor. De straat is van iedereen, maar voor mij als voetganger eerst. Dat is wel écht de mentaliteit als je door die straten komt.
Maar goed, dat zal in Hasselt vast heeeeel anders gaan
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013