Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 26 dec 2013 22:17

liviolivius schreef:Inderdaad, outlet is alleen wat op voorraad/overjarig is. Dus in dat geval geen aanpassing, maar vragen kan natuurlijk altijd.
en mocht daar niets uitkomen gewoon een 39 binnenblad op een compact monteren, probleem ook opgelost

haaldoor
Forum-lid

haaldoor 27 dec 2013 16:20

monsieurpinot schreef:
liviolivius schreef:Inderdaad, outlet is alleen wat op voorraad/overjarig is. Dus in dat geval geen aanpassing, maar vragen kan natuurlijk altijd.
en mocht daar niets uitkomen gewoon een 39 binnenblad op een compact monteren, probleem ook opgelost
+1
Niet voor niks dat Shimano tegenwoordig enkel nog cranks in compacte steek levert.

jsprbcn
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar jsprbcn 27 dec 2013 18:10

Vandaag uiteindelijk toch een Rotor 3D (2014, matt zwart met andere decals) met compact 110 bcd bladen gekocht voor op de SLX. Kan niet wachten om ze er op te zetten :D

arnoudrace
Forum-lid

Gebruikersavatar arnoudrace 27 dec 2013 20:43

Mooi! Welke lagers gebruik je dan? Ik neem aan dat je 30mm as hebt?

Ik heb de 'oude' 3d+ recentelijk gekocht en gemonteerd met de 30mm lagers voor BSA. Draait soepel. Verwacht in januari nwe zwarte bladen. Afbeelding
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF

C.R3.2011
Forum-lid

Gebruikersavatar C.R3.2011 28 dec 2013 10:58

arnoudrace schreef:Mooi! Welke lagers gebruik je dan? Ik neem aan dat je 30mm as hebt?

Ik heb de 'oude' 3d+ recentelijk gekocht en gemonteerd met de 30mm lagers voor BSA. Draait soepel. Verwacht in januari nwe zwarte bladen. Afbeelding
Mooie fiets. Hoe bevalt die zadelpen? Voegt het wat toe qua comfort? Kost het geen energie door te veel flex? Zijn er ook profs die ermee rijden?
The wind is my friend

stansfieldd
Forum-lid

stansfieldd 28 dec 2013 16:50

Ik ben een beetje rond aan het kijken op de site van Canyon. De kans is vrij groot dat mijn volgende fiets een Canyon wordt. Maar ik heb niet een heel ruim budget. Zo rond de 1500 euro. Dus kom ik nu zo'n beetje uit bij de Canyon Roadlite AL 7.0 of de Canyon Ultimate AL 8.0. De Ultimate AL 8.0 zit aan de uiterste bovenkant van mijn budget en bij de Roadlite AL 7.0 heb ik nog wat over. Nu heb ik daar nog wat vragen over dus misschien dat de canyon expers hier daar antwoord op hebben.

Wat is het verschil in geometrie van die 2 fietsen?
Welke van de 2 groepen heeft jullie voorkeur? De Shimano Ultrega van de Roadlite AL 7.0 of de Campagnola Althena van de Ultimate AL 8.0?
Ik ben een vrij zware fietser (ongeveer 100 kilo) voldoen de wielen die erbij zitten dan of moet ik die vervangen? Bij de Roadlite AL 7.0 zit een mavic Aksium WTS en op de Ultimate AL 8.0 zit een Mavic Ksyrium Elite S WTS.

Wat zou voor jullie de beste optie zijn? De Ultimate die de uiterste bovengrens van mijn budget heeft. Of de Roadlite waar ik nog wat ruimte heb om nog wat dingen aan te passen zoals de wielen wanneer die niet geschikt zijn voor een zwaardere renner.

En wat kosten pedalen eigenlijk die er nog bij moeten?

ridley orion
Forum-lid

ridley orion 28 dec 2013 18:06

zou voor canyon roadlite7.0 of 8.0 en de wielen die er onder zitten nieuw verkopen en bij Rose versand paar 36 spaaks wielen kopen of bij wielbouwer iets laten bouwen dan krijg je zeker geen problemen met je wielen

jackbrown
Forum-lid

Gebruikersavatar jackbrown 28 dec 2013 18:33

stansfieldd schreef:Wat is het verschil in geometrie van die 2 fietsen?
In grote lijnen: de Ultimate AL heeft een meer sportiever zit (dieper voorovergebogen over het stuur). De Roadlite heeft een meer recreatiever zit (minder diepgebogen, meer rechtop zittend) en is ook geschikter voor mensen met naar verhouding langere benen tov van romp.
stansfieldd schreef:Welke van de 2 groepen heeft jullie voorkeur? De Shimano Ultrega van de Roadlite AL 7.0 of de Campagnola Althena van de Ultimate AL 8.0?
Allebei meer dan prima groepen. Voorkeur is gewoon persoonlijk.
stansfieldd schreef:Ik ben een vrij zware fietser (ongeveer 100 kilo) voldoen de wielen die erbij zitten dan of moet ik die vervangen? Bij de Roadlite AL 7.0 zit een mavic Aksium WTS en op de Ultimate AL 8.0 zit een Mavic Ksyrium Elite S WTS.
Het algemene advies is: Mavic wielen eruit, Fulcrum of 36 spaaks wielen erin.
stansfieldd schreef:Wat zou voor jullie de beste optie zijn? De Ultimate die de uiterste bovengrens van mijn budget heeft. Of de Roadlite waar ik nog wat ruimte heb om nog wat dingen aan te passen zoals de wielen wanneer die niet geschikt zijn voor een zwaardere renner.
Het belangrijkste om uit te zoeken is welke van de twee frames het beste bij jou passen wat betreft de geometrie.
stansfieldd schreef:En wat kosten pedalen eigenlijk die er nog bij moeten?
Vanaf 50-60 euro heb je al goede clipless pedalen.
Laatst gewijzigd door jackbrown op 28 dec 2013 18:37, 1 keer totaal gewijzigd.
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."

C.R3.2011
Forum-lid

Gebruikersavatar C.R3.2011 28 dec 2013 18:36

Ik heb vorig jaar een Ultimate AL 8.0 gekocht. Het is het betere frame vd twee. De Mavic wielen heb ik ongebruikt verkocht rn voor de opbrengst kocht ik ern setjr Campa Zonda wielen. Deze wieltjes zijn erg sterk, bomproof zou ik haast zeggen. Ik ben masr 72 kg maar ik ken een 95 kg fietser die al jaren op Fulcrum Racing 3 wieltjes rondrijdt zonder daar problemen mee gehad te hebben. NB Fulcrum Racing 3 wordt gefabriceerd door Camoagnolo en is gelijk aan de Campa Zonda en komt uit dezelfde fabriek.
Wel moet je weten dat kettingen, cassettes en remblokjes en alle andere groepsonderdelen van Campagnolo duurder zijn dan van Shimano.
The wind is my friend

C.R3.2011
Forum-lid

Gebruikersavatar C.R3.2011 28 dec 2013 18:39

Look Keo2Max zijn goede pedalen. Momenteel in de aanbieding bij Hopmans voor 65 euro.
Hel Ultimate frame is beter dan menig carbon frame en dat durf ik vd Roadlite niet te stellen.
The wind is my friend

jackbrown
Forum-lid

Gebruikersavatar jackbrown 28 dec 2013 18:53

C.R3.2011 schreef:Ik heb vorig jaar een Ultimate AL 8.0 gekocht. Het is het betere frame vd twee.
C.R3.2011 schreef:Hel Ultimate frame is beter dan menig carbon frame en dat durf ik vd Roadlite niet te stellen.
Op zich juist. De Ultimate AL wordt gezien als een hoogwaardiger frame dan de Roadlite. De vraag is alleen: welk van de twee is geschikt(er) voor hem? Het antwoord is dan niet automatisch de Ultimate AL.
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."

stansfieldd
Forum-lid

stansfieldd 28 dec 2013 20:34

Bedankt voor alle reacties. Ze hebben allebei wat voor en tegens voor mijn wensen. Ik ben een pas beginnende fietser dus een wat meer recreatieve zit zou wel beter zijn denk ik. Ik fiets nu op een fiets met een campa chorus groep dus ik ben wel de duimshifter gewend wat ik wel makkelijk vindt.
Op zich zou het frame niet zoveel uitmaken maar ik ben dan toch wel weer zo dat ik dan liever de betere van de 2 heb.
Ook zag ik dat de kabels van de roadlite niet door het frame lopen en van de ultimate wel. Misschien qua kwaliteit niet heel belangrijk maar qua looks toch weer een pluspuntje voor de ultimate.
Nog een laatste vraag. Als ik die mavic wielen vervang voor fulcrum wielen moet ik daar dan veel voor bij betalen of valt dat erg mee? hangt er natuurlijk ook weer vanaf hoeveel je voor die mavics krijgt maar ligt dat ver uit elkaar?

Plaats reactie