Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Wat heb jij voor het laatst gekocht?

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9106
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 13 dec 2013 09:19

Weet je zeker dat het geen gyroscoop is? Lijkt me logischer, aangezien deze rechtstreeks hoeksnelheid meet. Ik vind het juist Rehn voordeel dat er green externe cadansmeter is. Ten eerste hoef je minder apparatuur op je fiets te schroeven, ten tweede maakt een instantane bepaling van snelheid en kracht dat de meter ook onder niet steady state condities betrouwbaar is.

Ervaringen plaats ik tzt op het forum uiteraard. Laatste bericht is dat ze eind februari het ding op de post doen
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

wielracer
Forum-lid
Berichten: 227
Lid geworden op: 18 okt 2013 09:05

wielracer 13 dec 2013 09:48

arnoudrace schreef:Ben benieuwd hoe ze bevallen. Mijn pro overschoen zijn warm, maar niet meer waterdicht. Zoek dus wat anders
Vanochtend aangehad tijden een ritje naar het werk bij -2,5 a -3 graden.
Na 45 min begon ik toch wel koude tenen te krijgen. Ik heb gewone fietsschoenen aan en gewone sokjes, geen dikke wintersokken.
De Gribgrab is wel spatwaterdicht. De wegen rondom Arnhem waren nog wel iets nat.

Gebruikersavatar
flores
Forum-lid
Berichten: 1500
Lid geworden op: 21 jun 2009 01:44

Gebruikersavatar flores 13 dec 2013 10:07

wielracer schreef:
arnoudrace schreef:Ben benieuwd hoe ze bevallen. Mijn pro overschoen zijn warm, maar niet meer waterdicht. Zoek dus wat anders
Vanochtend aangehad tijden een ritje naar het werk bij -2,5 a -3 graden.
Na 45 min begon ik toch wel koude tenen te krijgen. Ik heb gewone fietsschoenen aan en gewone sokjes, geen dikke wintersokken.
De Gribgrab is wel spatwaterdicht. De wegen rondom Arnhem waren nog wel iets nat.
Dan zou ik als eerste maar beginnen met sokken te kopen die geschikt zijn voor in de winter.
En heel dik hoeven ze niet te zijn om toch warm te zijn ;)
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.

wielracer
Forum-lid
Berichten: 227
Lid geworden op: 18 okt 2013 09:05

wielracer 13 dec 2013 10:16

flores schreef:
wielracer schreef:
arnoudrace schreef:Ben benieuwd hoe ze bevallen. Mijn pro overschoen zijn warm, maar niet meer waterdicht. Zoek dus wat anders
Vanochtend aangehad tijden een ritje naar het werk bij -2,5 a -3 graden.
Na 45 min begon ik toch wel koude tenen te krijgen. Ik heb gewone fietsschoenen aan en gewone sokjes, geen dikke wintersokken.
De Gribgrab is wel spatwaterdicht. De wegen rondom Arnhem waren nog wel iets nat.
Dan zou ik als eerste maar beginnen met sokken te kopen die geschikt zijn voor in de winter.
En heel dik hoeven ze niet te zijn om toch warm te zijn ;)
Wintersokken kunnen zelfs averechts werken. Door de dikte (andere samenstelling) wordt er meer vocht opgenomen en de voet zet sneller uit.

Heb er geen last van, maar voel wel dat de tenen koud worden.

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 13 dec 2013 10:37

Ik heb deze besteld.:

Afbeelding

ik hoop heel erg dat ik hem vandaag binnen krijg want morgen fietsen.

En ja, ook die kleur. Bij mijn fiets staat dat toevallig heel gesoigneerd. 8-)
Veni. Vidi. Fietsie.

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 13 dec 2013 11:02

Gistermiddag al in een ander topic vermeld, maar dit heb ik besteld:
1. Campa Chorus groepset compact
2. KMC missing link 11s
3. Trivio momentsleutel 2-14nm
4. Schwalbe Ultremo ZX starterskit
Hopelijk komt het aankomende week binnen, zodat ik tussen kerst en O&N aan de slag kan.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 13 dec 2013 11:10

53x11 schreef:Weet je zeker dat het geen gyroscoop is? Lijkt me logischer, aangezien deze rechtstreeks hoeksnelheid meet. Ik vind het juist Rehn voordeel dat er green externe cadansmeter is. Ten eerste hoef je minder apparatuur op je fiets te schroeven, ten tweede maakt een instantane bepaling van snelheid en kracht dat de meter ook onder niet steady state condities betrouwbaar is.

Ervaringen plaats ik tzt op het forum uiteraard. Laatste bericht is dat ze eind februari het ding op de post doen
Probleem van een MEMS gyroscoop is 2 ledig:
1 Ze hebben een bias error (geen probleem op zich, kan je voor kalibreren), maar de error drift over temperatuur (wordt deels verholpen met interne temperatuur meting) en tijd. Aan dat laatste valt niet zoveel te doen. Het wordt met iedere generatie wordt de bias stability wel beter.
Nu zou je de gyroscoop wel kunnen kalibreren met het krachtsignaal, maar daar wordt 't ook zo complex van.
2 Het energieverbruik van MEMS gyroscopen is hoog. Het verbruik is nog steeds minimaal 3-4 mA, dat klinkt misschien niet als heel veel. Maar als de boel op een knoopcel moet werken waar niet meer dan een maar 100 mAh in zit is het snel klaar. Een MEMS accelerometer verbruikt actief niet meer dan een paar honderd micro Ampere, sommige hebben al low-power modes die misschien afdoende zijn voor de toepassing en dan een tiental uA gebruiken.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
oldandslow
Forum-lid
Berichten: 657
Lid geworden op: 29 apr 2007 19:11

Gebruikersavatar oldandslow 13 dec 2013 15:02

Serieus aan het twijfelen geweest om weer een setje Race Kings op de MTB te leggen. Maar toen ik mijn vrouw in de kledinghoek ging zoeken maakte die me attent op de Northwave Celsius Artic, waar ik al meer goede dingen over heb gelezen. En omdat ik altijd koude voeten heb (ook met Seal Skins) toch gekozen voor schoeisel voor mezelf in plaats van voor de fiets. Morgen maar eens gaan testen, ziet er in ieder geval goed uit!
Benotto>Alan>vanTuyl780>Bianchi SL3> Cube Litening>Cube Agree GTC>FM028>C-Works

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39525
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 13 dec 2013 17:11

Race king voor de wintermodder: bevalt dat?
Less is bore

Suntoro
Forum-lid
Berichten: 1311
Lid geworden op: 06 apr 2012 13:35

Suntoro 13 dec 2013 18:57

daniel1975 schreef:Race king voor de wintermodder: bevalt dat?
In aangereden wintersneeuw gaan zulk soort banden juist onwijs goed... Met bepaalde modder zeker niet, en met koude en natte modder heb je inderdaad meer aan Celsius Arctics... ;). Sowieso nu, morgen ook weer lekker aan mijn voeten... :)

Gebruikersavatar
jsprbcn
Forum-lid
Berichten: 2319
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

Gebruikersavatar jsprbcn 13 dec 2013 19:24

Was een back-order bij Wiggle...

Afbeelding

elboutero
Forum-lid
Berichten: 843
Lid geworden op: 24 apr 2009 13:49

elboutero 13 dec 2013 19:29

Nieuw shirt

Afbeelding
Cervelo S3D - Canyon Aeroad CF SL - Cannondale Scalpel Si-3

Plaats reactie