Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervélo

lucnoa
Forum-lid
Berichten: 223
Lid geworden op: 07 mar 2007 23:52

lucnoa 29 mei 2009 21:50

kona_explosif schreef:@Simic: ik heb een 2008-RS, de RS is een R3 met een iets ander balhoofd (+20mm), iets andere lengte daardoor, de achtervork is iets anders en het carbon is iets anders. Maar voor de rest, niet anders. Het zo enorm bullshit dat een RS niet voor wedstrijden geschikt zou zijn, Cervelo TT rijdt Parijs-Roubaix op een RS, zegt genoeg.

Een Cervelo is nerveus maar niet vervelend, je ziet een tak, denkt "ik moet er langs" en je bent er langs :-) De RS is iets rustiger dan een R3 maar dat kan ook komen omdat je bij een gelijke afmontage van je stuurpen en balhoofd je dus iets hoger zit. Maar let maar eens op hoeveel mensen een stapeltje spacers gebruiken, die heb ik dus helemaal niet wat weer de stijfheid ten goede komt.

Ik denk dat voor de meeste van ons een RS perfect is, hoewel een R3 SL natuurlijk wel übergeil is!


Ik lees hiier ook veel over geometrie en dat de RS niet geschikt is voor te koersen .
Als ik mijn zitpositie bekijk 80.6cm van top zadel tot midden trapas .
59.7cm voorste zadel tot middenstuur .
58cm midden as voorwiel tot midden stuur .
Dan is volgens mij de RS in maat 58 het beste geschikt voor mij .Als ik een R3 neem in 58 moet ik een langere stuurpen + toch een aantal spacers eronder .
Een ander optie is de R3 in maat 61 maar dan zie ik dat de geometrie bijna hetzelfde is dan de RS in 58 .
En de painting van de RS is meer mijn smaak dan de R3 wat zou me dan tegen houden om de RS niet te nemen uitgezonderd het ietsje gewicht meer ?

demonsternaar
Forum-lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 26 jan 2007 11:08

demonsternaar 29 mei 2009 22:30

wie zegt dat ik niet wil sleutelen aan me fiets ik doe niets liever dan me fiets zelf op bouwen en onderhouden, Ik zeg alleen dat het klantonvriendelijk is qua bekabeling en de beperkte wiel keuze die je er mee hebt.
het is geen kunst om er paar Zipp's in te hangen maar ik rij niet altijd maar met Zipp's in de rondte.
in trainingen rij ik met Campa Eurus wielen en die Passen mooi niet, trouwens de hele Campa lijn past niet, kijk daar zeg ik alleen wat van dat daar niet goed over is nagedacht. misschien moet ik het anders zegen Campa onvriendelijk.

iedereen die een S3 koopt wil niet gelijk ook nog eens dik 1900 euro uit geven voor een paar zipp wielen of een paar eastons die wel passen.
To be Old and Wise You must first be Young and Stupid

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 30 mei 2009 00:01

de monsternaar schreef:wie zegt dat ik niet wil sleutelen aan me fiets ik doe niets liever dan me fiets zelf op bouwen en onderhouden, Ik zeg alleen dat het klantonvriendelijk is qua bekabeling en de beperkte wiel keuze die je er mee hebt.
het is geen kunst om er paar Zipp's in te hangen maar ik rij niet altijd maar met Zipp's in de rondte.
in trainingen rij ik met Campa Eurus wielen en die Passen mooi niet, trouwens de hele Campa lijn past niet, kijk daar zeg ik alleen wat van dat daar niet goed over is nagedacht. misschien moet ik het anders zegen Campa onvriendelijk.

iedereen die een S3 koop wil niet gelijk ook nog eens dik 1900 euro uit geven voor een paar zipp wielen of een paar eastons die wel passen.



Zowat 95% van de wielen past, met voornamelijk de Campa wielen stelt zich een probleem... sja. Campagnolo's Ultra-Torque crankstellen passen ook niet op bepaalde fietsen (komen tegen de chainstays). Campa heeft nu eenmaal de wielen waar de spaken het breedst inzetten aan de naven.

S3 is een niche topfiets, en dat heeft z'n consequenties. Er zijn topframes waar je ook niet zomaar met een juniorcassette (beginnend vanaf 14T) moet op rijden; ik vind dat niet eens zo onzinnig.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

demonsternaar
Forum-lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 26 jan 2007 11:08

demonsternaar 30 mei 2009 08:08

Het gaat mij om dat ik had een slc-sl waar alle wielen in paste,
Maar door garantie in een S3 ben beland,(geweldig niks mis mee ) maar door dat de slc-sl gewoon niet meer is te leveren en begrijpelijk.
nu ben ik verplicht andere wielen te kopen, nou kom ik daar ook wel weer over heen het gaat mij gewoon om het fijt dat ze bij het ontwerpen van de S3 niet genoeg hebben gekeken naar anderen wielen die op de markt te koop zijn.
en tot nu toe 18 sets die niet passen vind ik veel. en niet alleen Campa ook fulcrum en shimano
en Casran niet iedereen word dik gesponsord zo als jij, dus jij heb dat probleem niet echt.
To be Old and Wise You must first be Young and Stupid

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 30 mei 2009 11:40

Cervélo en ook andere merken vragen de specificaties van alle producenten op, nu is er 1, campa die het niet wil vrijgeven. Dan heb je de keuze om het top te maken voor shimano en sram, of je tolleranties groter te laten en alles te laten passen.

Dus als campa het gewoon geeft, dan cervélo er op inspelen, nu niet, met als gevolg dat 11 speed bijvoorbeeld niet altijd even vlekkeloos loopt i.c.m. campa wielen. Het wil wel gebeuren dat de ketting te dicht bij de pad loopt.

In zeker zin heeft de monsteraar wel gelijk dus, het is campa dat onvriendelijk is. Over die kabelgeleiding bij de S3, fijn is het niet, maar daar is het ook niet voor gemaakt en bedacht. En hoe vaak moet je nu echt je kabels vervangen. Als je de binnen kabel ietsje langer houd, kan je altijd makkelijk het laatste stukje buitenkabel vervangen als dat nodig is. Die is het snelst vervuild over het algemeen.

Straks meer P4 foto's ... Ventus team, zipp disc, da7900, FSA Neo Pro ..

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 30 mei 2009 15:24

de monsternaar schreef:Het gaat mij om dat ik had een slc-sl waar alle wielen in paste,
Maar door garantie in een S3 ben beland,(geweldig niks mis mee ) maar door dat de slc-sl gewoon niet meer is te leveren en begrijpelijk.
nu ben ik verplicht andere wielen te kopen, nou kom ik daar ook wel weer over heen het gaat mij gewoon om het fijt dat ze bij het ontwerpen van de S3 niet genoeg hebben gekeken naar anderen wielen die op de markt te koop zijn.
en tot nu toe 18 sets die niet passen vind ik veel. en niet alleen Campa ook fulcrum en shimano
en Casran niet iedereen word dik gesponsord zo als jij, dus jij heb dat probleem niet echt.



Ik begrijp je wel, prettig is dat niet voor jou. Ik vind het ook ergens jammer hoor (k heb ook Neutron Ultra wielen die niet in mijn S3 draaien), maar niets aan te doen dus. Campa=Fulcrum... gaat bij mijn weten over de wielen van 1 producent voornamelijk. Ik hoorde ook dat Mavic R-Sys niet past, maar ik zie me moeilijk een S3 rijder verzoenen met wielen als die R-Syssen.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

soloistcarbon
Forum-lid
Berichten: 405
Lid geworden op: 11 nov 2008 17:05

soloistcarbon 30 mei 2009 15:43

mn slc-sl omgebouwd.... geen 5 minuten, maar meer dan het dubbele was het ook niet, en zo ervaren ben ik niet, of is het bij de s3 n stuk moeilijker, die ken ik nml niet...

Jj
cervelo soloist frame, slc-sl, ultegra, lightweight genII, zipp 404 en 303, storck powerarm, tune concorde, sonic csx, racelite2, zero gravity ti, en nog wat meer carbon… en sinds kort… P3C, me happy!!!

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 30 mei 2009 22:32

Ze zijn bij de S3 gewoon doorgeschoten in het aerodynamisch maken van 't frame. Hoeveel langzamer ga je nu fietsen als die achtervork op de ene plek 2 mm breder was geweest en achter 't bracket 2 mm smaller? Zelfde met de interne bekabeling, naast dat 't geen gezicht is, is de weerstand op de binnenkabels ook vrij groot. Gevolg van een paar minime verbeteringen op aerodynamisch gebied is dat de montage van alle Campa groepen en de 7900 groep (door de weerstand op de kabels) problematisch is geworden.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 31 mei 2009 19:02

Amclassic-fan schreef:Ze zijn bij de S3 gewoon doorgeschoten in het aerodynamisch maken van 't frame. Hoeveel langzamer ga je nu fietsen als die achtervork op de ene plek 2 mm breder was geweest en achter 't bracket 2 mm smaller? Zelfde met de interne bekabeling, naast dat 't geen gezicht is, is de weerstand op de binnenkabels ook vrij groot. Gevolg van een paar minime verbeteringen op aerodynamisch gebied is dat de montage van alle Campa groepen en de 7900 groep (door de weerstand op de kabels) problematisch is geworden.



Het probleem van die liggende achtervork zit hem niet direct achter het bracket hoor Mark.

Wat is het probleem met Campa groepen en 7900 groep? Schakelen gaat bij mij goed. Ik zie het verschil niet met de 7800 groep (feit dat CTT voro 7800 kiest heeft niet met de S2/S3 bekabeling te maken, wel met de algemene kwaliteit van de 7900). Net zoals algemeen de 11sp Campa groepen wat aan precisie ingeboet hebben. Allemaal zaken die je niet aan de S3 moet toeschuiven.

De wielcompatibiliteit is idd jammer... ook ik ben nog even aan het uitkijken welk trainingswiel ik neem voor mijn S3.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

enrique1
Forum-lid
Berichten: 397
Lid geworden op: 15 okt 2006 22:16

enrique1 31 mei 2009 19:03

Heeft de S2 ook dat probleem als je een campa Groep wil zetten.Ik was bij salden geweest voor een frame en daar zeiden ze dat hij voorlopig niet leverbaar was door kabelproblemen maar meer wisten ze ook niet.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 31 mei 2009 20:25

@Pieter bij sommige frames / Campa UT cranks, liepen de crankbouten tegen 't frame aan. Met de ouderwetse vierkante trapassen was zo'n probleem nog makkelijk op te lossen met een extra ringetje er tussen, maar dat gaat niet met die UT crankstellen. Geen idee wie van de 2 bedrijven z'n toleranties niet op orde heeft, maar punt is dat de consument er altijd de dupe van is.

Dat die 7900 groep niet echt een vooruitgang is ben ik helemaal met je eens. Maar het punt is wel dat door de kabelloop op de S2 en S3 het probleem erger wordt.
Als ik zou moeten kiezen tussen een SLC SL (of zelfs een gewone SLC) en een S2 of S3 dan zou ik 't wel weten.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

maudri
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 aug 2008 18:20

maudri 31 mei 2009 21:26

ik ben van plan om een cervelo s1 frame te bestellen bij het math salden direct import center . heeft iemand ervaring met de cervelo s1 of het direct import center van math salden waar hij mij mee kan helpen ?

Plaats reactie