Pagina 50 van 56

Geplaatst: 25 mei 2011 11:59
door Mr_T
Stokie schreef:In zo'n klimtijdrit gaat het ook puur om de klimkwaliteit, daarom had je kunnen verwachten dat Contador zou winnen.
Iedereen 'moet' tot het uiterste gaan om een goede tijd te realiseren. Ga je niet tot het uiterste in een klimtijdrit, dan kan je enorm veel tijd verliezen. Nibali en scarponi strijden nog om de podiumplekken, dan kan je verwachten dat ze alles uit de kast halen.
Iemand van buiten de top10 staat niet voor niets niet in de top 10. Dat is gewoon een (veel) mindere klimmer.

In een etappe als vandaag en morgen, zullen de aanvallers hun kansen mogen en zullen de klassementsmannen hun 'rustdagen' pakken.


De uitslag van vorig jaar spreekt je al tegen.
Bovendien is het niet zo dat een goede klimmer die op plaats 20 staat niet hard een berg op kan fietsen.
Ook is een lange bergetappe anders dan 1 enkele beklimming.
Uiteraard was te verwachten dat een Contador een top tijd zou rijden, maar ik denk niet dat het per definitie zo is dat iemand van plek 1 2 of 3 de rit zou winnen.

Geplaatst: 25 mei 2011 15:56
door stokie
De uitslag van vorig jaar spreekt mij helemaal niet tegen. Enkel Garzelli, wat gewoon een ex-girowinnaar is (en dus ook een goed klimmer) bleek in staat de klassementsmannen voor te blijven. Garzelli deed het nu ook weer prima.

Overigens is garzelli de eerste 'goede' klimmer die niet in de top 15 staat. Daarnaast is ook sastre iemand die normaliter hard omhoog kan rijden, die staat 29e. Alle anderegoede klimmers staan al in de top 10.
Juist omdat een lange etappe anders is dan een klimtijdrit deed mij vermoeden dat contador er een one-man-show van ging maken. Hij is namelijk veruit de beste klimmer in het peloton. Hij kon net zoals iedereen 'fris' beginnen aan de tijdrit en liet nog maar eens zien echt hard te kunnen rijden.

Geplaatst: 25 mei 2011 16:29
door ponsteen
Nog even over de versnellingen. David Millar gebruikte SRAM XX spullen. Hij wilde een 42 binnenblad gebruiken in de Dolomieten en had dus een heel groot tandwiel achter nodig, een 11-36 cassette... Misschien om beter te kunnen schakelen voor? Veel renners reden met 34-52 rond, wat de schakelprestatie niet ten goede komt. Maar wellicht is het ook voor de aandacht (en dat is gelukt; foto komt van een artikel op road.cc)
[img=http://road.cc/sites/default/files/imag ... 20mech.jpg]

Geplaatst: 25 mei 2011 16:38
door remmiedepemmie
36...In de jaren 80 was 42x26 HET verzet voor degenen die geen brug over konden.

Geplaatst: 25 mei 2011 18:59
door daniel1975
Leuk, 2 sprintende Italianen :D :D :D
Visconti zal wel worden gediskwalificeerd.

Geplaatst: 25 mei 2011 19:12
door vantheman
Geen diskwalifacatie maar een declassering naar de derde plaats.
Niet echt een straf naar mijn mening.
Als hij niets doet wordt hij tweede of derde en nu ook, dus slechter is hij er niet van geworden.

Maar ja de kampioen van Italie wordt denk ik niet zo snel gediskwalificeerd in de Giro.

Geplaatst: 25 mei 2011 19:12
door immo
Wat een idioot die Visconti.

Geplaatst: 25 mei 2011 19:24
door buzz
ponsteen schreef:Nog even over de versnellingen. David Millar gebruikte SRAM XX spullen. Hij wilde een 42 binnenblad gebruiken in de Dolomieten en had dus een heel groot tandwiel achter nodig, een 11-36 cassette... Misschien om beter te kunnen schakelen voor? Veel renners reden met 34-52 rond, wat de schakelprestatie niet ten goede komt. Maar wellicht is het ook voor de aandacht (en dat is gelukt; foto komt van een artikel op road.cc)

[plaatje]

Beetje onbegrijpelijk vind ik dat, zeker voor een prof. Een gatenkaascassette is bepaald niet efficiƫnt. Er ontbreken immers diverse verzetten, waardoor je onnodig (veel) energie verspilt.

Geplaatst: 25 mei 2011 19:29
door ponsteen
Ja, dat klopt wel. Maar dit is een alternatief voor de 52-34 met 11-28 of 12-29 configuratie. Dat zijn ook gatenkazen, maar wel minder, daar heb je gelijk in. Moet wel zeggen dat met die enorm lage snelheden de verschillen tussen verzetten toch wel klein zijn. Desondanks: Voor cadansfetishisten zou de triple hier een uitkomst zijn (met 11-25/26). Maar dat kan dan weer niet (om promotie-technische redenen).

Geplaatst: 25 mei 2011 19:48
door daniel1975
Vantheman schreef:Geen diskwalifacatie maar een declassering naar de derde plaats.
Niet echt een straf naar mijn mening.
Als hij niets doet wordt hij tweede of derde en nu ook, dus slechter is hij er niet van geworden.

Maar ja de kampioen van Italie wordt denk ik niet zo snel gediskwalificeerd in de Giro.

Werkelijk belachelijk. Schandalig dat ze daar weer eens met 2 maten meten.

Geplaatst: 25 mei 2011 19:54
door roy73
Inderdaad, Renshaw kon vorig jaar na een kopstootje zijn koffers pakken. (ik weet dat dat niet in de Giro was, maar dat zou niet uit moeten maken lijkt me)

Geplaatst: 25 mei 2011 19:56
door fiedoo
't is nochtans het reglement. ooit was er een incident met 2 renners in de tour die voorop waren, waarbij het echt uit de hand liep. Toch bleven ze daar ook 1 en 2.