Wielerseizoen 2025
Mooiste San Remo die ik me kan herinneren.
Knap podium, knappe en oververdiende winnaar.
Knap podium, knappe en oververdiende winnaar.
Vond Pogi z'n print niet veel trager als Vdp.
Hij laat zich onbegrijpelijk wel verrassen.
En wat een allrounder is Ganna ook geworden.
Nogmaals, heel knap podium.
Laatst gewijzigd door koeroeur op 22 mar 2025 20:07, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Forum-lid
@Daniel over Pogacar: Klagen? Het is toch gewoon een oprechte constatering vanuit zijn eigen capaciteiten?!
In de Ronde van Vlaanderen kan hij met versnellingen en veel bochten en steile punch stukken net wat meer afstand nemen.
In LBL kan hij op harde, steile en lange klimmen zijn vermogen aanspreken en afstand nemen.
Zijn “klaagzang” is dus niet een excuus maar een zuivere analyse van zijn capaciteiten en zijn manier van koersen.
Mathieu gaat hem echt niet volgen in LBL bergop hoor.
In de ronde van Vlaanderen zal Mathieu echt moeite krijgen om hem te volgen op de steile stukken.
Hij slaat dus de spijker op z’n kop!
In de Ronde van Vlaanderen kan hij met versnellingen en veel bochten en steile punch stukken net wat meer afstand nemen.
In LBL kan hij op harde, steile en lange klimmen zijn vermogen aanspreken en afstand nemen.
Zijn “klaagzang” is dus niet een excuus maar een zuivere analyse van zijn capaciteiten en zijn manier van koersen.
Mathieu gaat hem echt niet volgen in LBL bergop hoor.
In de ronde van Vlaanderen zal Mathieu echt moeite krijgen om hem te volgen op de steile stukken.
Hij slaat dus de spijker op z’n kop!
Adversity is the Catalyst of Change
Een sprint (van een kleine groep) rijden is óók tactiek. En Van der Poel heeft dat spelletje gewoon enorm vaak gedaan. Het gaat niet alleen om snelheid.
Met 'n drieën over de Cipressa is voor Pogi "niet selectief". Die wil dan al minimaal 40km alleen zitten. Persoonlijk vind ik dat er dan al aardig geselecteerd is, maar het is zeker niet het ideale parcours om vdPoel te lossen.
Is vdPoel sterker dan 2 jaar geleden dat hij Pogacar kon volgen? Hopelijk gaat de oude Kwaremont duidelijkheid scheppen.
Is vdPoel sterker dan 2 jaar geleden dat hij Pogacar kon volgen? Hopelijk gaat de oude Kwaremont duidelijkheid scheppen.
Campagnolo Ultra Dork
- daniel1975
- Forum-lid HC
@dubbeldekker: je weet vooraf op welk parcours je start. Dus niet achteraf daar commentaar op hebben.
Kijk al wel uit naar het volgende duel, 2 weken wachten nog!
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Binnen 6 dagen krijgen we in de E3, hopelijk zelfs meer dan enkel een duel tussen Tadej en Mathieu,daniel1975 schreef: ↑22 mar 2025 20:29 @dubbeldekker: je weet vooraf op welk parcours je start. Dus niet achteraf daar commentaar op hebben.
want Wout zal er ook aan de start staan.

Laatst gewijzigd door CALPE op 23 mar 2025 08:59, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Forum-lid
Dubbeldekker schreef: ↑22 mar 2025 18:15 Pogaçar was niet heel blij geloof ik, afgaande op de beelden bij de huldiging.

el_loco schreef: ↑22 mar 2025 19:43 vdPoel is erg sterk geworden bergop, dat zag je in de Tirreno ook al. Staat superscherp. Het wordt voor Pogacar echt niet makkelijker in de Ronde v Vlaanderen. En Pogacar lijkt juist iets van punch te hebben ingeleverd, dus is het lastiger om een gat te slaan. Maar goed, dit zijn observaties vanaf de bank, het was gewoon schitterende koers en dat wordt het over twee weken weer.
Pogie punch verloren omdat hij één renner van het peleton er niet afkrijgt op een heuvel? Die renner die hij er niet afkrijgt is dan nog de meest explosieve renner van het peleton. Vreemde redenering.
Ik heb VdP nog niet vaak zo'n bekken zien trekken om toch maar aan te haken, en imo, als het op de Poggio-heuvel gewoon rechtdoor is dan gaat hij er alsnog af.
Waarom zou je achteraf geen commentaar op een parcours mogen hebben, al was het maar om er invloed op uit te oefenen. Dat gebeurt wel meer, parcours staan niet in steen gebeiteld.daniel1975 schreef: ↑22 mar 2025 20:29 @dubbeldekker: je weet vooraf op welk parcours je start. Dus niet achteraf daar commentaar op hebben.
Als je een heuvel met meer dan 39 km/h oprijdt, dan kan je dat moeilijk als een selectieve helling beschouwen.Ernie C. schreef: ↑22 mar 2025 20:21 Met 'n drieën over de Cipressa is voor Pogi "niet selectief". Die wil dan al minimaal 40km alleen zitten. Persoonlijk vind ik dat er dan al aardig geselecteerd is, maar het is zeker niet het ideale parcours om vdPoel te lossen.
VdP lijkt inderdaad iets sterker, hij leek me ook dieper dan ooit geweest te zijn. In Vlaanderen zijn de hellingen anders, zien of het klimvermogen het daar tegen de explosieve kracht haalt.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Sprint was wel naar vd poel gezet... Tempo ging er behoorlijk uit.
Is toch wel mooi, je wilt niet van kop af aan sprinten (in principe), maar tegen vd poel wil je ook niet starten vanaf een lage(re) snelheid... Wat doe je dan?
Ze lieten vd poel dus voorop 't tempo er wat uithalen op 500m voor de meet.
Is toch wel mooi, je wilt niet van kop af aan sprinten (in principe), maar tegen vd poel wil je ook niet starten vanaf een lage(re) snelheid... Wat doe je dan?
Ze lieten vd poel dus voorop 't tempo er wat uithalen op 500m voor de meet.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013