Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Tubes for Dummies

kawouter
Forum-lid

kawouter 03 jun 2013 09:36

ik ben op zoek naar een handige Harry (of Henk, of Frits, of ...) die voor mij een nieuwe binnenband in mijn tube wil naaien. De binnenband lijkt namelijk bij de ventiel gescheurd te zijn. Dus als iemand een adresje weet, ik hoor het graag!

loos
Forum-lid

Gebruikersavatar loos 03 jun 2013 11:39

kawouter schreef:ik ben op zoek naar een handige Harry (of Henk, of Frits, of ...) die voor mij een nieuwe binnenband in mijn tube wil naaien. De binnenband lijkt namelijk bij de ventiel gescheurd te zijn. Dus als iemand een adresje weet, ik hoor het graag!
Geen Harry, maar Peter:

http://www.tubular-repairs.com
Afbeelding

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 22 jun 2013 21:20

29 April de tubes opgestuurd naar A Dugast,na 5x gemaild te hebben hoe het ermee is eindelijk antwoord gekregen.
Dit luidt:. De tuben hebben we gecontroleerd, de oorzaak van het lekrijden was glas. Het gaat dus niet om garantie.

Heb er geen goed gevoel bij dat ik 3 maal door glas lek rijdt (afstand 130km) zelfs op geasfalteerd nieuw wegdek.
Communicatie gaat moeizaam met deze firma helaas.
Eens kijken hoe lang het duurt om ze weer terug te krijgen.
Op 20 Juni om 18:24 uur. krijg je een mail dat ze van 20-6 t/m 10-7 gesloten zijn.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

nawor
Forum-lid

nawor 09 jul 2013 21:40

Na lang te lezen ben ik er uit, ik heb tube wielen genomen. Maar nu is er weer een lastige keuze, welke tubes kan ik het beste nemen?
Ik zoek tubes die ik voor training en af en toe voor wedstrijden kan gebruiken. Ze moeten dus lekker soepel rollen en ook lek bestendig zijn. De prijs maakt niet echt uit.

Alvast bedankt,
nawor

Rey953
Forum-lid

Rey953 10 jul 2013 11:05

Lekbestendigheid kun je wat mij betreft het beste voor elkaar krijgen met Stan's vloeistof. Op die manier hoef je niet perse extra lekbestendige tubes te kopen, iets wat ik maar al te vaak zie. Als je het voordeel van tubes wilt ervaren, kies dan wel gewoon kwaliteitstubes.

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 12 jul 2013 20:38

Kijk ff naar je velgbed,indien met v groefje,daar valt de vittoria sc tube mooi in.
Anders dat groefje opvullen met velgtape en daar overheen lijmen,zie bv bij a dugast op de website uitgelegd.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

nawor
Forum-lid

nawor 24 jul 2013 21:02

Sorry voor de late reactie, ik had niet gekeken want ik dacht dat ik een mailtje zou krijgen.
Het zijn inmiddels de schwalbe ultremo ht tubes geworden. ik heb ze er van de week op gelijmd en ze bevallen me tot nu toe prima.

Ze werden door mn fietsenwinkel aangeraden. Ik heb trouwens inderdaad een klein gootje in mijn velgbed. Ik zal de volgende keer eens naar de vittoria sc tubes kijken.

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 24 jul 2013 21:09

loos schreef:Geen Harry, maar Peter:

http://www.tubular-repairs.com
Geen Peter meer...

:cry:

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 03 aug 2013 22:34

nijkie schreef:29 April de tubes opgestuurd naar A Dugast,na 5x gemaild te hebben hoe het ermee is eindelijk antwoord gekregen.
Dit luidt:. De tuben hebben we gecontroleerd, de oorzaak van het lekrijden was glas. Het gaat dus niet om garantie.

Heb er geen goed gevoel bij dat ik 3 maal door glas lek rijdt (afstand 130km) zelfs op geasfalteerd nieuw wegdek.(1x zeld ini mini steentje er uit gehaald)
Op 20 Juni om 18:24 uur. krijg je een mail dat ze van 20-6 t/m 10-7 gesloten zijn.
Even een update,tot op heden mijn 2 tubes nog niet terug gekregen van de firma A .Dugast.
2x gemaild wordt niet op geantwoord,2x getelefoneerd tijdens de openingstijden telefoon wordt niet opgenomen en je krijgt de voicemail deze ingesproken maar tot op heden nog geen reactie.
Het positieve is wel dat ik achter niet meer heb lekgereden na montage van velglint en Stan's no flat in de tube.
Eens kijken hoe ik mijn tubes op een andere manier kan terug krijgen :? .
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 07 aug 2013 13:31

nijkie schreef:
nijkie schreef:29 April de tubes opgestuurd naar A Dugast,na 5x gemaild te hebben hoe het ermee is eindelijk antwoord gekregen.

Heb er geen goed gevoel bij dat ik 3 maal door glas lek rijdt (afstand 130km) zelfs op geasfalteerd nieuw wegdek.(1x zeld ini mini steentje er uit gehaald)
Even een update,tot op heden mijn 2 tubes nog niet terug gekregen van de firma A .Dugast.
2x gemaild wordt niet op geantwoord,2x getelefoneerd tijdens de openingstijden telefoon wordt niet opgenomen en je krijgt de voicemail deze ingesproken maar tot op heden nog geen reactie.
Het positieve is wel dat ik achter niet meer heb lekgereden na montage van velglint en Stan's no flat in de tube.
Eens kijken hoe ik mijn tubes op een andere manier kan terug krijgen :? .
Net telefoon van vrouwlief,een pakketje met 1 nw tube en de andere gerepareerd alles kosteloos ivm lange wachten,hehe eind goed al goed.
Nette service,communicatie kan wel beter.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 12 aug 2013 22:13

Tja binnen 3 weken de hele tube ervaringscyclus door aan het lopen:
Eerste keer gereden met een verkeerd gemonteerde tube (zat al op mijn wielen) dus daarna
- eerste lijm van de velg verwijderd, handen vol blaren
- eerste keer zelf tube gelijmd (ging goed)
- eerste keer gereden met fatsoenlijk tubes en fatsoenlijk gemonteerd.
- tweede rit al een 1cm lange doorn uit de band gehaald ( maar niet lek )
- een paar keer genoten van het rijcomfort.
- En dan nu mijn eerste lek, dat heeft dus 600 km geduurd.
Helaas een grote snee van een glasscherf in het loopvlak, dus repareren zal wel moeilijk worden, maar ik ga het toch maar proberen.

De tube, gelijmd met Vittoria ging er wel heel veel makkelijker vanaf dan die wat er van te voren op zat.
Afbeelding

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 13 aug 2013 11:58

ericpeters schreef:Tja binnen 3 weken de hele tube ervaringscyclus door aan het lopen:
Eerste keer gereden met een verkeerd gemonteerde tube (zat al op mijn wielen) dus daarna
- eerste lijm van de velg verwijderd, handen vol blaren
- eerste keer zelf tube gelijmd (ging goed)
- eerste keer gereden met fatsoenlijk tubes en fatsoenlijk gemonteerd.
- tweede rit al een 1cm lange doorn uit de band gehaald ( maar niet lek )
- een paar keer genoten van het rijcomfort.
- En dan nu mijn eerste lek, dat heeft dus 600 km geduurd.
Helaas een grote snee van een glasscherf in het loopvlak, dus repareren zal wel moeilijk worden, maar ik ga het toch maar proberen.

De tube, gelijmd met Vittoria ging er wel heel veel makkelijker vanaf dan die wat er van te voren op zat.
Lampenolie en stickerverwijderaar huishoudsponsje beetje laten weken en je hebt geen blaren Eric.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

Plaats reactie