Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Ervaring met de Vos Zwanenburg

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9119
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 24 mar 2011 13:56

@feddek: succesvol zakenman of malafide ondernemer? Gezien wat eigen ervaringen weet ik het nog niet zo...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

feddek
Forum-lid
Berichten: 730
Lid geworden op: 10 nov 2009 21:40

feddek 24 mar 2011 14:09

[quote="53x11"]@feddek: succesvol zakenman of malafide ondernemer? Gezien wat eigen ervaringen weet ik het nog niet zo...[/quote]

tja ik heb ook mijn twijfels maar als je ziet hoe daar verkocht wordt is het theoretisch mogelijk...

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2266
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 24 mar 2011 14:23

[quote="feddek"]

Ik zal me hier als zoveelste bij aan moeten sluiten. Laatst voor het eerst langs geweest om een goedkoop fietsje te halen voor een startende fietsmaat (prima beginnersfiets, dat wel) maar wat een ongastvrijheid.. je bent nog niet binnen of maat is al "bepaald" en een fiets is onder je kont geduwd, voor wat afstelling wordt je geholpen door een clubje analfabeten Polen die zelf nog nooit op een fiets gezeten hebben, maar alles beter weten, accessoires (bidonhouders e.d.) wordt je mee afgezet en om 18.05 werden we er met fiets (voorzien van stapel spacers) uit geknikkerd.. en nog geen minuut later zat de tent dicht en reed meneer zelf weg in dit wagentje.. Dat laatste is natuurlijk geen argument, want uiteraard is het je goedrecht om een succesvol zakenman te zijn, maar wat mij betreft niet op een dergelijk respectloze wijze naar de consument..[/quote]


En bovenstaande kwam als een verassing voor je? Had je er anders verwacht?
Als ik al naar Vos heen zou gaan, zou het na het lezen van dit topic alleen maar mee kunnen vallen. Ga voor een lage prijs en verwacht er verder niets van, hier is dus duidelijk ook een doelgroep voor.

Maar tjah, wel een lage prijs willen en dan achteraf klagen dat je niet goed wordt geholpen. Hij zet toch geen pistool op je slaap als je er geen fiets koopt.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9119
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 24 mar 2011 14:32

Maar er is nog wel een verschil tussen 'minder goed geholpen worden' en hufterig behandeld. Wat mij betreft valt Vos in de laatste categorie.

En het KAN wel hoor: goedkoop en fatsoenlijk. Hopmans is heel prima bijvoorbeeld, maar ook de online service van bike-components.de is best ok.

Bij Vos (ook voor mij 15 minuten fietsen) gaan ze me niet meer zien
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

feddek
Forum-lid
Berichten: 730
Lid geworden op: 10 nov 2009 21:40

feddek 24 mar 2011 14:59

[quote="vincent75"][quote="feddek"]

Ik zal me hier als zoveelste bij aan moeten sluiten. Laatst voor het eerst langs geweest om een goedkoop fietsje te halen voor een startende fietsmaat (prima beginnersfiets, dat wel) maar wat een ongastvrijheid.. je bent nog niet binnen of maat is al "bepaald" en een fiets is onder je kont geduwd, voor wat afstelling wordt je geholpen door een clubje analfabeten Polen die zelf nog nooit op een fiets gezeten hebben, maar alles beter weten, accessoires (bidonhouders e.d.) wordt je mee afgezet en om 18.05 werden we er met fiets (voorzien van stapel spacers) uit geknikkerd.. en nog geen minuut later zat de tent dicht en reed meneer zelf weg in dit wagentje.. Dat laatste is natuurlijk geen argument, want uiteraard is het je goedrecht om een succesvol zakenman te zijn, maar wat mij betreft niet op een dergelijk respectloze wijze naar de consument..[/quote]


En bovenstaande kwam als een verassing voor je? Had je er anders verwacht?
Als ik al naar Vos heen zou gaan, zou het na het lezen van dit topic alleen maar mee kunnen vallen. Ga voor een lage prijs en verwacht er verder niets van, hier is dus duidelijk ook een doelgroep voor.

Maar tjah, wel een lage prijs willen en dan achteraf klagen dat je niet goed wordt geholpen. Hij zet toch geen pistool op je slaap als je er geen fiets koopt.[/quote]

Hoho, dit heeft niks te maken met achteraf onredelijk klagen.. ik was nog nooit bij de zaak geweest, had dit topic niet gelezen en over de telefoon klonk het fantastisch met koffie enzo. Het kwam dus inderdaad als een verassing. Ik had geen topservice verwacht, maar ook geen hele slechte zoals 53x11 ook aangeeft, daar ga je namelijk in principe nooit vanuit als je een grote aanschaf gaat doen, want goedkoop of niet, een fiets blijft veel geld.
Verder wil ik er ook niet mee zeggen dat ik me er toe gedwongen voelde een fiets te kopen, het was immers het doel er een te kopen en gelukkig heb ik zelf genoeg verstand van om te oordelen dat de koop op zichzelf geen kat in de zak was (ookal zal de afstelling volledig opnieuw moeten), maar zoals duidelijk heb ik het over klantvriendelijkheid, service en behandeling.. etc.
En inderdaad, misschien dat voor sommigen na het lezen van dit topic een eerste bezoekje alleen maar mee zal vallen, maar ik had het dus niet gelezen en het is de vraag of zoiets mee kan vallen.

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2266
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 24 mar 2011 21:08

[quote="feddek"]

Hoho, dit heeft niks te maken met achteraf onredelijk klagen.. ik was nog nooit bij de zaak geweest, had dit topic niet gelezen en over de telefoon klonk het fantastisch met koffie enzo. Het kwam dus inderdaad als een verassing. Ik had geen topservice verwacht, maar ook geen hele slechte zoals 53x11 ook aangeeft, daar ga je namelijk in principe nooit vanuit als je een grote aanschaf gaat doen, want goedkoop of niet, een fiets blijft veel geld.
Verder wil ik er ook niet mee zeggen dat ik me er toe gedwongen voelde een fiets te kopen, het was immers het doel er een te kopen en gelukkig heb ik zelf genoeg verstand van om te oordelen dat de koop op zichzelf geen kat in de zak was (ookal zal de afstelling volledig opnieuw moeten), maar zoals duidelijk heb ik het over klantvriendelijkheid, service en behandeling.. etc.
En inderdaad, misschien dat voor sommigen na het lezen van dit topic een eerste bezoekje alleen maar mee zal vallen, maar ik had het dus niet gelezen en het is de vraag of zoiets mee kan vallen.
[/quote]

Oeps, te snel geoordeeld door mij. Ik ging er van uit dat de meeste forumgebruikers de werkwijze van Vos wel kennen. Dit blijkt dus niet zo te zijn, sorry.
Ik hoop dat je er toch een mooie fiets heb weet te bemachtigen voor een scherpe prijs. Wat kan jou dat kopje koffie nu schelen :)
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

feddek
Forum-lid
Berichten: 730
Lid geworden op: 10 nov 2009 21:40

feddek 24 mar 2011 21:15

[quote="vincent75"] Wat kan jou dat kopje koffie nu schelen :)

[/quote]
Haha, daar lig ik inderdaad niet wakker, aan mij zullen ze in elk geval geen bakkie meer schenken

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5547
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 24 mar 2011 21:20

Wat valt er na 40 pagina nog toe te voegen aan dit topic?
What makes the boat go faster?

roro27
Forum-lid
Berichten: 788
Lid geworden op: 10 jul 2007 18:12

roro27 24 mar 2011 21:21

net zoveel als aan de vraag welke buitenband heb ik nodig!!
Een dag niet gefietst is als een dag niet gelachen.
Maar ik kan het niet bij het juiste eind hebben.
Blog Cyclingro

eelcoz

eelcoz 24 mar 2011 21:25

[quote="Livio Livius"]Wat valt er na 40 pagina nog toe te voegen aan dit topic?[/quote]

Dat de Vos een oplichter is....naar 't schijnt.:D

Ben er nog nooit geweest, maar mocht ik binnenkort eens in de buurt van Amsterdam zijn, ga ik zeker even kijken. Ben inmiddels reuze benieuwd naar de wild-west praktijken daar.:D

feddek
Forum-lid
Berichten: 730
Lid geworden op: 10 nov 2009 21:40

feddek 24 mar 2011 21:25

[quote="Livio Livius"]Wat valt er na 40 pagina nog toe te voegen aan dit topic?[/quote]

ik heb niet alles gelezen, maar nu we weten welke auto hij rijdt waarschijnlijk niet veel meer....

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5547
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 24 mar 2011 21:25

[quote="roro27"]net zoveel als aan de vraag welke buitenband heb ik nodig!![/quote]

Daar valt nog wel wat zinnigs over te zeggen zoals maat, profiel, omstandigheden. Of Vos moet plotseling alleen nog maar top service geven.
What makes the boat go faster?

Plaats reactie