Over de wielersport en zijn beoefenaars.
-
Mr_T
- Forum-lid
Mr_T
30 jun 2009 16:30
Dario schreef:Bij de Giro was het voor de start allemaal Armstrong wat de klok sloeg, maar eens de koers goed en wel bezig was werd er nog amper over hem gepraat - ja, af en toe zoomde de camera eens in op zijn zwart-gele helmpje in de onderbuik van het peloton, maar verder waren er gelukkig genoeg andere renners die de (sportieve) aandacht opeisten.
Met de Tour in het verschiet lijkt alvast het eerste zich te herhalen; of hij zich eens het zo ver is opnieuw zal moeten schikken in een figurantenrol valt nog te bezien... Als het maar een even spannende wedstrijd wordt als in Italië!
Ik vond het in de Giro anders aardig irritant dat ze de hele tijd armstrong lieten zien terwijl hij ergens op de 20ste plaats 3 groepen achter de favorieten naar boven aan het fietsen was.
Ik hoop niet dat hetzelfde gebeurd in de Tour. Overigens niet omdat ik een hekel heb aan Armstrong, die vent heeft fantastisch gepresteerd. Maar dat tijdperk is voorbij, en nu moeten ze de mannen laten zien die om het klassement strijden.
-
dario
- Forum-lid
dario
30 jun 2009 17:29
Mjah, hij kreeg natuurlijk wel meer aandacht dan de andere middenmoters die achterin moesten spartelen om erbij te blijven, maar de focus lag toch - gelukkig - op de strijd tussen de mannen om wie het ècht ging, dus ik vond dat dat best meeviel eigenlijk (toch zeker in verhouding tot allle heisa vooraf)!
Alleen verwacht ik dat Armstrong nu wellicht iets moeilijker uit beeld te fietsen zal zijn - enerzijds omdat het lang niet zeker is dat de klassementsstrijd even boeiend wordt als in de Giro, en anderzijds omdat hij zichzelf allicht al wel wat moeilijker uit beeld zal laten rijden wegens allicht iets beter in vorm. Zal hoedanook aan Contador zijn om te tonen wie de kopman is en wie de knecht!
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
-
dual
- Forum-lid
dual
30 jun 2009 17:45
Volgens mij sloeg Lemond in de Giro geen deuk in een (zacht) pakje boter maar won wel de Tour.... zoals Joop altijd al zei: Parijs is nog ver.
Op de streep zullen we wel zien wat Lance heeft gepresteerd
nulla tenaci invia est via
-
eelcoz
eelcoz
30 jun 2009 22:47
Ik ben ook zeer benieuwd wat er gaat gebeuren. Aan de ene kant kan ik me nauwelijks voorstellen dat Armstrong volledig in dienst van Contador zal gaan rijden, maar aan de andere kant lijkt hij me ook niet goed genoeg om de Tour te winnen. Mocht dat wel gebeuren, dan mogen z'n concurrenten zich wel eens goed achter hun oren krabben.
-
janom
- Forum-lid
janom
01 jul 2009 22:19
Joe schreef:Maar de tandem Armstrong en Bruyneel is wel goed in het opvoeren van de druk bij Contador. Hij vraagt specifiek om twee knechten, maar hij krijgt er maar één van die twee mee (Paulhino) en zijn kamergenoot Noval laten ze thuis. Dat zou Armstrong nooit maar dan ook echt nooit, overkomen zijn.
Dan vandaag het persbericht waarin Lance zich zelf 30% kans op de eindzege geeft. (ZOU HIJ DAT ECHT MENEN?) Hij zegt dat de tijdrit zaterdag erg belangrijk zal zijn voor de vraag of Contador beter is dan hijzelf. Ook dat lijkt me een spelletje, want juist in die eerste korte tijdrit zie ik Armstrong het nog wel beter doen dan Contador.
Kortom, lijken me geen echte vrienden en ik kan niet wachten tot ik ze in koers zie met z'n tweeën! Gaan ze voor of tegen elkaar rijden?
Bruyneel laat daarentegen ook Horner thuis, een Armstrong-adept denk ik toch...
Ik vrees dat LA toch tegen gaat vallen in die eerste tijdrit en dat Contador meteen de leider van de ploeg gaat zijn...
Hoop ik even dat ik het mis heb!!!
-
smoothly
- Forum-lid
smoothly
02 jul 2009 00:21
-
Mr_T
- Forum-lid
Mr_T
02 jul 2009 11:48
janom schreef:
Ik vrees dat LA toch tegen gaat vallen in die eerste tijdrit en dat Contador meteen de leider van de ploeg gaat zijn...
Hoop ik even dat ik het mis heb!!!
Ik verwacht het wel. De eerste 20-30 seconden in de 1ste tijdrit, daarna nog 30-60 seconden in de eerste bergen, dan weer 30 seconden in de tijdrit daarna, en in de latere bergen ook nog eens zo'n 60 seconden.
Drie minuten heeft ie zo aan z'n broek
-
amclassic-fan
- Forum-lid HC
amclassic-fan
02 jul 2009 12:37
Ik zie Contador nog niet zomaar Armstrong in de tijdritten verslaan. Zo'n geweldige tijdrijder is Contador nu eenmaal niet en Armstrong was zo vaak de beste tijdrijder tijdens de Tour.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
-
Mr_T
- Forum-lid
Mr_T
02 jul 2009 12:49
Amclassic-fan schreef:Ik zie Contador nog niet zomaar Armstrong in de tijdritten verslaan. Zo'n geweldige tijdrijder is Contador nu eenmaal niet en Armstrong was zo vaak de beste tijdrijder tijdens de Tour.
vroeger: ja
heden: nee
ik denk dat contador nu beter in de tijdrit rijdt dan armstrong
maar goed, dat gaan we snel genoeg zien!
-
janom
- Forum-lid
janom
02 jul 2009 14:58
als de wetten van de sport ook nu opgaan dan haalt Lance zijn hoge nivo niet meer.
Zo iemand heeft altijd er al het maximum uitgehaald wat betreft training etc...
Dan 3,5 jaar geen topsport meer is enorm lang.
Ook nog eens 3,5 nu vier jaar later dan de laatste tourwinst...
Dan kom je niet ff terug op je oude nivo.
Wat betreft de invloed van jaren: Eddy Merckx in 1973/74 of 1977/78!!!
Dat betekende een verschil van grote heerser naar langzaam maar zeker afglijdende topper.
-
lvgh
- Forum-lid HC
lvgh
02 jul 2009 16:13
MrT schreef:Amclassic-fan schreef:Ik zie Contador nog niet zomaar Armstrong in de tijdritten verslaan. Zo'n geweldige tijdrijder is Contador nu eenmaal niet en Armstrong was zo vaak de beste tijdrijder tijdens de Tour.
vroeger: ja
heden: nee
ik denk dat contador nu beter in de tijdrit rijdt dan armstrong
maar goed, dat gaan we snel genoeg zien!
+1. We gaan het inderdaad snel genoeg zien maar ik denk dat Armstrong niet meer zo'n goede tijdrijder is als hij was. De lange tijdrit in de Giro viel hij me wel wat tegen. De slottijdrit was dan weer geen indicatie.