Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Sensa

Gebruikersavatar
sensa1970
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 15 mar 2014 20:11
Locatie: Culemborg

Gebruikersavatar sensa1970 28 mei 2014 13:40

Bedankt iedereen voor deze opbeurende commentaren......... :cry:
Ik ga ermee aan de slag en hou jullie op de hoogte.
Zo'n Sensa Giulia is mooi, maar je benen moeten het doen.................

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 28 mei 2014 20:48

sensa1970 schreef:Bedankt iedereen voor deze opbeurende commentaren......... :cry:
Ik ga ermee aan de slag en hou jullie op de hoogte.
Ik heb nog eens goed naar beide foto s zitten kijken.
Als je naar de topcap kijkt (eerste spacer boven het balhoofd) zie duidelijk een verschil in de helling van de hoek.
Hier is duidelijk iets mis: die van jouw fiets is veel horizontaler wat dus de stand van de voorvork bepaalt 8-)
En was al eerder opgemerkt?

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 28 mei 2014 21:51

JasperGR schreef:Het ligt ook niet aan de hoek van de foto want het is een hoek op de verticale as en de hoek van de bovenbuis is gelijk.
Het kan zeker wel aan de hoek van de foto liggen. Ga maar recht voor of achter de fiets staan, dan lijkt de hoek tussen de bovenbuis en de balhoofdbuis 90 graden. Als je loodrecht op de zijkant van de fiets fotografeert, dan heb je de juiste en de grootste hoek, Ga je de fiets vanuit die positie draaien, dan lijkt de hoek kleiner te worden.

Aangezien de frames in een mal worden gebouwd, zou het ook raar zijn als er opeens een frame met een hele andere hoek van de balhoofdbuis uit zou komen. Want in die mal zit hij er onder een vaste hoek in.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16740
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 28 mei 2014 22:18

Misschien bij de fietsenwinkel boven de kachel gehangen en een beetje gesmolten :mrgreen: .

Ik zou de fout eerder in de vork of balhoofdlagers zoeken maar dan zou je toch moeten zien dat het ergens niet mooi aansluit.

Ik zou in ieder geval voor een second opinion naar een andere Sensa dealer gaan.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
sensa1970
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 15 mar 2014 20:11
Locatie: Culemborg

Gebruikersavatar sensa1970 29 mei 2014 17:56

Ik heb alles nog eens nagemeten en de maten van het frame kloppen wel. Alleen de wielbasis absoluut niet. Scheelt bijna 3 centimeter! de vork staat veel te steil in het frame volgens mij. Dit is ook te zien aan de naloop van de voorvork. Deze hoort 4,3 centimeter te zijn maar is dus maar 1,5 cenrimeter.
Ik zie niet vreemds, maar ga toch de vork maar eens demonteren.
Zo'n Sensa Giulia is mooi, maar je benen moeten het doen.................

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5511
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 29 mei 2014 18:22

Dit is dan waarschijnlijk toch een verkeerde vork. 3cm op je wielbasis is vrij veel. Ik vind het wel een erg vreemde situatie, maar het is er wel een die voor veel problemen zorgt.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

nutsjesmoar
Forum-lid
Berichten: 521
Lid geworden op: 14 jul 2011 20:21

nutsjesmoar 29 mei 2014 18:45

Misschien heb je de vork uit een Matte Giulia gekregen? Maar dat lijkt me ook niet aangezien een vorksprong van 15mm wel heel erg weinig is.

Gebruikersavatar
sensa1970
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 15 mar 2014 20:11
Locatie: Culemborg

Gebruikersavatar sensa1970 29 mei 2014 18:57

Ik heb Sensa nogmaals gemaild en ze attent gemaakt op deze discussie op dit forum. Benieuwd of en hoe ze reageren.
Ik hoop dat ik deze zomer niet een al te nerveus fietsje heb bij lange afdalingen.
Zo'n Sensa Giulia is mooi, maar je benen moeten het doen.................

Gebruikersavatar
apexrider
Forum-lid
Berichten: 1642
Lid geworden op: 16 okt 2009 21:39
Locatie: Almere

Gebruikersavatar apexrider 29 mei 2014 19:00

Heb je ook beide foto's bijgesloten, volgens mij kunnen ze niets anders dan concluderen dat er iets mis is. Succes.
Afbeelding

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 30 mei 2014 10:10

sensa1970 schreef:Ik heb Sensa nogmaals gemaild en ze attent gemaakt op deze discussie op dit forum. Benieuwd of en hoe ze reageren.
Ik hoop dat ik deze zomer niet een al te nerveus fietsje heb bij lange afdalingen.
Het is niet Sensa, maar de FM die dit op moet lossen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gerboon
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 28 jul 2013 19:56

Gerboon 30 mei 2014 10:14

Eens met amclassic-fan. Sensa heeft jou die fiets niet verkocht, dat is de FM. Of hij later de schuld weer geeft aan Sensa moet hij uitzoeken/weten, maar dat is niet jou probleem.

Als je een te groot/klein frame koopt dan is dat toch ook niet de schuld van Sensa, maar van de FM als hij verkeerd advies heeft gegeven.

hubert d
Forum-lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 15 mei 2014 21:27

hubert d 01 jun 2014 15:16

Heeft er iemand ervaring met de Supra RA30 wielen? Prijstechnisch zien deze er interessant uit als je het gewicht vergelijkt met de carbon wielen.
Ik overweeg om deze met een nieuwe Sensa fiets mee te bestellen, maar kon eigenlijk geen ervaringen van deze wielen vinden.

Plaats reactie