Mountainbike Show Your Stuff
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39545
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik wil nooit geen HT meer......
Zelfs op een oerhollands vlak ritje ben je met de juiste fully (geen all mountain bike uiteraard) sneller dan op een HT. En vele male comfortabeler.
Zelfs op een oerhollands vlak ritje ben je met de juiste fully (geen all mountain bike uiteraard) sneller dan op een HT. En vele male comfortabeler.
Less is bore
- oldandslow
- Forum-lid
- Berichten: 657
- Lid geworden op: 29 apr 2007 19:11
Mijn project van vorige winter, en hij rijdt als een speer. Heel basic; geen vering, SRAM V brakes en -shifters, doorgetrokken kabels, Conti banden. Voor zit er nu een Mountain King op, verder weet ik voorlopig niets meer te verzinnen.
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Laatst gewijzigd door oldandslow op 31 aug 2011 21:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Benotto>Alan>vanTuyl780>Bianchi SL3> Cube Litening>Cube Agree GTC>FM028>C-Works
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39545
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Niks te verzinnen? Een ketting misschien?
Less is bore
- oldandslow
- Forum-lid
- Berichten: 657
- Lid geworden op: 29 apr 2007 19:11
Daniel1975 schreef:Niks te verzinnen? Een ketting misschien?
Heel scherp, en dat op maandagmorgen.
Dit was een plaatje in de opbouwfase. Later is dat er niet meer van gekomen, zal ik toch nog eens doen. Maar bij mij is het net andersom als bij jou Daniël; nooit meer een fully met schijfremmen, liever een carbon fietsje met dikke banden en V-brakes, het scheelt de helft in gewicht tov mijn (weliswaar oude) NRS. Ik zit nu vooraan bij onze club, en voorheen in de middelmoot. Maar als ik regelmatig in de Ardennen fietste dacht ik er misschien wel anders over.
Benotto>Alan>vanTuyl780>Bianchi SL3> Cube Litening>Cube Agree GTC>FM028>C-Works
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39545
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
En dat ligt alleen aan de fiets??
Sowiso is een verende voorvork mits goed afgesteld al een hele grote plus tov een starre vork. Veel meer controle en minder vermoeiend. Tenzij je alleen over hele vlakke bospaden fietst. V-brakes vs. schijfremmen is voor op het vlakke idd geen lastige discussie; het voldoet allebei.
Je mag een oude NRS (wat overigens een heel goed concept is!) niet vergelijken met de huidige fully's. Heb het gevoel dat veel mensen die fout nog steeds maken.
En wat het gewicht betreft; knappe vent als je een HT opbouwt die de helft weegt van mijn Spark
Sowiso is een verende voorvork mits goed afgesteld al een hele grote plus tov een starre vork. Veel meer controle en minder vermoeiend. Tenzij je alleen over hele vlakke bospaden fietst. V-brakes vs. schijfremmen is voor op het vlakke idd geen lastige discussie; het voldoet allebei.
Je mag een oude NRS (wat overigens een heel goed concept is!) niet vergelijken met de huidige fully's. Heb het gevoel dat veel mensen die fout nog steeds maken.
En wat het gewicht betreft; knappe vent als je een HT opbouwt die de helft weegt van mijn Spark
Less is bore
- oldandslow
- Forum-lid
- Berichten: 657
- Lid geworden op: 29 apr 2007 19:11
Het grootste verschil zit denk ik in de banden. De rest is niks aparts, ik dus ook niet. De helft wegen van jouw Spark? Nee dat gaat niet lukken, ik vind het al best als ik hetzelfde gewicht haal. Maar het kost wel minder als de helft, en dubbele lol bij opbouwen en onderdelen sprokkelen. Fietsen is meer dan fietsen alleen, toch?
Benotto>Alan>vanTuyl780>Bianchi SL3> Cube Litening>Cube Agree GTC>FM028>C-Works
serbak schreef:Mijn nieuwe Scalpel, gisteren opgehaald!
[img=http://www.fiets-info.nl/images/fotoalb ... Afb051.jpg]
Rem je voor met je duim? En hoe schakel je?
Bikes&Coffee What else?
De voorrem bedien ik met mijn duim. Rem vaak alleen met achter. De voorderailleur bedien ik met een gripshift. Fiets weegt net geen 10 kilo.
-
- Forum-lid
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 19 jul 2008 19:44
goed bezig Serge! Gave bike!
http://www.hetfietsertje.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid
- Berichten: 611
- Lid geworden op: 15 sep 2007 00:33
Vigoroso schreef:Ziet er mooi clean uit. Mag wat mij betreft een betere foto bij komen zodat we de bike beter kunnen bewonderen. Wat ik ook vet vind zijn die pedaal reflectoren
wat is mis met die pedalen?
ik dacht.. voor de veiligheid zet je een helm op, dan ook maar pedalen met reflectoren. wel zo veilig hoor in het bos ;D
Nu heus, deze foto is gemaakt een uur nadat ik m had, zitten nu echt wel clipless mtb pedalen op
Serbak,
de kleuren zijn toch wel weer erg mooi dit jaar. welke lefty heb je er in eigenlijk? en misschien dom van me: maar je kan met je linkerhand iets niet of zo? en zie dat je de nieuwe eggbeaters ook al hebt, mooi hoor. met lichtere banden (smalle ron's of fred's) ga je richting de 10kg.
welke cranck zit er op: ook prachtig dat mat grijze!
de kleuren zijn toch wel weer erg mooi dit jaar. welke lefty heb je er in eigenlijk? en misschien dom van me: maar je kan met je linkerhand iets niet of zo? en zie dat je de nieuwe eggbeaters ook al hebt, mooi hoor. met lichtere banden (smalle ron's of fred's) ga je richting de 10kg.
welke cranck zit er op: ook prachtig dat mat grijze!
De Moerasruiter uit het Paradijs http://www.mtblelystad.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Hey Willem, gaaf is ie he?! Ik laat wel weten als ik een keer met Dennis naar de Ardennen ga, misschien heb je zin om keertje mee te gaan?!
@ReinR, mijn linkerarm is verlamd maar dat beperkt me niet echt meer op de ATB. Gewoon veel oefenen:-P De Lefty is de Lefty Speed XLR, 100 mm, OPI, Solo Air. Crankstel is de FSA Afterburner. De Eggbeaters zijn nog het vorige model, kon vorig jaar een goedkoop OEM setje kopen.
@ReinR, mijn linkerarm is verlamd maar dat beperkt me niet echt meer op de ATB. Gewoon veel oefenen:-P De Lefty is de Lefty Speed XLR, 100 mm, OPI, Solo Air. Crankstel is de FSA Afterburner. De Eggbeaters zijn nog het vorige model, kon vorig jaar een goedkoop OEM setje kopen.