Pagina 50 van 114
Geplaatst: 18 okt 2010 12:17
door daniel1975
Ik wil nooit geen HT meer......
Zelfs op een oerhollands vlak ritje ben je met de juiste fully (geen all mountain bike uiteraard) sneller dan op een HT. En vele male comfortabeler.
Geplaatst: 18 okt 2010 12:21
door oldandslow
Mijn project van vorige winter, en hij rijdt als een speer. Heel basic; geen vering, SRAM V brakes en -shifters, doorgetrokken kabels, Conti banden. Voor zit er nu een Mountain King op, verder weet ik voorlopig niets meer te verzinnen.
Uploaded with
ImageShack.us
Geplaatst: 18 okt 2010 12:33
door daniel1975
Niks te verzinnen? Een ketting misschien?
Geplaatst: 18 okt 2010 12:48
door oldandslow
Daniel1975 schreef:Niks te verzinnen? Een ketting misschien?
Heel scherp, en dat op maandagmorgen.
Dit was een plaatje in de opbouwfase. Later is dat er niet meer van gekomen, zal ik toch nog eens doen. Maar bij mij is het net andersom als bij jou Daniƫl; nooit meer een fully met schijfremmen, liever een carbon fietsje met dikke banden en V-brakes, het scheelt de helft in gewicht tov mijn (weliswaar oude) NRS. Ik zit nu vooraan bij onze club, en voorheen in de middelmoot. Maar als ik regelmatig in de Ardennen fietste dacht ik er misschien wel anders over.
Geplaatst: 18 okt 2010 13:01
door daniel1975
En dat ligt alleen aan de fiets??
Sowiso is een verende voorvork mits goed afgesteld al een hele grote plus tov een starre vork. Veel meer controle en minder vermoeiend. Tenzij je alleen over hele vlakke bospaden fietst. V-brakes vs. schijfremmen is voor op het vlakke idd geen lastige discussie; het voldoet allebei.
Je mag een oude NRS (wat overigens een heel goed concept is!) niet vergelijken met de huidige fully's. Heb het gevoel dat veel mensen die fout nog steeds maken.
En wat het gewicht betreft; knappe vent als je een HT opbouwt die de helft weegt van mijn Spark
Geplaatst: 18 okt 2010 14:29
door oldandslow
Het grootste verschil zit denk ik in de banden. De rest is niks aparts, ik dus ook niet. De helft wegen van jouw Spark? Nee dat gaat niet lukken, ik vind het al best als ik hetzelfde gewicht haal. Maar het kost wel minder als de helft, en dubbele lol bij opbouwen en onderdelen sprokkelen. Fietsen is meer dan fietsen alleen, toch?
Geplaatst: 18 okt 2010 17:29
door Winston
Rem je voor met je duim? En hoe schakel je?
Geplaatst: 18 okt 2010 22:34
door serbak
De voorrem bedien ik met mijn duim. Rem vaak alleen met achter. De voorderailleur bedien ik met een gripshift. Fiets weegt net geen 10 kilo.
Geplaatst: 18 okt 2010 22:49
door hetfietsertje
goed bezig Serge! Gave bike!
Geplaatst: 19 okt 2010 00:12
door ikweetutnietmeer
Vigoroso schreef:Ziet er mooi clean uit. Mag wat mij betreft een betere foto bij komen zodat we de bike beter kunnen bewonderen. Wat ik ook vet vind zijn die pedaal reflectoren
wat is mis met die pedalen?
ik dacht.. voor de veiligheid zet je een helm op, dan ook maar pedalen met reflectoren. wel zo veilig hoor in het bos ;D
Nu heus, deze foto is gemaakt een uur nadat ik m had, zitten nu echt wel clipless mtb pedalen op
Geplaatst: 19 okt 2010 08:15
door reinr
Serbak,
de kleuren zijn toch wel weer erg mooi dit jaar. welke lefty heb je er in eigenlijk? en misschien dom van me: maar je kan met je linkerhand iets niet of zo? en zie dat je de nieuwe eggbeaters ook al hebt, mooi hoor. met lichtere banden (smalle ron's of fred's) ga je richting de 10kg.
welke cranck zit er op: ook prachtig dat mat grijze!
Geplaatst: 19 okt 2010 10:20
door serbak
Hey Willem, gaaf is ie he?! Ik laat wel weten als ik een keer met Dennis naar de Ardennen ga, misschien heb je zin om keertje mee te gaan?!
@ReinR, mijn linkerarm is verlamd maar dat beperkt me niet echt meer op de ATB. Gewoon veel oefenen:-P De Lefty is de Lefty Speed XLR, 100 mm, OPI, Solo Air. Crankstel is de FSA Afterburner. De Eggbeaters zijn nog het vorige model, kon vorig jaar een goedkoop OEM setje kopen.