Over de wielersport en zijn beoefenaars.
-
daniel1975
- Forum-lid HC
daniel1975
02 aug 2007 19:28
Buzz schreef:Daniel1975 schreef:Hooooo, ik heb bij mijn weten absoluut geen wederkerende referentie naar LA gemaakt in dit topic!!! (ook niet andere topics).
En wat is hier fout aan? Hij heeft toch 7 jaar met dat stempel gereden? Ik refereerde alleen daar naar, niet naar het feit of ie het al of niet gebruikt heeft. (zal de post ff aanpassen met wat " ")
Ach ja, Daniel, volgens mij heb je regelmatig laten blijken dat je niet gecharmeerd was van LA. Hij zou jouw Tour al die jaren vergald hebben, liet je al eens weten. Maar begrijp me goed: dat is je goed recht om dat te vinden en te schrijven! Alleen laat je het nogal vaak doorschemeren, en dat lijkt mij 'n beetje zonde van de bandbreedte. Vandaar.
Nogmaals, ik refereerde deze keer NIET naar zijn dopingsgebruik. Ik refereerde naar het feit dat hij ook al die jaren met het stempel op zijn hoofd heeft gereden zonder dat hij eruit is gezet.
Waarschijnlijk is het grote verschil met Rasmussen dat er bij LA geen concrete aanwijzingen waren en bij MR wel.
Less is bore
-
daniel1975
- Forum-lid HC
daniel1975
03 aug 2007 10:03
Hmmm, om alle complottheorieen nog eens wat ingewikkelder te maken;
De Aso moet zich nog beraden of ze wel prijzengeld over gaan maken naar Rabo. Rabo heeft te lang gewacht met het verwijderen van Rasmussen. Als TdR een deal zou hebben gemaakt, zouden ze dat toch zeker ook wel hebben geregeld
Less is bore
-
speric
- Forum-lid HC
speric
03 aug 2007 10:48
lazo schreef:boswielrenner schreef:Die Italiaan beweert zelfs met Rasmussen gesproken te hebben. Wellicht meer getuigen?
.
Davide cassano is een reporter bij een italiaanse zender en bij een rit in de tour de france waar rasmussen in de aanval ging zei hij nog dat het een echte karakterrenner is die veel over had voor zijn sport,omdat hij hem nog in italie in een afgelegen streek in de bergen alleen heeft zien trainen,hij had toen ook nog gesproken met rasmussen en DAT zei die allemaal tijdens een live uitzending waarna de bal is beginnen te rollen.
Toch leuk om te horen dat die Italiaan ook in die enorme stortbui is gaan trainen hè... Ik was binnen gebleven...
-
paashaas
- Forum-lid
paashaas
03 aug 2007 14:22
In HUMO staat deze week een interview met Niels Christian Jung (de Deense journalist die het verhaal uitbracht).
Iemand zei hem dat hij Rasmussen in Italië had zien trainen, en verwees naar Cassani om het verhaal te staven.
Dus, als dat waar is, zijn er al meerdere personen die hem hebben gezien.
-
speric
- Forum-lid HC
speric
03 aug 2007 14:33
Maar als ik de verhalen moet geloven is dat toch ook geen duscussie meer. De UCI zou op de hoogte zijn geweest dat hij in Italië was nota bene..
-
marconi
- Forum-lid
marconi
03 aug 2007 15:50
Rasmussen is volgens McQuaid 2x getest in de 45 dagen periode vóór de Tour begon. Dus out of competition! Verder is er nog NOOIT iets van doping geconstateerd. Wat moet je dan als ASO? Zij bemoeien zich met zaken die alleen de UCI aangaan. Daarom hadden ze de smoor in dat Rasmussen wél meedeed. Hij had 2 waarschuwingen aan zijn koersbroek maar UCI gaat pas over tot actie bij 3 ! Toen maar een hetze beginnen via de media. Plots komt dan die Italiaan met zijn verhaal. Ook dan blijft de vraag: Hoe lang was Rasmussen in Italië? 2 dagen, 1 week of de gehele periode die hij had aangegeven in Mexico te zijn. Kan die journalist zich vergist hebben in de regen ? Heeft Rasmussen idd toegegven aan TdRooy dat hij in Italië was? Veel vragen blijven nog onbeantwoord maar 1 ding is voor mij zeker: Verdacht zijn is 1 ding maar bewijs van doping is een ander ding. Er worden veel renners clean bevonden na controles, maar zijn die wel clean? Je kan en mag renners , ook zij die "verdacht "zijn, nooit van doping beschuldigen omdat de mogelijkheid altijd bestaat dat die "verdachte "gewoon clean is. Dát is echter met Rasmussen ook het geval, evenals met Lance Armstrong het geval was. Nooit iets gevonden maar wél met beschuldigende vingers wijzen naar deze renners. Voornamelijk in de Franse chauvinistische sportpers.
Nu komt het ontslag van Rasmussen mij wél als verdacht voor. Men wilde hem niet als eindwinnaar, er werd een hetze tegen hem opgezet, hij was "ongeloofwaardig" als winnaar enz enz. Die "heren "die zulke uitspraken deden zijn zelf volkomen ongeloofwaardig als leiding gevenden van grote organizaties als de Tour de France en ASO. Hiervoor heb ik maar 1 woord: M E R D E !
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955
-
eelcoz
eelcoz
03 aug 2007 16:23
edit
Laatst gewijzigd door eelcoz op 06 sep 2012 10:43, 1 keer totaal gewijzigd.
-
daniel1975
- Forum-lid HC
daniel1975
03 aug 2007 17:54
eelcoz schreef:@Marconi: Met een aantal punten in je verhaal ben ik het wel eens, maar wat betreft de vraag of en hoe lang Rasmussen in Italie is geweest, begrijp ik niet waarom Rasmussen niet gewoon aantoont met behulp van z'n paspoort of vluchtgegevens dat ie niet in Italie is geweest. Het feit dat ie dit niet doet, in het interview werd er ook naar gevraagd, is voor mij een teken dat er toch iets niet klopt. Ik zeg helemaal niet dat ie doping heeft gebruikt, absoluut niet, maar ik snap het gewoon niet.
Dat is ook mijn punt, maar als je dat opschrijft krijg je direct de zwarte piet toegespeeld :S
Less is bore
-
buzz
- Forum-lid
buzz
03 aug 2007 18:31
Marconi schreef:Verdacht zijn is 1 ding maar bewijs van doping is een ander ding. Er worden veel renners clean bevonden na controles, maar zijn die wel clean? Je kan en mag renners , ook zij die "verdacht "zijn, nooit van doping beschuldigen omdat de mogelijkheid altijd bestaat dat die "verdachte "gewoon clean is. Dát is echter met Rasmussen ook het geval, evenals met Lance Armstrong het geval was. Nooit iets gevonden maar wél met beschuldigende vingers wijzen naar deze renners. Voornamelijk in de Franse chauvinistische sportpers...
Niet alleen die Franse boys doen dat, Marconi. Op diverse fora worden ook nog weleens wat insinuerende teksten met azijnvingers ingeklopt. Heb ik me laten vertellen.
-
janw.f.
- Forum-lid
janw.f.
03 aug 2007 21:01
@Marconi e.a.
Vergeten we even niet dat het ook de UCI was die Rasmussen liever kwijt dan rijk was in de Tour?
Wellicht zijn we wat selectief met nieuwsberichten? bijv.:
http://www.nos.nl/nosstudiosport/artike ... obank.html
Het barst bovendien van leugens en bedrog, hetgeen ik op een ander topic reeds schreef. Noch de UCI, noch de ASO kan en mag hiervan vrijgepleit worden!
De UCI had er juist op moeten hameren dat Rasmussen mee mocht doen omwille van de redenen waar ze nu - achteraf - mee aankomen. M.a.w. naast de ASO had ook de UCI belang bij de onttroning cq. het ontslag van Rasmussen.
-
tom-gossini
- Forum-lid
tom-gossini
03 aug 2007 21:06
Ik vind dat Rabobank Rasmussen te snel heeft ontslagen.
En zo zie je maar weer rij je in het geel dan worden er meteen allemaal verhaaltjes vertelt.
Haha dat 1 Italiaantje zo'n discussie op gang kan brengen.
P.S. Wat ik niet snap is waarom zou Rasmussen deze dingen riskeren, als hij gewoon leeft voor het wielrennen want nu is wel zijn wielercarriere naar z'n balle.
Gossini 4 ever!!
-
eelcoz
eelcoz
03 aug 2007 21:55
edit
Laatst gewijzigd door eelcoz op 06 sep 2012 10:44, 1 keer totaal gewijzigd.