Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Tijdritfietsen

casran
Forum-lid HC

casran 27 sep 2007 22:11

raydox schreef:idd en een walser stuurtje gebruikte hij ook (sebatian lang) als ik me niet vergis :)

Een Hed. stuur oude versie:

Afbeelding

Clement gebruikte vorig jaar nog een Walser, toen ie nog mocht van z'n team.

Betere foto van Millar:

Afbeelding
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

chaingang
Forum-lid

chaingang 27 sep 2007 22:25

Ik ben van plan het Easton EC90 Delta Force carbon tijdritstuur op mijn racefiets ze zetten en zonder de koehorens. Ik zou mijn originele Campa shifters willen behouden en dus overzetten. Heb al zo wat rond gehoord, en naar het schijnt zou dit geen problemen geven. Alleen ben ik een beetje bang dat het niet handig schakelen en remmen gaat zijn. Heeft er iemand van jullie soms ervaring met de combinatie die ik zou willen gebruiken. Ook een foto is meer dan welkom. Zal me misschien helpen om sneller de knoop door te hakken. Hieronder het stuur dat mij bekoort.
[img=http://img234.imageshack.us/img234/7355 ... ltipo3.gif]
Nil volentibus arduum (Niets is moeilijk voor hen die willen)

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 27 sep 2007 22:29

Bedoel je nu enkel de basebar? Dat zou ik echt nooit doen, want dat rijdt voor geen meter.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

chaingang
Forum-lid

chaingang 27 sep 2007 23:02

Amclassic-fan schreef:Bedoel je nu enkel de basebar? Dat zou ik echt nooit doen, want dat rijdt voor geen meter.

Idd, ik zou alleen de basebar willen plaatsen. Dus u raad het mij af. En waarom zou dit voor geen meter rijden?

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 27 sep 2007 23:21

Je kan je handen nog maar op 2 plekken kwijt, bovenop 't stuur of bij de remgrepen. Daar gaan alle posities die je op een gewoon racestuur kunt gebruiken, als je niet kolenschoppen hebt dan houdt de basebar bovenop ook niet lekker vast. Die basebar is namelijk niet zoals een Wing stuur gemaakt om daar vast gehouden te worden. Zwaarder schakelen met Campagnolo gaat zeer lastig, omdat je op een onnatuurlijke manier moet schakelen, met Shimano is 't probleem minder.
Als ik in jouw schoenen zou staan had ik al veel eerder het frame vervangen door een exemplaar wat 2 of 3 maten kleiner is, dat heeft veel meer invloed op 't gedrag van de fiets. Je zal versteld staan hoe veel makkelijker de fiets dan door bochten heen wil.
Afbeelding

alpdhuez53:15
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 27 sep 2007 23:32

Amclassic, kijk naar z'n onderschrift. Dat gaat nooit gebeuren!

en nog ff verder offtopic (forgive me): die overschoenen van Millar (die witte Specializeds) zijn ook vet, passen ook wel goed bij mijn witte Specializeds, waar kan ik die krijgen? Kan het met googlen zo één, twee drie niet vinden.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 27 sep 2007 23:34

Kijk eens naar de foto van de fiets van Chaingang.

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 27 sep 2007 23:36

Alp d'Huez53:15 schreef:Amclassic, kijk naar z'n onderschrift. Dat gaat nooit gebeuren!

Iemand is nooit te oud om te leren.... een te grote Cannondale met een tijdrit base bar met Ergopowers erop, dat wordt gewoon een gedrocht, en lekker rijden zal het ook al niet doen omdat zo'n base bar geen 'drop' heeft.

Als je dan per se € 200 uit wilt geven, ruil dan idd het frame om voor de juiste maat.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

pjotr
Forum-lid

pjotr 27 sep 2007 23:55

C a s r a n schreef:Ik vond deze foto van Millar. Ben ik trouwens de enige die die halsuitsnijding van de Britse pakjes zo lelijk vind?

Je bent niet de enige! Op de baan zag ik het ook al.. Het lijkt mij, dat je er een koude nek van krijgt:d
Anti-Spacers!

chaingang
Forum-lid

chaingang 28 sep 2007 00:22

Ga zeker m'n frame niet omruilen voor één of twee maten kleiner. Wegens rugproblemen zit ik juist goed op dit frame. En dit is toch het belangrijkste vind ik.

En die basebar blijkt dan toch niet zo een goed idee te zijn. Het is daarom dat ik hier eens m'n lichtje kwam opsteken. Jullie hebben mij overtuigd.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 28 sep 2007 01:21

Je zit niet goed op dit frame, kijk eens naar de plek waar jij op je zadel zit en waar andere zitten. Je zadelpunt zit nauwlijks achter je bracket, terwijl je bij een wegfiets normaal nooit in de problemen komt met de 5 cm regel van de uci. Doordat het zadel zover naar voren staat heb je veel te veel druk op je voorwiel en mis je gewoon controle over de fiets. De langere wielbasis ten op zichte van een kleinere maat zorgt ook al niet voor een wendbaardere fiets. Als je een fiets koopt die 1 of 2 maten kleiner is, dan kan je zadel gewoon naar achteren toe, onder je stuurpen komen wat meer spacers. Het resultaat is dat je niets dieper bent gaan zitten dan dat je nu doet, maar dat je fiets wel naar jouw wil luisteren.
Afbeelding

speric
Forum-lid HC

speric 28 sep 2007 10:17

Plaats reactie