Pagina 50 van 320

Geplaatst: 27 sep 2007 22:11
door casran
raydox schreef:idd en een walser stuurtje gebruikte hij ook (sebatian lang) als ik me niet vergis :)



Een Hed. stuur oude versie:

Afbeelding


Clement gebruikte vorig jaar nog een Walser, toen ie nog mocht van z'n team.


Betere foto van Millar:

Afbeelding

Geplaatst: 27 sep 2007 22:25
door chaingang
Ik ben van plan het Easton EC90 Delta Force carbon tijdritstuur op mijn racefiets ze zetten en zonder de koehorens. Ik zou mijn originele Campa shifters willen behouden en dus overzetten. Heb al zo wat rond gehoord, en naar het schijnt zou dit geen problemen geven. Alleen ben ik een beetje bang dat het niet handig schakelen en remmen gaat zijn. Heeft er iemand van jullie soms ervaring met de combinatie die ik zou willen gebruiken. Ook een foto is meer dan welkom. Zal me misschien helpen om sneller de knoop door te hakken. Hieronder het stuur dat mij bekoort.
[img=http://img234.imageshack.us/img234/7355 ... ltipo3.gif]

Geplaatst: 27 sep 2007 22:29
door amclassic-fan
Bedoel je nu enkel de basebar? Dat zou ik echt nooit doen, want dat rijdt voor geen meter.

Geplaatst: 27 sep 2007 23:02
door chaingang
Amclassic-fan schreef:Bedoel je nu enkel de basebar? Dat zou ik echt nooit doen, want dat rijdt voor geen meter.

Idd, ik zou alleen de basebar willen plaatsen. Dus u raad het mij af. En waarom zou dit voor geen meter rijden?

Geplaatst: 27 sep 2007 23:21
door amclassic-fan
Je kan je handen nog maar op 2 plekken kwijt, bovenop 't stuur of bij de remgrepen. Daar gaan alle posities die je op een gewoon racestuur kunt gebruiken, als je niet kolenschoppen hebt dan houdt de basebar bovenop ook niet lekker vast. Die basebar is namelijk niet zoals een Wing stuur gemaakt om daar vast gehouden te worden. Zwaarder schakelen met Campagnolo gaat zeer lastig, omdat je op een onnatuurlijke manier moet schakelen, met Shimano is 't probleem minder.
Als ik in jouw schoenen zou staan had ik al veel eerder het frame vervangen door een exemplaar wat 2 of 3 maten kleiner is, dat heeft veel meer invloed op 't gedrag van de fiets. Je zal versteld staan hoe veel makkelijker de fiets dan door bochten heen wil.

Geplaatst: 27 sep 2007 23:32
door alpdhuez53:15
Amclassic, kijk naar z'n onderschrift. Dat gaat nooit gebeuren!

en nog ff verder offtopic (forgive me): die overschoenen van Millar (die witte Specializeds) zijn ook vet, passen ook wel goed bij mijn witte Specializeds, waar kan ik die krijgen? Kan het met googlen zo één, twee drie niet vinden.

Geplaatst: 27 sep 2007 23:34
door havana
Kijk eens naar de foto van de fiets van Chaingang.

Geplaatst: 27 sep 2007 23:36
door scepticus
Alp d'Huez53:15 schreef:Amclassic, kijk naar z'n onderschrift. Dat gaat nooit gebeuren!


Iemand is nooit te oud om te leren.... een te grote Cannondale met een tijdrit base bar met Ergopowers erop, dat wordt gewoon een gedrocht, en lekker rijden zal het ook al niet doen omdat zo'n base bar geen 'drop' heeft.

Als je dan per se € 200 uit wilt geven, ruil dan idd het frame om voor de juiste maat.

Geplaatst: 27 sep 2007 23:55
door pjotr
C a s r a n schreef:Ik vond deze foto van Millar. Ben ik trouwens de enige die die halsuitsnijding van de Britse pakjes zo lelijk vind?


Je bent niet de enige! Op de baan zag ik het ook al.. Het lijkt mij, dat je er een koude nek van krijgt:d

Geplaatst: 28 sep 2007 00:22
door chaingang
Ga zeker m'n frame niet omruilen voor één of twee maten kleiner. Wegens rugproblemen zit ik juist goed op dit frame. En dit is toch het belangrijkste vind ik.

En die basebar blijkt dan toch niet zo een goed idee te zijn. Het is daarom dat ik hier eens m'n lichtje kwam opsteken. Jullie hebben mij overtuigd.

Geplaatst: 28 sep 2007 01:21
door amclassic-fan
Je zit niet goed op dit frame, kijk eens naar de plek waar jij op je zadel zit en waar andere zitten. Je zadelpunt zit nauwlijks achter je bracket, terwijl je bij een wegfiets normaal nooit in de problemen komt met de 5 cm regel van de uci. Doordat het zadel zover naar voren staat heb je veel te veel druk op je voorwiel en mis je gewoon controle over de fiets. De langere wielbasis ten op zichte van een kleinere maat zorgt ook al niet voor een wendbaardere fiets. Als je een fiets koopt die 1 of 2 maten kleiner is, dan kan je zadel gewoon naar achteren toe, onder je stuurpen komen wat meer spacers. Het resultaat is dat je niets dieper bent gaan zitten dan dat je nu doet, maar dat je fiets wel naar jouw wil luisteren.

Geplaatst: 28 sep 2007 10:17
door speric