Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Het grote OAKLEY topic

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 04 mei 2007 12:07

Quoten: Origineel geplaatst door SpEric op 04 Mei 2007

even een vraag tussendoor:

Wat is er toch zo ontzettend bijzonder aan deze bril dat er al 20 pagina's zijn gewijd hieraan ?Kan iemand mij dat uitleggen?

Dat ze bij zoveel mensen perfect op hun hoofd staan, er goed uit zien, lang mee gaan, Oakley heeft een mooi imago, er een enorme keuze aan glazen is en ga zo maar door.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 04 mei 2007 12:16

Uiterlijk blijft natuurlijk iets subjectiefs..... Ik vind 'm verschrikkelijk lelijk en ik zou 'm zelfs niet dragen als ik geld toe kreeg (zelfde geldt voor benen scheren).

speric
Forum-lid HC

speric 04 mei 2007 12:27

precies, ik vind de bril ook niet mooi, maar das persoonlijk.
Ik was gewoon oprecht verbaast dat er zo veel aandacht voor blijft.Ik zie dat er dus niet aan af. Maar het is kennelijk een heel fijn en gewild brilletje.
Heb zelf naast de catlike helm, ook een erg mooi brilletje..maar dat komt nog wel in een ander topic terug..

pesah
Forum-lid

pesah 04 mei 2007 12:40

Voor de liefhebbers van goud:     

OAKLEY M FRAME PLASMA GOLD W/ GOLD HYBRID S LENS

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 04 mei 2007 13:19

Quoten: Origineel geplaatst door Woutre op 04 Mei 2007

@ Scepticus: zou je me ook foto's kunnen toesturen van je Gold lens in de buitenlucht. Ziet er toch altijd weer heel anders uit dan op de site. Twijfel nog tussen de Ice en de Gold.Alvast superbedankt.

Heb er vanochtend ff een paar getrokken met mn mobiel, zal ze vanavond of morgen ff posten. Het blijft trouwens moeilijk om de kleur van zo'n iridium glas op foto te vangen. Gold Iridium ziet er een beetje bronsachtig spiegelend uit. Minder flashy dan een Ice, meer 'understated', rustiger, volwassener, tijdlozer. En hij kijkt prettiger vind ik.

Wat is er toch zo ontzettend bijzonder aan deze bril dat er al 20 pagina's zijn gewijd hieraan ?Kan iemand mij dat uitleggen?

Dat het basisontwerp voor een redelijk aan mode onderhevig accessoire als een sportbril al 18 jaar meegaat is gewoon uniek! Daarmee onderscheidt Oakley zich ook van andere merken. Die droppen elk jaar weer nieuwe modelletjes op de markt die 3 jaar later weer hopeloos verouderd zijn. Wie gaat zich nu nog vertonen met een Briko Stinger, Raider of Sprinter, of een Rudy Project Skeey, Noosa of Tayo? De M-Frame was er veel eerder dan al deze modelletjes en heeft ze allemaal dik overleefd!

Mumbo uit 1989
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

paashaas
Forum-lid

paashaas 04 mei 2007 13:56

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 04 Mei 2007

Dat ze bij zoveel mensen perfect op hun hoofd staan, er goed uit zien, lang mee gaan, Oakley heeft een mooi imago, er een enorme keuze aan glazen is en ga zo maar door.

Het is ook een van de weinige merken die glazen op sterkte in de bril inwerkt.
En persoonlijk vind ik mijn Oakley veel beter passen dan Briko Sprinter waar ik nog een extra "inzetbril" moest nemen met glazen op sterkte.

woutre
Forum-lid

woutre 04 mei 2007 14:17

Quote: Origineel geplaatst door wielrenner op 04 Mei 2007
Hoeveel moet je ongeveer betalen als je zo'n bril uit de VS haald naar Nederland aan belasting en douane kosten etc.?

Tis een beetje een questie van geluk, maar 9 van de 10 keer controleert de douane niet.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 04 mei 2007 14:25

Quoten: Origineel geplaatst door havana op 04 Mei 2007

(zelfde geldt voor benen scheren).

Ooit zul je het licht nog wel eens zien
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

bike_add1ct
Forum-lid

bike_add1ct 04 mei 2007 14:30

Quote: Origineel geplaatst door sjezer op 04 Mei 2007
Ga je naar Walstock? Ik heb goede ervaringen met hun (zowel prijs als service)...

Ja, had GW in gedachten idd. Beetje botte boeren maar kan wel prima met ze opschieten. Maar ik ga toch eerst maar even nog goed op Ebay rondneuzen denk ik. De dollarkoers is idd niet te versmaden laag nu natuurlijk.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 04 mei 2007 15:15

Quote: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 04 Mei 2007
Quoten: Origineel geplaatst door havana op 04 Mei 2007 (zelfde geldt voor benen scheren).Ooit zul je het licht nog wel eens zien

Ik schat de kans dat ik van seksuele geaardheid verander nochtans laag in. (Alhoewel er wel voorbeelden zijn, bijvoorbeeld Gerard Reve, Rob de Tuinman).

pesah
Forum-lid

pesah 04 mei 2007 17:26

Quote: Origineel geplaatst door havana op 04 Mei 2007
Quoten: Origineel geplaatst door havana op 04 Mei 2007 (zelfde geldt voor benen scheren).

Ik schat de kans dat ik van seksuele geaardheid verander nochtans laag in. (Alhoewel er wel voorbeelden zijn, bijvoorbeeld Gerard Reve, Rob de Tuinman).

Maar die zien over 't algemeen niet het licht, eerder een zwart gat

tiest
Forum-lid HC

tiest 04 mei 2007 19:59

Quoten: Origineel geplaatst door pesah op 04 Mei 2007

Quote: Origineel geplaatst door havana op 04 Mei 2007

Quoten: Origineel geplaatst door havana op 04 Mei 2007

(zelfde geldt voor benen scheren).

Maar die zien over 't algemeen niet het licht, eerder een zwart gat

Leuk dat je er een ster bij hebt gezet 
Oke back on topic dan maar, Oakley's!waarom de M-frame zo populair is, Uhh omdat hij perfect zit, overal bij past, je geen last hebt van het montuur. er een belachelijk grootte keus lenzen en frames is en ga zo maar door. Er liggen hier al oakley's in huis van af het moment dat ik kan kijken en nooit problemen mee gehad.
Groeten Rob,

Plaats reactie