Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Kuota

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 16 mar 2007 00:14

Dan moet je mij ontlopen zijn, joren. De Kredo op de foto met de Dura-Ace SRM is van een ploegmaat; zelf had ik enkel een SRM Powercontrol (geen SRM crankstel) op de fiets (Kuota Khan met zilver Eurus wielen) zitten.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Gebruikersavatar
ts-biker
Forum-lid
Berichten: 1587
Lid geworden op: 25 jan 2005 14:21
Locatie: Liedekerke
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 16 mar 2007 08:06

Quote: Origineel geplaatst door C a s r a n op 15 Maart 2007
Dan moet je mij ontlopen zijn, joren. De Kredo op de foto met de Dura-Ace SRM is van een ploegmaat; zelf had ik enkel een SRM Powercontrol (geen SRM crankstel) op de fiets (Kuota Khan met zilver Eurus wielen) zitten.


zie ik daar geen R3 in de achtergrond

ilko
Forum-lid
Berichten: 1237
Lid geworden op: 23 aug 2004 12:53
Locatie: Arnhem

ilko 16 mar 2007 09:20

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 15 Maart 2007

Dan moet je mij ontlopen zijn, joren. De Kredo op de foto met de Dura-Ace SRM is van een ploegmaat; zelf had ik enkel een SRM Powercontrol (geen SRM crankstel) op de fiets (Kuota Khan met zilver Eurus wielen) zitten.

Zijn jullie trouwens vrij in groepkeuze dat deze met Shimano afgemonteerd zijn?

m00k
Forum-lid
Berichten: 92
Lid geworden op: 12 apr 2006 00:45

m00k 16 mar 2007 09:42

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 15 Maart 2007


Heel mooi, m00k. Prachtig kader met een top afmontage. Vind je de Kharma ook prettig rijden?
Ik kreeg van een ploegmaat foto's binnen van onze koers van vorige zondag, Brussel-Zepperen. Dit zijn een paar teambikes:



De Kharma rijdt heerlijk, vooral bergop. Je merkt niet dat je kilometers maakt op het frame, zo comfortabel is het en het frame is superstabiel.
Ik moet wel lachen soms om reacties op m'n fiets.; die verschillen nogal. Zo kwam er laatst een groepje mannen naast me rijden en één van die mannen zei letterlijk tegen me "Mooie Kyoso" (B-merk-roest-in-de-folder-fiets). Ze keken nog eens goed en vonden de fiets uiteindelijk toch wel mooi. Als je ze dan bergop parkeert dan geeft dat wel een fijn gevoel ;)
Ik zou wel erg graag een iets aggresiever kader erbij hebben. Ik overweeg een KOM, maar vraag me af hoe die zich op het plat gedraagt. Een Kredo lijkt me ook een fijn kader en ik zou ook wel eens een Pina Paris of Dogma willen proberen ter vergelijk.
 

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 16 mar 2007 09:44

Quoten: Origineel geplaatst door Ilko op 16 Maart 2007

Zijn jullie trouwens vrij in groepkeuze dat deze met Shimano afgemonteerd zijn?


Er wordt met aandrang gevraagd met Shimano af te monteren, en daarvoor zijn speciale prijzen. Versnellingsgroepen is zowat het enige wat in de ploeg niet gesponsord wordt (dat heb je als je geen volledige fiets door een fabrikant wil - zoals bijna altijd gebeurt - maar rechtstreeks van de verschillende toeleveranciers sponsoring krijgt), maar er zijn wel speciale prijzen op Shimano. Alle ploegwielen (Ksyrium clincher en tube, Heliums, Classics t.e.m. tijdritwielen van Xentis en disc wielen) zijn Shimano compatible; we hebben wel enkele Campa's staan hoor. Ik heb een uitzondering gekregen en mag met Campa rijden, maar dan verzorg ik zelf mijn wielen.
@ TS: die fiets is van een Canadese teamgenoot, net aangekomen in België.
@ m00k: enkel je pedaalkeuze vind ik wat raar
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Gebruikersavatar
soloist
Forum-lid
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 nov 2005 16:40

Gebruikersavatar soloist 16 mar 2007 10:36

Morgen gaat het gebeuren... K-day!!!!!
Afbeelding

youri
Forum-lid
Berichten: 192
Lid geworden op: 26 okt 2005 21:31

youri 16 mar 2007 10:52

Quoten: Origineel geplaatst door soloist op 16 Maart 2007

Morgen gaat het gebeuren... K-day!!!!!

Dan willen we zo vlug mogelijk foto's zien.

m00k
Forum-lid
Berichten: 92
Lid geworden op: 12 apr 2006 00:45

m00k 16 mar 2007 11:29

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 16 Maart 2007


Quoten: Origineel geplaatst door Ilko op 16 Maart 2007

Zijn jullie trouwens vrij in groepkeuze dat deze met Shimano afgemonteerd zijn?


Er wordt met aandrang gevraagd met Shimano af te monteren, en daarvoor zijn speciale prijzen. Versnellingsgroepen is zowat het enige wat in de ploeg niet gesponsord wordt (dat heb je als je geen volledige fiets door een fabrikant wil - zoals bijna altijd gebeurt - maar rechtstreeks van de verschillende toeleveranciers sponsoring krijgt), maar er zijn wel speciale prijzen op Shimano. Alle ploegwielen (Ksyrium clincher en tube, Heliums, Classics t.e.m. tijdritwielen van Xentis en disc wielen) zijn Shimano compatible; we hebben wel enkele Campa's staan hoor. Ik heb een uitzondering gekregen en mag met Campa rijden, maar dan verzorg ik zelf mijn wielen.
@ TS: die fiets is van een Canadese teamgenoot, net aangekomen in België.
@ m00k: enkel je pedaalkeuze vind ik wat raar


haha ja dat is het allernieuwste! Pedaalschoenen die je aan je cranks klikt!
Ik had afgelopen dinsdag een inspanningtest waarvoor ik mijn eigen pedalen wilde gebruiken en kreeg mijn linker pedaal niet los. Heb toen van mijn spinner een linker Keo en van mijn Kuota een linker Keo carbon losgehaald :)

youri
Forum-lid
Berichten: 192
Lid geworden op: 26 okt 2005 21:31

youri 17 mar 2007 11:23

Wie niet kan kiezen welk kleur hij wilt voor zijn bike, kan ook er ook een kleurenboek van maken
 

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 17 mar 2007 11:28

Of hier de foto minder "blurry"

Het is de teambike van Kodakgallery.com/Sierra Nevada, een Amerikaanse profploeg: http://www.kgsncycling.com/   Ze reden vorig jaar op Merckx fietsen, en waren het eerste team dat in race mocht testen met de nieuwe Sram groepen. En ja, een bedrijf uit de foto-industrie als sponsor wil natuurlijk veel kleuren zien!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

youri
Forum-lid
Berichten: 192
Lid geworden op: 26 okt 2005 21:31

youri 17 mar 2007 11:40

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 17 Maart 2007


Of hier de foto minder "blurry"

Het is de teambike van Kodakgallery.com/Sierra Nevada, een Amerikaanse profploeg: http://www.kgsncycling.com/   Ze reden vorig jaar op Merckx fietsen, en waren het eerste team dat in race mocht testen met de nieuwe Sram groepen. En ja, een bedrijf uit de foto-industrie als sponsor wil natuurlijk veel kleuren zien!


Ze reden idd vorig jaar op Merckx fietsen, er is eens een artikel  + foto's verschenen in de "Fiets" dacht ik. Ik moet wel zeggen dat hun tenue's perfect passen met de kleuren van hun fiets, dat maakt het mooier in zijn geheel.
Heb ook gezien dat er een Pools en een Duits team gesponsord wordt door Kuota en die rijden met de witte kredo's.

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 17 mar 2007 12:03

Quoten: Origineel geplaatst door youri op 17 Maart 2007

Heb ook gezien dat er een Pools en een Duits team gesponsord wordt door Kuota en die rijden met de witte kredo's.


Van een Poolse ploeg weet ik niets. Wel de Duitse continentale ploeg Regiostrom Senges; een vriend van me rijdt daarbij. Zie: http://www.team-regiostrom-senges.de/
Zij rijden met witte Kredo's en Kebels (SRMs zijn trouwens degene die de teammembers zélf konden kopen):
  
         
   
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Plaats reactie