Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 04 Maart 2006
Quoten: Origineel geplaatst door joren op 03 Maart 2006
wat haal je nouw zoon goude cassete
Wat op die fiets zit is een alu cassette van KCNC; best te kopen bij http://www.xx-light-bikes.com/
http://www.xx-light-bikes.de/shop/pi404 ... egoryId=42
108 euro op ebay
Droomfiets
-
- Forum-lid
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die
Old Warriors Never Die
Quoten: Origineel geplaatst door ilfalco2004 op 10 Maart 2006
Wat op die fiets zit is een alu cassette van KCNC; best te kopen bij http://www.xx-light-bikes.com/
108 euro op ebay
Tijdens eurobike 2 voor 100 euro gekocht ;]..moest ze alleen beetje bij vijlen, op de een of andere manier pasten ze net niet op dt-swiss achternaaf [campa]
108 euro op ebay
Tijdens eurobike 2 voor 100 euro gekocht ;]..moest ze alleen beetje bij vijlen, op de een of andere manier pasten ze net niet op dt-swiss achternaaf [campa]
-
- Forum-lid
Quoten: Origineel geplaatst door blehh op 10 Maart 2006
108 euro op ebay
moet ik volgende keer ook maar na de eurobike gaan. Had ook problemen met campablok op dt-swiss
108 euro op ebay
moet ik volgende keer ook maar na de eurobike gaan. Had ook problemen met campablok op dt-swiss
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die
Old Warriors Never Die
Tyler Hamilton's fietsje: 5,18kg | meer info op: Tyler Hamilton s bike
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Quoten: Origineel geplaatst door motta op 18 Maart 2006
die ADA wielen lijken toch zeer sterk op de LW's, zelfs de naven ... is er een verband ?motta
Motta, op een andere forum schreef ik er ooit eens een en ander over. Heb het vlug opgezocht. Hieronder staat het... Als je nog vragen hebt, shoot!
Uiterlijk is er wel degelijk een verschil tussen ADA en Lightweight. Ik haal ze er zo uit! Het eenvoudigst is het natuurlijk als je met het ADA-type te maken hebt dat een kevlarversteving in de remrand heeft: die remrand kleurt lichter en dat zie je op 100m afstand (zie foto 2). Voorts gebruikt ADA een totaal ander spaaktype (bij Lightweight lijkt het wat op hout; bij ADA een soort vanillekleurige gouddraad), alsook de spaakaanhechting (zie 1e foto hieronder). Bovendien zet Cees ook steeds z'n logo in de velg (foto 2). De feedback van ADA wielen is toch iets minder dan die van Lightweight. Bovendien zijn er al wielen bij ADA buitengegaan waarvan een kennis me zei dat ze niet zo recht waren als de LWs... Werken met Cees is ook niet steeds even gemakkelijk: de man antwoordt mails nogal eens wanneer hij zin heeft (à la Andy Walser), niet echt commercieel ingesteld. Het verhaal achter Lightweight en ADA, kort: Het verhaal van Lightweight is begonnen in Beieren, Zuid-Duitsland, meer bepaald Friedrichshafen aan het Meer van Konstanz waar tegenwoordig ook de CarbonSports en CarboFibreTec (ook actief in lucht- en ruimtevaart) fabriek ligt. Destijds werkten daar Dierl en Obermayer aan carbonwielen, en werkte daar ook een Nederlander, Cees Beers. De wielen van het kleine ateliertje heetten Lightweight, waren exclusief en geen enkele renner kon gesponsord worden. Musseeuw werd in 1996 in Lugano wereldkampioen op deze wielen. De wielen waren zo goed dat profrenners ze met hun eigen centen kochten. Dat laatste principe is absoluut overeind gebleven. Een enkele keer zijn er wel eens wielen ter beschikking van profs gesteld, omdat de wielerbouwer feedback wilden, maar nooit kreeg iemand een wiel. De baas van CarbonSports, Stefan Behrens, heeft me dit onlangs nog bevestigd. Zelf Ullrich (die daar niet ver van woont en waarvoor die Duitsers allemaal supporteren) betaalt zijn Lightweights. Zo ook Armstrong; hij reed overigens een hele Tour en Ronde van Zwitserland op LWs hoor! Bepaalde profs krijgen wel korting (ik heb uit eerste bron vernomen dat die maximaal 12% bedraagt). Leuk weetje is dat Mario Cipollini kost wat kost wereldkampioen wou worden in Zolder en belde voor 10 paar Lightweights (wou er allerlei tubes op leggen en de dag zelf zijn tubekeuze maken); groot was zijn verbazing dat hij er werkelijk voor moest betalen en hij heeft uiteindelijk maar 2 sets gekocht (met 1 van die sets reed Pantani later de Giro). Sinds vorige maand sponsort Lightweight een ploegje (team Lightweight) uit de streek daar; ik ben naar die ploegvoorstelling geweest en die jongens krijgen materiaal ter beschikking waar bepaalde Pro Tour teams van zouden dromen. En ze sponsoren Zabel in 2006. Goed, ADA nu... In de jaren '90 is Cees Beers z'n eigen weg gegaan en een fabriekje begonnen in Nederland. Hij bouwt gelijkaardige wielen, maar zijn spaken zijn quasi uitsluitend kevlar en hij heeft modellen met kevlar remrand (licht andere eigenschappen). Op z'n site staan dan ook nog foto's van renners die op Lightweights rijden, die hij "ADA's" noemt, hoewel ADA nog niet bestond (Riis en Ullrich, waren LWs). Beers is een ietwat eigenaardige man, absoluut geen verkoper (was bij LW ook zo voor de overname door CarbonSports; sindsdien hebben ze ook zaken als "brochures"... wow!). Ik hoor van veel mensen dat ADA's de kwaliteit van Lightweights niet benaderen; de wielen die een kennis van me opgestuurd kregen waren niet eens recht. Jalabert (zelf gekocht) en Virenque (geleend voor Zolder) reden wel degelijk op ADA's. Zabel reed vandaag Milaan-San Remo met LW Ventoux vooraan, LW Standard achteraan.
Quoten: Origineel geplaatst door thunderroad op 18 Maart 2006
en dat Cipo ze wou
dat bewijst dan wel dat de lightweights stijf genoeg zijn voor de sprints in de prof finales (danheb je wel goede wielen nodig) ....
vreemd wel weer dat onze FIETS vermeldt dat de lightweights klimwielen zijn en zo slap zijnd dat profs hun remmen ver open afgesteld hebben hiervoor
You're kidding!
Zabel heeft in het verleden al op alle mogelijk Lightweight wielen gereden en gesprint, zelfs de 12-spaaks. Het lijstje van profs dat ermee reed, samen met het feit dat dit geen gesponsorde wielen zijn, spreekt voor zich. Lightweights zijn vele malen polyvalenter dan enkel maar "klimwielen": ze worden in alle mogelijke fietsdisciplines ingezet, gaande van veldrijden, piste, tijdrijden/triatlon, vlakke ritten tot puur klimmen.
en dat Cipo ze wou
dat bewijst dan wel dat de lightweights stijf genoeg zijn voor de sprints in de prof finales (danheb je wel goede wielen nodig) ....
vreemd wel weer dat onze FIETS vermeldt dat de lightweights klimwielen zijn en zo slap zijnd dat profs hun remmen ver open afgesteld hebben hiervoor
You're kidding!
Zabel heeft in het verleden al op alle mogelijk Lightweight wielen gereden en gesprint, zelfs de 12-spaaks. Het lijstje van profs dat ermee reed, samen met het feit dat dit geen gesponsorde wielen zijn, spreekt voor zich. Lightweights zijn vele malen polyvalenter dan enkel maar "klimwielen": ze worden in alle mogelijke fietsdisciplines ingezet, gaande van veldrijden, piste, tijdrijden/triatlon, vlakke ritten tot puur klimmen.
Quoten: Origineel geplaatst door thunderroad op 18 Maart 2006
het stond er echt (zal eens kijken in welke ook alweer)
nu geloof ik FIETS dus helemaal niet meer
FIETS maakt onderscheid tussen profs en hun wielen, en de rest en hun wielen. Ik zal nooit met 70 km/uur een bocht induiken met een wielsetje van 1400 gram. Profs kunnen dat, ik doe het liever niet. Daarom: Een 'allroundsetje' voor profs is niet altijd een allroundsetje voor een niet-prof. Voor normale mensen zijn die LW's gewoon klimwielen: top als klimwiel, maar voor de rest zijn er echt veel betere keuzes. De keuzes van individuele toppers moet je niet zien als maatgevend voor de inzetbaarheid van materiaal. Vaak is de logica echt niet aanwezig!!
EDIT: Oke, in de test van Cycle komen de LW standards 16/20 er zeer goed uit: stijf en zeer licht. Misschien zitten ze er in dit geval dan naast... Ze spreken zich in ieder geval duidelijk uit (dat wilden we zo graag zien he...
het stond er echt (zal eens kijken in welke ook alweer)
nu geloof ik FIETS dus helemaal niet meer
FIETS maakt onderscheid tussen profs en hun wielen, en de rest en hun wielen. Ik zal nooit met 70 km/uur een bocht induiken met een wielsetje van 1400 gram. Profs kunnen dat, ik doe het liever niet. Daarom: Een 'allroundsetje' voor profs is niet altijd een allroundsetje voor een niet-prof. Voor normale mensen zijn die LW's gewoon klimwielen: top als klimwiel, maar voor de rest zijn er echt veel betere keuzes. De keuzes van individuele toppers moet je niet zien als maatgevend voor de inzetbaarheid van materiaal. Vaak is de logica echt niet aanwezig!!
EDIT: Oke, in de test van Cycle komen de LW standards 16/20 er zeer goed uit: stijf en zeer licht. Misschien zitten ze er in dit geval dan naast... Ze spreken zich in ieder geval duidelijk uit (dat wilden we zo graag zien he...