Pagina 50 van 126

Droomfiets

Geplaatst: 10 mar 2006 09:58
door ilfalco2004
Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 04 Maart 2006


Quoten: Origineel geplaatst door joren op 03 Maart 2006

wat haal je nouw zoon goude cassete


Wat op die fiets zit is een alu cassette van KCNC; best te kopen bij http://www.xx-light-bikes.com/
http://www.xx-light-bikes.de/shop/pi404 ... egoryId=42


108 euro op ebay

Droomfiets

Geplaatst: 10 mar 2006 13:58
door blehh
Quoten: Origineel geplaatst door ilfalco2004 op 10 Maart 2006


Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 04 Maart 2006


Quoten: Origineel geplaatst door joren op 03 Maart 2006

wat haal je nouw zoon goude cassete


Wat op die fiets zit is een alu cassette van KCNC; best te kopen bij http://www.xx-light-bikes.com/
http://www.xx-light-bikes.de/shop/pi404 ... egoryId=42


108 euro op ebay

Tijdens eurobike 2 voor 100 euro gekocht ;]..moest ze alleen beetje bij vijlen, op de een of andere manier pasten ze net niet op dt-swiss achternaaf [campa]

Droomfiets

Geplaatst: 10 mar 2006 15:20
door ilfalco2004
Quoten: Origineel geplaatst door blehh op 10 Maart 2006


Quoten: Origineel geplaatst door ilfalco2004 op 10 Maart 2006


Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 04 Maart 2006


Quoten: Origineel geplaatst door joren op 03 Maart 2006

wat haal je nouw zoon goude cassete


Wat op die fiets zit is een alu cassette van KCNC; best te kopen bij http://www.xx-light-bikes.com/
http://www.xx-light-bikes.de/shop/pi404 ... egoryId=42


108 euro op ebay

Tijdens eurobike 2 voor 100 euro gekocht ;]..moest ze alleen beetje bij vijlen, op de een of andere manier pasten ze net niet op dt-swiss achternaaf [campa]

moet ik volgende keer ook maar na de eurobike gaan. Had ook problemen met campablok op dt-swiss

Droomfiets

Geplaatst: 18 mar 2006 01:45
door casran


Tyler Hamilton's fietsje: 5,18kg  |  meer info op: Tyler Hamilton s bike

Droomfiets

Geplaatst: 18 mar 2006 19:18
door matiz
mooie poggio's .
Matiz

Droomfiets

Geplaatst: 18 mar 2006 21:57
door motta
Quote: Origineel geplaatst door bike_add1ct op 09 Maart 2006
P.I.M.P.



Artikel betreffende "Project Goldmember"

die ADA wielen lijken toch zeer sterk op de LW's, zelfs de naven ... is er een verband ?

motta

Droomfiets

Geplaatst: 18 mar 2006 22:51
door casran

Quoten: Origineel geplaatst door motta op 18 Maart 2006

die ADA wielen lijken toch zeer sterk op de LW's, zelfs de naven ... is er een verband ?motta


Motta, op een andere forum schreef ik er ooit eens een en ander over. Heb het vlug opgezocht. Hieronder staat het... Als je nog vragen hebt, shoot!
 Uiterlijk is er wel degelijk een verschil tussen ADA en Lightweight. Ik haal ze er zo uit! Het eenvoudigst is het natuurlijk als je met het ADA-type te maken hebt dat een kevlarversteving in de remrand heeft: die remrand kleurt lichter en dat zie je op 100m afstand (zie foto 2). Voorts gebruikt ADA een totaal ander spaaktype (bij Lightweight lijkt het wat op hout; bij ADA een soort vanillekleurige gouddraad), alsook de spaakaanhechting (zie 1e foto hieronder). Bovendien zet Cees ook steeds z'n logo in de velg (foto 2). De feedback van ADA wielen is toch iets minder dan die van Lightweight. Bovendien zijn er al wielen bij ADA buitengegaan waarvan een kennis me zei dat ze niet zo recht waren als de LWs... Werken met Cees is ook niet steeds even gemakkelijk: de man antwoordt mails nogal eens wanneer hij zin heeft (à la Andy Walser), niet echt commercieel ingesteld. Het verhaal achter Lightweight en ADA, kort: Het verhaal van Lightweight is begonnen in Beieren, Zuid-Duitsland, meer bepaald Friedrichshafen aan het Meer van Konstanz waar tegenwoordig ook de CarbonSports en CarboFibreTec (ook actief in lucht- en ruimtevaart) fabriek ligt. Destijds werkten daar Dierl en Obermayer aan carbonwielen, en werkte daar ook een Nederlander, Cees Beers. De wielen van het kleine ateliertje heetten Lightweight, waren exclusief en geen enkele renner kon gesponsord worden. Musseeuw werd in 1996 in Lugano wereldkampioen op deze wielen. De wielen waren zo goed dat profrenners ze met hun eigen centen kochten. Dat laatste principe is absoluut overeind gebleven. Een enkele keer zijn er wel eens wielen ter beschikking van profs gesteld, omdat de wielerbouwer feedback wilden, maar nooit kreeg iemand een wiel. De baas van CarbonSports, Stefan Behrens, heeft me dit onlangs nog bevestigd. Zelf Ullrich (die daar niet ver van woont en waarvoor die Duitsers allemaal supporteren) betaalt zijn Lightweights. Zo ook Armstrong; hij reed overigens een hele Tour en Ronde van Zwitserland op LWs hoor! Bepaalde profs krijgen wel korting (ik heb uit eerste bron vernomen dat die maximaal 12% bedraagt). Leuk weetje is dat Mario Cipollini kost wat kost wereldkampioen wou worden in Zolder en belde voor 10 paar Lightweights (wou er allerlei tubes op leggen en de dag zelf zijn tubekeuze maken); groot was zijn verbazing dat hij er werkelijk voor moest betalen en hij heeft uiteindelijk maar 2 sets gekocht (met 1 van die sets reed Pantani later de Giro). Sinds vorige maand sponsort Lightweight een ploegje (team Lightweight) uit de streek daar; ik ben naar die ploegvoorstelling geweest en die jongens krijgen materiaal ter beschikking waar bepaalde Pro Tour teams van zouden dromen. En ze sponsoren Zabel in 2006. Goed, ADA nu... In de jaren '90 is Cees Beers z'n eigen weg gegaan en een fabriekje begonnen in Nederland. Hij bouwt gelijkaardige wielen, maar zijn spaken zijn quasi uitsluitend kevlar en hij heeft modellen met kevlar remrand (licht andere eigenschappen). Op z'n site staan dan ook nog foto's van renners die op Lightweights rijden, die hij "ADA's" noemt, hoewel ADA nog niet bestond (Riis en Ullrich, waren LWs). Beers is een ietwat eigenaardige man, absoluut geen verkoper (was bij LW ook zo voor de overname door CarbonSports; sindsdien hebben ze ook zaken als "brochures"... wow!). Ik hoor van veel mensen dat ADA's de kwaliteit van Lightweights niet benaderen; de wielen die een kennis van me opgestuurd kregen waren niet eens recht. Jalabert (zelf gekocht) en Virenque (geleend voor Zolder) reden wel degelijk op ADA's.  Zabel reed vandaag Milaan-San Remo met LW Ventoux vooraan, LW Standard achteraan.

Droomfiets

Geplaatst: 19 mar 2006 00:05
door casran
Quoten: Origineel geplaatst door thunderroad op 18 Maart 2006

en dat Cipo ze wou
dat bewijst dan wel dat de lightweights stijf genoeg zijn voor de sprints in de prof finales (danheb je wel goede wielen nodig) ....
vreemd wel weer dat onze FIETS vermeldt dat de lightweights klimwielen zijn en zo slap zijnd dat profs hun remmen ver open afgesteld hebben hiervoor



You're kidding!
Zabel heeft in het verleden al op alle mogelijk Lightweight wielen gereden en gesprint, zelfs de 12-spaaks. Het lijstje van profs dat ermee reed, samen met het feit dat dit geen gesponsorde wielen zijn, spreekt voor zich. Lightweights zijn vele malen polyvalenter dan enkel maar "klimwielen": ze worden in alle mogelijke fietsdisciplines ingezet, gaande van veldrijden, piste, tijdrijden/triatlon, vlakke ritten tot puur klimmen.
 

Droomfiets

Geplaatst: 19 mar 2006 00:57
door ponsteen
Quoten: Origineel geplaatst door thunderroad op 18 Maart 2006


het stond er echt  (zal eens kijken in welke ook alweer)
nu geloof ik FIETS dus helemaal niet meer


FIETS maakt onderscheid tussen profs en hun wielen, en de rest en hun wielen. Ik zal nooit met 70 km/uur een bocht induiken met een wielsetje van 1400 gram. Profs kunnen dat, ik doe het liever niet. Daarom:  Een 'allroundsetje' voor profs is niet altijd een allroundsetje voor een niet-prof. Voor normale mensen zijn die LW's gewoon klimwielen: top als klimwiel, maar voor de rest zijn er echt veel betere keuzes. De keuzes van individuele toppers moet je niet zien als maatgevend voor de inzetbaarheid van materiaal. Vaak is de logica echt niet aanwezig!!
EDIT: Oke, in de test van Cycle komen de LW standards 16/20 er zeer goed uit: stijf en zeer licht. Misschien zitten ze er in dit geval dan naast... Ze spreken zich in ieder geval duidelijk uit (dat wilden we zo graag zien he...

Droomfiets

Geplaatst: 19 mar 2006 01:20
door timowr
Ik cross nu met LW's (zie het "foto van je fiets" topic) en helemaal nooit raken de remblokjes de velg.