Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het Stel-je-eens-voor-Topic

panache
Forum-lid
Berichten: 77
Lid geworden op: 16 apr 2008 12:31

panache 08 jun 2008 22:25


Ik wist een paar weken gelden bijgod niks van koersfietsen af, en nu zit ik mij hier zelf voor te stellen op een fietsforum :)

Dat ik niks van koersfietsen afwist wil niet zeggen dat ik geen weet had van koers an sich. 'k hou van koers, van de esthetiek van 't uitwaaieren en terug samenkomen van een peloton, van de verhalen rond coureurs, van de spanning, van de opluchting of de frustratie als 't verkeerde wiel over de finish vliegt, van de grote rondes die mij elke dag begeesteren, van 't innerlijk vuur en de panache van sommige renners, van het 'in de bomen klimmen' aan de finishlijn om toch maar een glimp op te vangen van 't schoon geweld dat komt aanzetten en stoten over die witte lijn voor u.

'k hou van koers, tout court. En pas dit jaar heb ik mij voor't eerst een deftige koersfiets gekocht, een tweede(derde/vierde)hands colnago super (recente fotos post ik later). Na Belgisch limburg (waar 'k ben opgegroeid) ben ik nu het meetjesland aan't verkennen.

'k ben dus afkomstig uit Belgisch limburg, heb 6 jaar aan d'univ van Maastricht en ben uiteindelijk - via omzwervingen in l'Afrique - in Gent terecht gekomen. Ben 26, werk in Brussel in de kunst en cultuursector, en daarmee is't verhaal voorlopig verteld.

Tot verdere posts


vriendelijke groet, Philip Albert

eravis
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 aug 2008 18:29

eravis 21 aug 2008 20:59

Hallo Allemaal,

Eerst even netjes voorstellen;

Ik ben Henk, 35 jr, 1.91m, 85kg, Hf Max 185, Hf omslagpunt 170.

Sinds 2005 ben ik in eerste instantie uit noodgreep gaan fietsen, vanwege knie problemen tijdens het hardlopen en voetballen.
Inmiddels ben ik het fietsen steeds leuker gaan vinden en heeft het fiets virus me te pakken gekregen. Zelfs het hardlopen en voetballen mis ik niet meer.

Dit jaar ben ik sinds 14 maart de zeer trotse pappa geworden van een schitterende dochter.
Ik heb me nu aangemeld mede omdat ik het leuk vind om te volgen hoe anderen het "fietsvirus" beleven en omdat ik een inspiratiebron zoek m.b.t. mijn fietsdoel van 2009.
Het moeilijkst op dit moment is om een balans te vinden tussen mijn vaderschap, vrouw/familie, werk en mijn fietshobby.
I.P.V. 4/5x p. week kom ik gemiddeld nog maar 3x p. week aan fietsen toe. waarvan 2 korte ritjes en een iets langere. Ik denk de juiste balans te kunnen vinden , door een doel te zoeken die aansluit aan mijn huidige trainingsmogelijkheden ( wel een waar ik ook nog trots op kan zijn, als ik ergens voor ga, ga ik niet voor de middenmoot).

90% van mijn huidige fietskilometers maak in de vechtstreek, utrechtse heuvelrug en het groene hart.

materiaal:

reserve/winterfiets; een stalen Schouten met Campagnolo mirage (triple) afmontage en Campa. Zonda wielen.

hoofdfiets: een carbon Merckx met Campagnolo Chorus (53/39) afmontage en Campa. Zonda wielen.

Tot later!

Met vriendelijke groet,
Henk

Gebruikersavatar
ferry1982
Forum-lid
Berichten: 1401
Lid geworden op: 23 jul 2008 13:53

Gebruikersavatar ferry1982 23 aug 2008 15:09

Hallo ik zal mij ook maar eens voorstellen.

Ik ben Ferry 26 jaar en woon sindskort in zoetermeer.
Ben sindskort begonnen met fietsen. op een concorde 360 mistral. Dit met het doel om de alpe d'huzes met goed gevolg te gaan afronden.

Zodoende ben ik ook hier terecht gekomen om te kijken naar tips adviezen etc..

blaffy10
Forum-lid
Berichten: 571
Lid geworden op: 04 feb 2006 21:21

blaffy10 21 sep 2008 22:23

Als we dit topic op de eerste pagina houden kunnen de nieuwkomers zich hier voorstellen ipv telkens nieuw topic te openen.
Alstublaft.

Gebruikersavatar
wesley
Forum-lid
Berichten: 1450
Lid geworden op: 06 nov 2005 19:19

Gebruikersavatar wesley 21 sep 2008 22:39

Goed plan. Ik heb er een sticky van gemaakt, dus hij zal nu altijd bovenaan de pagina staan.

peterm
Forum-lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 16 sep 2008 16:08

peterm 22 sep 2008 22:29

Hallo,
Peter is de naam en met mijn 35 jaar lijk ik al wel 'oud' op dit forum. Een jaar of zeven een Gary Fisher MTB gehad, maar vooral gebruikt tijdens de vakanties. Hier in het noorden van de provincie antwerpen vind ik er niks aan, en er liggen al anderhalf jaar slicks op. Vorig weekend dan toch maar mijn eerste racefiets besteld. Jan Janssen eclypse met een 105 groep. Ik ben sinds enkele maanden weer veel aan het joggen, dus nu kan daar weer fietsen bijkomen voor de afwisseling.
Ik heb hier op het forum heel wat nuttige info gevonden voor de aanschaf van mijn fiets, dus ik kom hier in de toekomst af en toe nog wel eens langs.

noppie
Forum-lid
Berichten: 1403
Lid geworden op: 12 okt 2005 22:26

noppie 24 sep 2008 22:45

[quote="Peter M"]Hallo,
Peter is de naam en met mijn 35 jaar lijk ik al wel 'oud' op dit forum. [/quote]
Dat valt wel mee hoor, ik ben de halve eeuw gepasseerd en voel me als een jonge hond. Er spoken op dit forum nogal wat fossielen rond dus maak je niet druk over 35 jaar, je komt net kijken.

;)
kiekeboe

fgg
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 sep 2008 11:10

fgg 25 sep 2008 11:21

Ook hier maar even dan:

Mijn naam is Florian, 40 jaar en woon in Hengelo (Overijssel). Ik ben al een aantal jaren een fanatiek MTB-er maar wil het fietsen op de weg erbij gaan doen. Met fanatiek bedoel ik niet dat ik 6x per week 80km door de bagger fiets maar dat ik probeer 3x per week toch een km of 35 op mijn MTB te zitten.
Op dit moment heb ik mijn oude MTB voorzien van Kojaks en fiets 3x per week ca. 45km in de avonduurtjes.

Omdat het fietsen op de weg nieuw voor me is heb ik me geregistreerd op dit forum om wat kennis op te doen.

fietsernl
Forum-lid
Berichten: 601
Lid geworden op: 29 apr 2004 13:35

fietsernl 15 okt 2008 15:10

Hey Chris,

Ik heb je nog niet gezien op de ijsbaan.

Dirk

ilcavalinno
Forum-lid
Berichten: 182
Lid geworden op: 08 okt 2008 09:42
Locatie: Gentbrugge
Contact

ilcavalinno 15 okt 2008 16:39

Yuw
Ik ben Ward... Ben 17 jaar en ik koers bij de juniores :) Vroeger heb ik nog gevoetbald :p was het beu en beginne koersen... in het begin heel lastig (eerste jaar veel opgeven in koersen) maar nu behoor ik toch pij de betere helft vant peloton:)

Mijn materiaal: Tedwood (merk van mijn fietsenmaker) fullcarbon, Shimano ultegra, Ksyrium elite wielen, zadel Selle Bassano Boxter...
Nog iets weten vraag het mij maar:) en neem ook is kijkje op mijn site:)

www.wardweb.be.tt

Grtz
I don\'t dream my life, I live my dreams!
http://www.freewebs.com/ward_theuns" onclick="window.open(this.href);return false;

jeroenr
Forum-lid
Berichten: 582
Lid geworden op: 07 okt 2008 21:17

jeroenr 15 okt 2008 16:54

Ik zal voornamelijk meelezen, maar een klein berichtje is wel op zijn plaats denk ik.

Fietsen doe ik al jaren, maar pas sinds dit jaar op de racefiets. Heerlijk! Frankrijk staat voor later nog wel op het programma, maar voorlopig zijn het de Hollandse polders waar ik (met tegenwind ;)) doorheen koers.
Cervélo & Cannondale

wielrenpagina
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 26 okt 2008 20:42

wielrenpagina 26 okt 2008 20:43

Hier nog een cees.
Dit forum gevonden via wielrenpagina!

mzzl

Plaats reactie