Tour de France 2012
- thestudent
- Forum-lid HC
Tja, maar daar zat hij al aan hetzelfde programma als wiggins dus dat is niets nieuws.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Verboden van goed te presteren? Misschien heeft Cancellara ook niet zo een goede tijdrit gereden : zie Van garderen, chavanel, e.d. zitten toch kort in de buurt van Cancellara.thestudent schreef:De tijden van het machtige US-postal of Team-Discovery herleven. Eigenlijk hoop ik dat heel team Sky gepakt wordt, maar aan de ene kant ook niet want dan zou het hele wielrennen weer de grond in geboord worden. Tja. van Froome herinnert zich iedereen natuurlijk alleen de vuelta van vorig jaar en in de post van litespeed zie ik overwinningen in kleine rittenkoersen. In ieder geval hij maakt zichzelf behoorlijk verdacht moet ik zeggen. Ik kan me niet indenken dat twee satéprikkers sneller tijdrijden dan cancellara. Wiggins kan ik nog mee inkomen, maar zoals timo al aangaf de staat van dienst van de artsen van sky maakt het hele gevoel deze tour er niet beter op.
Cancellara toont zich de laatste twee jaar ook niet meer zo ongenaakbaar als voorheen.
Soit, als ik bij iedere uitzonderlijke prestatie overtuigd zou zijn dat dit enkel met doping kan keek ik nooit meer naar een koers.
We zijn slechts 1 week ver, er kan nog van alles gebeuren, incl. een inzinking van Wiggins of zijn ploeg, hoe sterk ze momenteel ook zijn.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- thestudent
- Forum-lid HC
Goed presteren is uiteraard niet verboden , maar het recente verleden laat zien dat uitzonderlijke resultaten vaak verdacht zijn. Ik hoop op een opkomst van Menchov in de laatste week en aanvallend werk van Cadel Nibali VDB en natuurlijk alle Nederlanders. ( die zich iig totaal niet verdacht maken ). Zodat we iig nog wat leuke koers krijgen. Als alle etappes verder op die van gisteren lijken dan wordt het een prachtige koers.fiedoo schreef:Verboden van goed te presteren? Misschien heeft Cancellara ook niet zo een goede tijdrit gereden : zie Van garderen, chavanel, e.d. zitten toch kort in de buurt van Cancellara.thestudent schreef:De tijden van het machtige US-postal of Team-Discovery herleven. Eigenlijk hoop ik dat heel team Sky gepakt wordt, maar aan de ene kant ook niet want dan zou het hele wielrennen weer de grond in geboord worden. Tja. van Froome herinnert zich iedereen natuurlijk alleen de vuelta van vorig jaar en in de post van litespeed zie ik overwinningen in kleine rittenkoersen. In ieder geval hij maakt zichzelf behoorlijk verdacht moet ik zeggen. Ik kan me niet indenken dat twee satéprikkers sneller tijdrijden dan cancellara. Wiggins kan ik nog mee inkomen, maar zoals timo al aangaf de staat van dienst van de artsen van sky maakt het hele gevoel deze tour er niet beter op.
Cancellara toont zich de laatste twee jaar ook niet meer zo ongenaakbaar als voorheen.
Soit, als ik bij iedere uitzonderlijke prestatie overtuigd zou zijn dat dit enkel met doping kan keek ik nooit meer naar een koers.
We zijn slechts 1 week ver, er kan nog van alles gebeuren, incl. een inzinking van Wiggins of zijn ploeg, hoe sterk ze momenteel ook zijn.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
-
- Forum-lid
Dat Knees en Hagen ineens zo hard bergop rijden dat er geen kopgroep (zondag) bij weg komt vind ik op zijn minst apart. Even zo apart is de tijdrit van Froome en die van Wiggins. Op zich heb ik een hekel aan op deze manier naar sport kijken maar ik volg het wielrennen ondertussen lang genoeg om hier vraagtekens bij te zetten.
Ik hoop van harte dat ik ernaast zit.
Ik hoop van harte dat ik ernaast zit.
Heb ik weer, bloedarmoede! Iemand tips?
Inderdaad. Volgens mij rijdt een groot deel van het peloton zo'n tijdrit op reserve, en waarom ook niet.amclassic-fan schreef:Jezelf nog verder naar de knoppen rijden en dan 44e worden levert lekker veel op...knutmo schreef:Ik voorspel 0 Nederlandse ritzeges. Dus laat dat sparen dan ook maar zitten.
Ik vind het wel slim gereden van Gesink, en hij is er ook gewoon eerlijk over. Niet vol doorgereden, nergens voor nodig, heeft geen klassement om voor te rijden. Laten we hopen dat de 'rust' van deze dagen leidt tot mooie dagen.
Laten we de rit van zondag nemen als voorbode wat de Nederlanders nog in het vat hebben.
Laten we de rit van zondag nemen als voorbode wat de Nederlanders nog in het vat hebben.
Gelukkig roept Thijsje Mart een beetje tot de orde wat Froome betreft. Smeets doet net alsof Froome tot vandaag een strijkijzer a la Frank Schleck was....
het ging over vraagtekenseelcoz schreef:Gelukkig roept Thijsje Mart een beetje tot de orde wat Froome betreft. Smeets doet net alsof Froome tot vandaag een strijkijzer a la Frank Schleck was....
en
het zijn weer ouderwetse verbazingwekkende verschillen in het tijdrijden (a la Indurain, Armstrong, Ullrich, Lemond, etc), maar opeens anno 2012 ligt het aan visie, trainingsmethodes, grote budgetten, jarenlange planning, overheidssteun, minitieuze voorbereiding en wielertechniek. Let's hope so voor al die Britten.
Echt elke dag wel weer een raar foutje in de "uit de losse pols" samenvatting van Smeets: gisteren zei hij dat er vijf Nederlanders in de kopgroep zaten, "drie van de rabobank en twee van vacansoleil" (bliksemtransfer van Weening?) en vandaag had hij het over "Bauke Gesink"
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
Tijd om met pensioen te gaan?timo2.0 schreef:Echt elke dag wel weer een raar foutje in de "uit de losse pols" samenvatting van Smeets: gisteren zei hij dat er vijf Nederlanders in de kopgroep zaten, "drie van de rabobank en twee van vacansoleil" (bliksemtransfer van Weening?) en vandaag had hij het over "Bauke Gesink"
Campagnolo Ultra Dork
Ik vond het schitterend om Wiggins zo te zien tijdrijden. Als een van de weinigen bleef hij steevast in de aeropositie zitten ook heuvelop. Dat vraagt veel oefening, training en toewijding om in die positie vermogen te blijven leveren als het omhoog gaat. De tijdwinst die hij daarmee pakt is echt groot vanwege de veel lagere weerstand. Niet erg verassend dat Evans zoveel tijd om zijn oren kreeg: als het opliep ging Evans iiedere keer staan om ritme en tempo te houden terwijlo hij beter had kunnen blijven zitten. Dat Cancellara op 57 seconden wordt gezet vond ik opvallend. Fabian is (nog) niet echt in super vorm dit jaar.
Echt opvallend vond ikzelf het rijden van Froome. Het deed me wel weer terugdenken aan Roberto Heras in de Vuelta van 2005 waarin hij het hele tijdrijdersgilde ervanlangs gaf door op 1 seconde tweede te worden in de lange tijdrit met nota bene wind in de rug. Ik hou wel van de panache en de aanvalslust van Froome dus ik hoop dat de gedachte ongegrond was
Echt opvallend vond ikzelf het rijden van Froome. Het deed me wel weer terugdenken aan Roberto Heras in de Vuelta van 2005 waarin hij het hele tijdrijdersgilde ervanlangs gaf door op 1 seconde tweede te worden in de lange tijdrit met nota bene wind in de rug. Ik hou wel van de panache en de aanvalslust van Froome dus ik hoop dat de gedachte ongegrond was
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O