Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Met welke verlichting de winter in?

Gebruikersavatar
fietsslak
Forum-lid
Berichten: 518
Lid geworden op: 16 jun 2016 13:21

Gebruikersavatar fietsslak 23 feb 2017 16:20

Lijkt me wel. Die Sigma heeft er een lange en een korte kabel bij. Als je de lange kabel gebruikt, kan de accu in je achterzak en hou je een lekker compact dingetje over op je helm.

Edit: de PowerLed Evo is nog krachtiger, maar voor op je hoofd denk ik te groot. Maar als je echt off-road gaat wil je misschien wel alle licht dat je kunt hebben. Deze lamp heeft ook een grotere accu, dus op 'laag' vermogen zou die langer mee moeten gaan.
Weightweenie in de dop ter compensatie van gebrek aan talent

Gebruikersavatar
dropje73
Forum-lid
Berichten: 489
Lid geworden op: 28 okt 2010 01:08

Gebruikersavatar dropje73 23 feb 2017 16:36

Ik wil er mee het strand op.
Maar die lichtere lamp zou 4 uur voluit moeten kunnen, dan hoop ik wel weer een eind terug te zijn.

Het lijkt mij wel wat!
Carbon from the planet X
'I don't care' said Lapierre, ' I'm from France'.

Gebruikersavatar
xml
Forum-lid
Berichten: 1119
Lid geworden op: 06 feb 2013 22:21
Locatie: België

Gebruikersavatar xml 26 feb 2017 19:26

wat is nu het beste om de rijweg bij donker te kunnen zien, zo een lamp op je helm of op je fiets?

Gebruikersavatar
Wolfhound32
Forum-lid
Berichten: 1861
Lid geworden op: 13 nov 2013 07:06
Locatie: Dronten

Gebruikersavatar Wolfhound32 26 feb 2017 20:44

Ik heb beide. Het voordeel van de lamp op de helm is dat je bijvoorbeeld de bocht in kunt kijken en links en rechts naast je kan kijken. De lamp op het stuur geeft een rustiger beeld omdat deze gefixeerd is.
__________________
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.

Gebruikersavatar
dropje73
Forum-lid
Berichten: 489
Lid geworden op: 28 okt 2010 01:08

Gebruikersavatar dropje73 26 feb 2017 21:53

Gisteren in he pikkedonker de strandride gedaan. Erg tevreden over de combinatie van lamp op stuur en helm.
Was de enige van groepje van vier die een licht op zijn helm had, maar vond het wel handig, dan kun je af en toe wat verder weg kijken, om te zien hoe het harde zand loopt, of waar de gaten in de palenrijen zitten (golfbrekers)

Of om eens naar je voeten te kijken of bij te lichten bij die genoemde palenrijen (als je je fiets er overheen moet tillen, heb je toch nog gewoon licht om te zien waar je loopt)
Carbon from the planet X
'I don't care' said Lapierre, ' I'm from France'.

timovdl
Forum-lid
Berichten: 78
Lid geworden op: 01 jun 2015 13:16

timovdl 31 jan 2018 13:27

Zag dat er aantal mensen positieve ervaringen hadden met verschillende Lezynes. Zou me er eentje willen aanschaffen, maar twijfel beetje omtrent bevestiging.
Zit deze strap zeer goed/vast rond het stuur?
Zou namelijk deels voor mountainbike te gebruiken zijn en heb slechte ervaring met vorig lampje dat heel vaak schokt ondanks ik het zo vast mogelijk aantrok.

Remco87
Forum-lid
Berichten: 111
Lid geworden op: 15 jan 2017 10:15

Remco87 31 jan 2018 14:05

timovdl schreef: 31 jan 2018 13:27 Zag dat er aantal mensen positieve ervaringen hadden met verschillende Lezynes. Zou me er eentje willen aanschaffen, maar twijfel beetje omtrent bevestiging.
Zit deze strap zeer goed/vast rond het stuur?
Zou namelijk deels voor mountainbike te gebruiken zijn en heb slechte ervaring met vorig lampje dat heel vaak schokt ondanks ik het zo vast mogelijk aantrok.
Geen enkel probleem mee, zeer makkelijk vast te maken en zeer fijn in grbruik. Ik heb zelf de Lezyne Macro Drive 1100XL Koplamp & Lezyne Strip Drive Achterlicht :winkthumb:

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4633
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 31 jan 2018 15:46

Strap voor koplamp heb ik geen ervaring mee, de mijne is nog met de schroef bevestiging.
Achterlicht heb ik wel ervaring, en dan met name de brandtijd. Ik had (eigenlijk nog steeds, maar gaat liggen verstoffen) een KTV drive achterlicht, maar wat een korte brandtijd heeft die. Wanneer je hem op constant zet is de accu na 1,5 uur wel leeg.
Nu de strip light, en die kan op een lagere lichtsterkte gezet worden, waardoor hij veel langer mee kan. Moet nog uittesten hoe lang.

RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

RKN 31 jan 2018 20:16

Die strip drive houdt het bij mij sowieso 2,5u uit in de stand dat de binnenste en buitenste lampjes om en om knipperen (als je het ziet snap je het hoop ik :mrgreen:)

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4633
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 01 feb 2018 08:48

Ik heb hem al 4 uur aan het werk gehad, 2 uur in de middelste stand continue en 2 uur in de eerste knipperstand. Dat samen op 1 acculading. Gaat dus al veel langer mee, maar ik weet dus nog niet of hij ook de 4 uur continue volhoud in de middelste stand.

RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

RKN 01 feb 2018 08:49

Ooh, dat ie het langer uithoudt wist ik, maar is voor mij niet nodig ;)

Gebruik altijd die knipperstand omdat die behoorlijk opvalt

hayes

hayes 01 feb 2018 21:42

Strap zit heel goed vast. Ik heb m'n Lezynes al op diverse sturen gehad. geen enkel probleem. Nu hangt hij aan een Hide my bell met lamphouder. Werkt ook perfect.

Plaats reactie