Wat is er nou ineens weer mis met Rapha?Tracing_NL schreef: ↑21 mar 2018 08:59 Sorry, heren/dames voor de caps lock. Slechte week denk ik . Mijn punt blijft echter wel staan. De bemoeizucht en betweterigheid in dit land irriteren me regelmatig mateloos.
Ik vind persoonlijk de hele hipstercultuur die er rond het fietsen ontstaat met de spuuglelijke raphakleding, sokken tot aan je knieen in de meest idiote kleuren, de malle pietje petjes (kijkt er nou niemand in de spiegel om te zien hoe idioot dat staat?) en de verplichte baard verschrikkelijk. Maar ik zeg er niets van, schreeuw ze geen verwensingen toe, trek niet aan hun baard en trek ook het petje niet over hun ogen. Ik lijd in stilte en hoop dat ook dit weer wel over zal waaien.
Dat zouden meer mensen moeten doen. Leven en laten leven.
Vandaag gezien .... Iemand zonder helm
- LongTallErne
- Forum-lid
Vandaag lekker op de racefiets naar de AGR geweest...... spijkerbroek en t-shirt aan en zonder helm
Op mijn best in de bergen...... bergaf dan wel
MERIDA RIDE 400
MERIDA RIDE 400
Ik heb hier een Pro Team II bib van Rapha, en dat is met afstand de beste bib die ik ooit heb gehad. Echt vele malen beter dan die Castelli-meuk die zowel snel kapot gaat als minder comfortabel is. Vind de shirtjes van Rapha niet zo interessant, maar die broeken zijn geweldig.
Maar goed, dit is wel erg offtopic.
- LongTallErne
- Forum-lid
Zolang je bij die Rapha maar geen helm draagt, is het helemaal on topicStoffa schreef: ↑15 apr 2018 21:43Ik heb hier een Pro Team II bib van Rapha, en dat is met afstand de beste bib die ik ooit heb gehad. Echt vele malen beter dan die Castelli-meuk die zowel snel kapot gaat als minder comfortabel is. Vind de shirtjes van Rapha niet zo interessant, maar die broeken zijn geweldig.
Maar goed, dit is wel erg offtopic.
Op mijn best in de bergen...... bergaf dan wel
MERIDA RIDE 400
MERIDA RIDE 400
Die Rapha helm komt toch gewoon van Giro?
Wel bizar als gezin maakte we vorige week een fietstochtje van ongeveer 40 km. De 2 dochters op de stadsfiets, mijn vrouw in en zoontje op de MTB. Was een mooi zonnig ritje en alles behalve snel (16 gemiddeld ofzo) we fietsten allen zonder helm zoals 12 miljoen andere Nederlanders ook doen. Mijn vrouw plaatste 2 familie foto’s op Strava.. ze kreeg toch een gezeik over zich heen van een paar Engelse en Australische volgers.. complete doodzonde om met zijn allen zonder helm te fietsen.
-
- Forum-lid HC
Tja, een val uit stilstaand kan uiteindelijk net zo dodelijk zijn als een val met 40 km/uur, dus om die snelheid van 16 gemiddeld te vermelden heeft weinig zin.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Behalve dat de kans op vallen, bij die snelheid, kleiner is, dan bij hoge snelheid (meer tijd en ruimte om te reageren op onverwachte situaties). Dus de snelheid is dan wel degelijk relevant.
Dat buitenlanders erop reageren ligt aan cultuur en opvoeding. In Nederland fietsen we vanaf een jaar of 3, bijna allemaal. Het blijkt ook dat Nederland zo ongeveer het enige land is, waar het niet per definitie veiliger is om een helm te dragen. Omdat fietsen zo verweven is in onze opvoeding, omdat fietsers altijd alom vertegenwoordigd zijn in het verkeer (voor overige weggebruikers), en omdat we uitstekende infrastructuur hebben (scheiding stromen en kwaliteit asfalt) zonder al te veel hoogteverschillen.
Als je dat niet weet of mee neemt. En dan vanuit je eigen (duitse of australische) blik naar de situatie kijkt, dan is het logisch dat je niet snapt dat iemand zonder helm - en al helemaal hun kinderen - zonder helm laat fietsen. Je kunt het ze proberen uit te leggen, of negeren en begrijpen dat ze vanuit hun eigen ervaringswereld de situatie beoordelen.
Dat buitenlanders erop reageren ligt aan cultuur en opvoeding. In Nederland fietsen we vanaf een jaar of 3, bijna allemaal. Het blijkt ook dat Nederland zo ongeveer het enige land is, waar het niet per definitie veiliger is om een helm te dragen. Omdat fietsen zo verweven is in onze opvoeding, omdat fietsers altijd alom vertegenwoordigd zijn in het verkeer (voor overige weggebruikers), en omdat we uitstekende infrastructuur hebben (scheiding stromen en kwaliteit asfalt) zonder al te veel hoogteverschillen.
Als je dat niet weet of mee neemt. En dan vanuit je eigen (duitse of australische) blik naar de situatie kijkt, dan is het logisch dat je niet snapt dat iemand zonder helm - en al helemaal hun kinderen - zonder helm laat fietsen. Je kunt het ze proberen uit te leggen, of negeren en begrijpen dat ze vanuit hun eigen ervaringswereld de situatie beoordelen.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013