Over de wielersport en zijn beoefenaars.
-
havana
- Forum-lid HC
havana
18 jul 2018 21:10
havana schreef: ↑18 jul 2018 09:43
Het lijkt erop alsof we Porte, Zakarin, Mollema en Uran van de lijst van kanshebbers kunnen afstrepen waarbij Porte uiteraard een zekerheidje is.
Dan houden we nog over: Froome, Thomas, Dumoulin, Valverde, Nibali, Quintana, Landa, Bardet, Kruijswijk, Roglic, Fuglsang, Yates, D. Martin en Jungels. Waarbij Jungels gisteren als enige van dit rijtje moest lossen, wat een veeg teken is.
Benieuwd of we van dat lijstje na vandaag weer één of meerdere namen kunnen afstrepen.
Inmiddels kunnen we Yates, Mollema, Jungels, Fuglsang, Zakarin, Valverde en Landa afstrepen. Toch best een slagveld, dus.
Bardet en Quintana acht ik kansloos gezien hun dramatische tijdrijderscapaciteiten.
-
Enzzo
- Forum-lid HC
Enzzo
18 jul 2018 21:21
Van Nibali wegrijden in de afdaling, knappe prestatie!! De Skytrain op 30 seconden houden in de klim en daarbij de halve ploeg opbranden, nog knapper!!!
Ben benieuwd wat er allemaal besproken gaat worden tussen Froome, Knaven en Thomas vanavond? Op een zeker moment zal er iemand voor de ander moeten gaan knechten en beide ego’s zijn daar net iets te sterk voor….
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
-
Keezx
- Forum-lid HC
Keezx
18 jul 2018 21:32
Ja, het zal gaan tussen Froome, Thomas ( als hij overeind blijft en er niet doorzakt in week 3), Dumoulin en de niet te onderschatten sluipmoordenaar Nibali.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
-
daniel1975
- Forum-lid HC
daniel1975
18 jul 2018 21:37
Ernie C. schreef: ↑18 jul 2018 20:57
Hij moet gewoon naar Lotto jumbo gaan samen met Kelderman en Oomen, dan hebben "we" ons eigen machtsblok. Was ik maar miljardair, dan zou ik het wel weten...
Wie wint vaondaag de eikel van de dag award, Martin of Nibali die zijn mannen de Sky train een handje laat toesteken? Valverde mag wat mij betreft ook op het podium omdat hij Tom alles liet opknappen. Tom had alle pech op tactisch gebied en bij Sky zat eigenlijk alles mee.
Wel echt genieten vandaag!
Tom had idd dikke pech met Valverde. Die kon écht niet meer.
En Puffie had de mazzel dat Martin hem op sleeptouw nam.
Less is bore
-
Neburhop
- Forum-lid
Neburhop
18 jul 2018 21:43
Ligt het aan mij of ontbreekt het bij iedereen aan enthousiasme voor Roglic?
In alle tv programma’s besteden ze 2 zinnen aan hem. In de klassementoverzicjten wordt hij buiten beschouwing gehouden.
Schiet mij maar lek. Natuurlijk is het supergaaf dat Tom en Steven goed rijden, vooral Tom was vandaag weergaloos. Maar Roglic rijdt voor een Nederlands team, heeft al twee koersen gewonnen, waarbij hij solo alle bergritten in de leiderstrui met verve verdedigde en kan ook nog eens verdomde goed tijdrijden.
Hopelijk is de tactiek van LottoJumbo de juiste door hem volledig uit de schijnwerpers te houden! Ik kan niet wachten tot die kleine schansspringer iedereen even te kijk zet en hopelijk neemt hij Tom mee in zijn kielzog. Als dat morgen nou eens gebeurt dan is het helemaal hosanna!
-
havana
- Forum-lid HC
havana
18 jul 2018 21:46
Roglic moet je zeker niet uitvlakken, zeker niet als hij vandaag doodleuk meldt dat hij slechte benen had. Top 3 zal echter lastig worden denk ik, top 5 zie ik wel zitten.
Overigens is het wel leuk om te vermelden dat hij een ex-skischansspringer is
-
anderson99
- Forum-lid
anderson99
18 jul 2018 22:09
Roglic haalt de top 5 niet gewoon niet goed genoeg, wordt te veel op gehemeld door de Lotto fan groupies.
-
Neburhop
- Forum-lid
Neburhop
18 jul 2018 22:11
havana schreef: ↑18 jul 2018 21:46
Roglic moet je zeker niet uitvlakken, zeker niet als hij vandaag doodleuk meldt dat hij slechte benen had. Top 3 zal echter lastig worden denk ik, top 5 zie ik wel zitten.
Overigens is het wel leuk om te vermelden dat hij een ex-skischansspringer is
Gelukkig nog iemand die er zo over denkt!!! We mogen niet klagen met zo’n sterke Nederlandse bezetting. Sowieso knap wat LottoJumbo neerzet, zowel sprint als klassement, team in tweeën gehakt om op beide vlakken te presteren. Als het meezit kan Gesink nog een rit kapen.
-
havana
- Forum-lid HC
havana
18 jul 2018 22:16
anderson99 schreef: ↑18 jul 2018 22:09
Roglic haalt de top 5 niet gewoon niet goed genoeg, wordt te veel op gehemeld door de Lotto fan groupies.
Ben wel benieuwd wie je dan wel top-5 ziet rijden buiten Froome, Thomas, TD en Nibali?
-
robbebopper
- Forum-lid HC
robbebopper
18 jul 2018 22:24
anderson99 schreef: ↑18 jul 2018 22:09
Dit seizoen: de ronde van het Baskenland, Romandië en Slovenië. GEWOON niet goed genoeg?
Het enige dat je kunt zeggen is dat hij zich (nog) niet heeft bewezen in een grote ronde van drie weken.
-
el_loco
- Forum-lid
el_loco
18 jul 2018 22:33
Prachtige koers vandaag. Maar voorspellingen voor het eindklassement daar doe ik nog maar niet aan, zie bijvoorbeeld de afgelopen Giro. Dumoulin uiteraard podiumkandidaat, maar Nibali en Kruijswijk komen echt nog wel bovendrijven in de Pyreneeën. (en inderdaad dark horses als Roglic, Bardet en Quintana hebben we ook nog)
We hebben pas 2 alpenritten gehad, alles is nog open.
-
Deleted_User
- Forum-lid
Deleted_User
18 jul 2018 23:49
Theorie: Thomas 'krijgt' nu het geel en de rit van Sky om op die manier Froome niet in het geel tussen de 'vijandige fans te laten rijden in de bergen en zo eventuele risico's te vermijden. In de laatste bergrit zakt Thomas 'door het ijs' omdat Froome de Tour moet winnen.