Garmin Edge 830
Hallo,
Ik heb een vraag over de Garmin 830: hoe kan ik een opgeslagen koers starten tijdens een rit. Ik moet nu eerst mijn rit stoppen en opslaan, voordat ik een opgeslagen koers kan selecteren en starten. De handleiding van Garmin zelf geeft hier geen informatie over.
Ik heb een vraag over de Garmin 830: hoe kan ik een opgeslagen koers starten tijdens een rit. Ik moet nu eerst mijn rit stoppen en opslaan, voordat ik een opgeslagen koers kan selecteren en starten. De handleiding van Garmin zelf geeft hier geen informatie over.
Als ik een koers volg, navigatie dus, en ik kom op een segment dat ik als ster heb aangeduid in strava, dan meldt de Garmin dat ik op een segment zit, vervolgens meldt hij segment verlaten en ben ik mijn koers kwijt... Moet ik dus opnieuw naar navigatie gaan op mijn koers te zoeken en terug verder te kunnen fietsen... Versta er niets van maar is heel vervelend! Elke keer komt dit voor, vind geen oplossing...
Heb dit bericht naar Garmin geschreven; een week later een antwoord:
------------
Geachte klant,
Het is niet mogelijk om Strava Live segmenten te gebruiken tijdens een koers.
------
Van het antwoord van Garmin begrijp ik nu eens niets van, strava live staat altijd aan, heb een abo... En net als je een koers rijdt dat zou het de bedoeling zijn dat je de live segmenten die je een ster gegeven hebt, zou moeten zien verschijnen op je garmin...
Iemand ?
Heb dit bericht naar Garmin geschreven; een week later een antwoord:
------------
Geachte klant,
Het is niet mogelijk om Strava Live segmenten te gebruiken tijdens een koers.
------
Van het antwoord van Garmin begrijp ik nu eens niets van, strava live staat altijd aan, heb een abo... En net als je een koers rijdt dat zou het de bedoeling zijn dat je de live segmenten die je een ster gegeven hebt, zou moeten zien verschijnen op je garmin...
Iemand ?
-
- Forum-lid
Is er een manier om in te stellen hoe de edge de navigatie schermen weer geeft? Ik ervaar dat de edge naar mijn smaak te laat een afslag aan geeft en het vereenvoudigde scherm geeft daarbij te weinig houvast. Te vaak moet ik maar wat gokken.
je bedoelt dat je op dat moment niet de kaart in beeld hebt en dat dan tijdelijk een popup over de datavelden verschijnt om de afslag aan te duiden?
Setup(linksonder)-->Activiteitenprofielen-->kies je profiel-->Navigatie-->Navigatieaanwijzing
Dan krijg je de keuze: 'alleen tekst' of 'kaart'.
Wellicht helpt het om hem op kaart in te stellen. Als ik het mij goed herinner springt hij tijdelijk naar de kaart weergave.
Hoeveel meter van te voren de melding komt is niet in te stellen.
Je kunt onder -->Navigatie-->Kaart-->Auto zoom eventueel inschakelen.
Setup(linksonder)-->Activiteitenprofielen-->kies je profiel-->Navigatie-->Navigatieaanwijzing
Dan krijg je de keuze: 'alleen tekst' of 'kaart'.
Wellicht helpt het om hem op kaart in te stellen. Als ik het mij goed herinner springt hij tijdelijk naar de kaart weergave.
Hoeveel meter van te voren de melding komt is niet in te stellen.
Je kunt onder -->Navigatie-->Kaart-->Auto zoom eventueel inschakelen.
idd; ritten maak ik met strava...
straf van garmin om dit te beweren...
dus ik blijf met het probleem zitten? Heb nu al mijn segmenten ontvolgd...
Had ik ook. Je kunt hem op 3D instellingen. Dan is het beter/duidelijker. Bevalt mij erg goed. Is de garmin dan nog te laat dan rijd je waarschijnlijk te hard.HarryuitHilversum schreef: ↑27 mar 2021 10:13 Is er een manier om in te stellen hoe de edge de navigatie schermen weer geeft? Ik ervaar dat de edge naar mijn smaak te laat een afslag aan geeft en het vereenvoudigde scherm geeft daarbij te weinig houvast. Te vaak moet ik maar wat gokken.
o'7o