Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Wat heb jij voor het laatst gekocht?

flores
Forum-lid

Gebruikersavatar flores 13 dec 2013 19:49

wielracer schreef: Wintersokken kunnen zelfs averechts werken. Door de dikte (andere samenstelling) wordt er meer vocht opgenomen en de voet zet sneller uit.
Heb er geen last van, maar voel wel dat de tenen koud worden.
Als je de juiste (lees kwalitatieve sokken) koopt moet je daar zeker geen last van hebben.
In goede (thermo)wintersokken zitten de juiste materialen die warmte geven en toch ventilerend zijn en het evt vocht goed kunnen afstoten. Zoals eerder aangegeven hoeven deze sokken niet echt heel dik zijn. De versie van Castelli vind ik te dik maar Assos heeft fijne en de versie van Mavic krijgt mijn voorkeur.
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.

bejail
Forum-lid

Gebruikersavatar bejail 13 dec 2013 20:49

flores schreef:
wielracer schreef: Wintersokken kunnen zelfs averechts werken. Door de dikte (andere samenstelling) wordt er meer vocht opgenomen en de voet zet sneller uit.
Als je de juiste (lees kwalitatieve sokken) koopt moet je daar zeker geen last van hebben.
In goede (thermo)wintersokken zitten de juiste materialen die warmte geven en toch ventilerend zijn en het evt vocht goed kunnen afstoten. Zoals eerder aangegeven hoeven deze sokken niet echt heel dik zijn. De versie van Castelli vind ik te dik maar Assos heeft fijne en de versie van Mavic krijgt mijn voorkeur.
Kun je mij aangeven welke sokken van Assoen van Mavic je bedoel?
Ik ben ook nog op zoek naar wintersokken en dan niet van die dikke soorten.
Dan ben ik bang dat de schoenen gaan knellen en dan toch weer koude voeten krijg.
Dank alvast.
Merida Scultura Endurance 4000

Suntoro
Forum-lid

Suntoro 13 dec 2013 22:37

Ik heb een tijd gefietst met Merino wollen wandelsokken van de Hema. Niet duur en eigenlijk prima, ook een linker en rechter sok. Afgelopen jaar heb ik 2 duurdere setjes fietssokken van Royal gekocht, ook Merino wol, maar die vind ik eigenlijk net even te dik in mijn normale nieuwe schoenen. In mijn Northwave winterschoenen en m'n andere oude Northwaves zitten ze wel goed.

flores
Forum-lid

Gebruikersavatar flores 13 dec 2013 23:38

bejail schreef:
flores schreef:
Kun je mij aangeven welke sokken van Assoen van Mavic je bedoel?
Ik ben ook nog op zoek naar wintersokken en dan niet van die dikke soorten.
Dan ben ik bang dat de schoenen gaan knellen en dan toch weer koude voeten krijg.
Dank alvast.
Van Assos; Fugu (fijne wintersoken, maar voor de prijs liever 2 paar Mavic's)
Van Mavic:
* Inferno (niet dik maar wel ietsjes dikker en iets warmer dan)>
* Thermo
Het grootste verschil tussen allebei zijn de gebruikte materialen. (zie de Mavic site)
Alles is natuurlijk heel persoonlijk en afhankelijk van pasvorm schoenen.
Bij mijn Zxelliums zitten de Inferno's perfect. Bij mijn Chasm moet ik de straps wat ruimer zetten...
Nu allebei voordelig en zonder verzendkosten bij>
http://www.bakkerracingproducts.nl/inde ... Itemid=209
http://www.bakkerracingproducts.nl/inde ... Itemid=209
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.

NicoNB
Forum-lid

Gebruikersavatar NicoNB 14 dec 2013 10:58

Net opgehaald op het postkantoor, de nieuwe Assos T.Equipe S7 bibshort.
Werd mij als vervanger aangeboden door Van Bon Sport omdat de Assos Mille S5 bibshort die ik besteld had pas volgende week op zijn vroegst geleverd kon worden. Mooi aanbod tegen mooie eenmalige voorwaarden. Dikke pluim voor Van Bon Sport weer.

Heb even geen tijd, en vind de temperatuur er ook niet naar om even een rondje te rijden.
Eerste indruk tijdens passen, het rugpand is korter, de banden lopen naast je tepels in plaats van eroverheen en dat is prettig op de lange afstanden die ik rij. Het wil daar nog wel eens wat gevoelig worden zeker als het erg warm weer is. De schouderbanden hebben geen randen zoals de S5 die wel heeft. Ik heb het idee dat de schouderbanden ook net iets minder druk geven op je schouder en dus ook wat minder 'in je vlees snijden'.
Qua pasvorm voelt het goed aan, ik ben dus blijkbaar voldoende atletisch gebouwd. :)
Heel benieuwd hoe deze bibshort het op lange afstanden gaat doen. Ik heb een vermoeden dat dit mijn nieuwe favoriete bibshort gaat worden.

Afbeelding

PS de man op de foto dat is een assos mannetje, om er zo atletisch uit te zien moet ik toch iets vaker sporten. :D

boswielrenner
Forum-lid

Gebruikersavatar boswielrenner 14 dec 2013 13:37

Prachtige broek. Ik ga deze ook kopen. Twijfel nog tussen Equipe en de Cento.
Inderdaad goede service van Van Bon Sport.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

rednas
Forum-lid

rednas 14 dec 2013 18:09

@Nicosch;
Wat is de huidige superdealcode bij VBS?

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 14 dec 2013 18:53

grappig, ik heb de Assos S7 equipe nu net ook gekocht. Mijn indruk is dat de bretellen ietsje strakker zitten dan mijn FI Uno S5.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 15 dec 2013 09:08

De bretellen zouden voor mijn maat (XL), en mijn klein postuur net iets te ruim moeten vallen ;-)
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

boswielrenner
Forum-lid

Gebruikersavatar boswielrenner 15 dec 2013 09:47

In de fietshouding zitten ze vast super, zoals altijd bij Assos.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 15 dec 2013 13:23

Net 103km gereden, en zoals ik ook al dacht, in fietshouding zit het super. Aanrader!
Afbeelding©®

boswielrenner
Forum-lid

Gebruikersavatar boswielrenner 15 dec 2013 15:19

Voel je veel compressie of valt het wel mee. Ik ben erg benieuwd of de T.Equipe hetzelfde zit als de T FI.13_s5
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

Plaats reactie