Canyon
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5547
- Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10
Op Youtube zijn wel wat filmpjes te vinden hoe productieproces van carbon fietsen er uit ziet, dit verklaart een hoop.Kilowatt schreef:Dat eigenschappen van een fiets afhankelijk kunnen zijn van de produktiemethode begrijp ik, maar het blijft me verbazen dat ze per fiets zoveel kunnen verschillen.
What makes the boat go faster?
De kleurstlelling van de Movistar fiets is een smaak kwestie. Over de afmontage ben ik wel van mening dat deze bijzonder hoogwaardig is en zeker voor die prijs. Ik ban dan ook wel Campagnolo fanRudy80 schreef:Fietswijk schreef:Vincent hier is de link naar de foto
http://flic.kr/p/iNKDQB
In normaal daglicht zie je overigens bijna niet.
Hoi Fietswijk,
Ik heb na lang twijfelen mijn fiets teruggestuurd en een nieuwe besteld. Mede omdat ik ook voorbeelden had gezien van dezelfde kleur waarbij de strepen niet of bijna niet zichtbaar zijn.
Wat ik heb begrepen van Canyon is dat je het risico loopt op "strepen" ofwel de onderliggende carbon structuur als je een "stealth" of "carbon fibre black" kleur kiest."deep black" zou dit probleem niet of nauwelijks hebben.
Wat ik wel gek vond is dat ik in de outlet al dezelfde uitvoering heb zien staan met minieme optische defecten en de foto's daarvan laten vervolgens een defect zien wat werkelijk niets voorstelt vergeleken met de strepen op mijn frame. Als mijn strepen "normaal" zijn dan snap ik niet waarom ze een veel mindere onregelmatigheid wel als "defect" classificeren.
Misschien dat ik mijn bestelling nog om ga zetten. Ik heb net de movistar team uitvoering van de CF SL gezien, echt supergaaf met die campagnolo afmontage en wielen. Ik ga de kleur ook steeds mooier vinden.
Ik hoor graag meningen van anderen over de movistar team uitvoeringen, wat vinden jullie ervan?
Zou me wel afvragen als je zoveel waarde hecht aan een product dat volledig aan je verwachtingen voldoet qua uiterlijk of je bij Canyon moet bestellen? Kan je dan niet beter bij een lokale fietsenmaker kopen zodat je vooraf de fiets kan zien? Wat nu als de Movistar bijvoorbeeld een net wat doffere of glanzendere lak heeft dan die jij verwacht en mooi vindt?
Canyon zet toch een fiets in de verkoop die ze vervolgens weer terugnemen als over sommige eigenschappen, die vanuit het produktieproces verklaart kunnen worden en schijnbaar onvermijdelijk zijn, geklaagd wordt.
older Budweiser
Ach ik heb gewoon de gok genomen. Terugsturen en hopen dat je een beter exemplaar ervoor terug krijgt. Zo niet dan niet.
Ik ben ook naar meerdere lokale fietsenmakers geweest maar daar werd ik niet zo vrolijk van de prijzen
De prijzen bij Canyon en de goede testuitslagen zijn wat mij betreft wel een gokje waard.
Ik hoop dat iedereen gewoon lekker blijft klagen over die lijnen zodat Canyon besluit om iets meer lak aan te brengen
Als je trouwens de zichtbare carbon structuur gewoon consequent doorvoert zoals bijvoorbeeld bij deze Aeroad dan ziet het er al heel wat minder als een optisch defect uit.
Ik ben ook naar meerdere lokale fietsenmakers geweest maar daar werd ik niet zo vrolijk van de prijzen
De prijzen bij Canyon en de goede testuitslagen zijn wat mij betreft wel een gokje waard.
Ik hoop dat iedereen gewoon lekker blijft klagen over die lijnen zodat Canyon besluit om iets meer lak aan te brengen
Als je trouwens de zichtbare carbon structuur gewoon consequent doorvoert zoals bijvoorbeeld bij deze Aeroad dan ziet het er al heel wat minder als een optisch defect uit.
De lage prijs van Canyon komt mede tot stand omdat ze geen lokale winkels hebben waar je de fietsen kan bekijken of zien. Vrees dat veel klagen niks oplevert wat betreft de lijnen. Het zit gewoon in het productie proces en lakken lijft tot zwaardere frames wat juist minder positief test(witte lak levert zo een 100-150 gram zwaarder frame op). Daarnaast heeft Canyon in het verleden ontzettend veel gedoe met de wit gelakte frames gehad. Dus of dan de vraag naar Canyon frames hoger wordt met meer gelakte frames....
Die Aeroad komt trouwens ook met die lijnen. Ik heb eerdere 'Naked Carbon' uitvoeringen van de Aeroad gezien die dat gewoon hebben. Als je (met zekerheid) niet die lijnen wilt hebben moet je toch een gelakt model nemen waarvan er nog een paar in de collectie zitten(bijv. de CF SL).
Die Aeroad komt trouwens ook met die lijnen. Ik heb eerdere 'Naked Carbon' uitvoeringen van de Aeroad gezien die dat gewoon hebben. Als je (met zekerheid) niet die lijnen wilt hebben moet je toch een gelakt model nemen waarvan er nog een paar in de collectie zitten(bijv. de CF SL).
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13738
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Tegenwoordig valt het gewicht van de lak wel mee. Mijn Cube litening weegt in wit 923 gram terwijl de blackline, mat zwart carbon 870 gram weegt beide in een 60cm. En het witte is echt gewoon super strak wit.
scheelt dus maar 53 gram. voor een nagenoeg verglijkbaar frame als de Canyon
Ik weet niet wat er aan mat zwart wordt gedaan, maar vast ook iets want zo zite carbon er ook niet uit.
Wat een gezeur over die lijnen, die zie je op nagenoeg elke carbon onderdeel, sturen, zadelpennen. Wel een eens een scott gezien, die zitten er ook vol mee.
Canyon is niet duur, maar je krijgt er ook geen % kroting op. Een Cube met verglijkbare afmontage is echt niet duurder als je uiteindelijk een beetje handig de winkel verlaat, zelfs mijn C,dale F29 carbon met XX en hope remmen is net zo duur als een Grand Canyon met XX en dan zaten er bij mij nog pedalen bij.
Wat me er overigens niet van zou weerhouden een Canyon te kopen, de aeroad met red groep staat nog steeds op de shortlist voor de volgende fiets.
scheelt dus maar 53 gram. voor een nagenoeg verglijkbaar frame als de Canyon
Ik weet niet wat er aan mat zwart wordt gedaan, maar vast ook iets want zo zite carbon er ook niet uit.
Wat een gezeur over die lijnen, die zie je op nagenoeg elke carbon onderdeel, sturen, zadelpennen. Wel een eens een scott gezien, die zitten er ook vol mee.
Canyon is niet duur, maar je krijgt er ook geen % kroting op. Een Cube met verglijkbare afmontage is echt niet duurder als je uiteindelijk een beetje handig de winkel verlaat, zelfs mijn C,dale F29 carbon met XX en hope remmen is net zo duur als een Grand Canyon met XX en dan zaten er bij mij nog pedalen bij.
Wat me er overigens niet van zou weerhouden een Canyon te kopen, de aeroad met red groep staat nog steeds op de shortlist voor de volgende fiets.
- Stuntman Mike
- Forum-lid
- Berichten: 862
- Lid geworden op: 06 jun 2013 21:04
+1 Bij alle merken zie je dat, mijn Specialized Venge heeft dat ook op de onderbuis, en verder zowat alle naked carbon fietsen, ook de BMC teammachine e.d.wasbeer2006 schreef: Wat een gezeur over die lijnen, die zie je op nagenoeg elke carbon onderdeel, sturen, zadelpennen. Wel een eens een scott gezien, die zitten er ook vol mee.
Daar heb je uiteraard een punt, ik heb nu 2 nieuwe Cube's gekocht, beide met 20% korting, je zit dan nog ruim onder de prijs van Canyon. Die nieuwe Cube Litening met Sram RED (6.4kg) kost met korting dan rond de 3000euro. Dat vind je bij Canyon niet.wasbeer2006 schreef: Canyon is niet duur, maar je krijgt er ook geen % kroting op. Een Cube met verglijkbare afmontage is echt niet duurder als je uiteindelijk een beetje handig de winkel verlaat, zelfs mijn C,dale F29 carbon met XX en hope remmen is net zo duur als een Grand Canyon met XX en dan zaten er bij mij nog pedalen bij.
Wat me er overigens niet van zou weerhouden een Canyon te kopen, de aeroad met red groep staat nog steeds op de shortlist voor de volgende fiets.
Desalniettemin heb ik liever een Canyon, ik vind ze gewoon prachtig en begerenswaardig. Ook in technisch opzicht zijn ze innovatief. Een CF SLX zou ik net zo lief hebben als een Tarmac S-works op dit moment. Hij is lichter én stijver...
-
- Forum-lid
- Berichten: 1696
- Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12
laat eens zien welke cube een vergelijkbare afmontage heeft?
-
- Forum-lid
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: 16 jan 2010 20:28
Dat ligt er een beetje aan welke afmontage je pakt, neem je bijvoorbeeld deze canyon en vergelijk je die met deze cube dan is de groep hetzelfde, cockpit en zadelpen weet ik niet of daar kwaliteitsverschil in zit. Het enige verschil is dat in de canyon betere wielen zitten (mavic R-SYS v. Fulcrum acing 55 (iets tussen 7 en 5 gok ik). Echter betaal je voor die wielen €900, wat gelukkig weer teniet wordt gedaan door het feit dat die wielset los €1800 kost.
De vergelijking word dus inderdaad vrij lastig.
De vergelijking word dus inderdaad vrij lastig.
CANNONDALE SuperSix EVO sram red
Volgens mij is Canyon vooral duurder door de wielen. Zie je ook bij Canyon CF SL 9.0 SL en deze Cube Agree GTC SL
Fulcrum R5 = circa 200 euro
Ksyrium SLS = circa 800 euro
Cube met 15% korting = 1955 euro
Canyon met verzendkosten = 2650 euro
Haal je de wielsets er af:
Cube = 1755 euro
Canyon = 1850
Valt de Cube er voordeliger uit(mits je de korting bedingt).
Tja nu Canyon Movistar sponsort moet ook het salaris van Valverde opgehoest worden
Fulcrum R5 = circa 200 euro
Ksyrium SLS = circa 800 euro
Cube met 15% korting = 1955 euro
Canyon met verzendkosten = 2650 euro
Haal je de wielsets er af:
Cube = 1755 euro
Canyon = 1850
Valt de Cube er voordeliger uit(mits je de korting bedingt).
Tja nu Canyon Movistar sponsort moet ook het salaris van Valverde opgehoest worden