PB gestuurdwasbeer2006 schreef: ↑04 jul 2022 09:40 Vanaf de kabels binnendoor het stuur bij de foil is het 1"
daarvoor 1/1/4.
Ik heb er nog wel een liggen als je snel nodig hebt.
Stuur maar even PB dan
Scott
-
- Forum-lid
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 16 mei 2022 11:48
Hallo collega Scott fietsers , ik ben in het bezit van een Scott RC Ultimate en een RC 15 , zomer en winterfiets dus . Ik zit met een serieus issue op de RC Ultimate , het topmodel van Scott , afgewerkt met DT Swiss 1100 Dicut wielen . Fiets is aangekocht in 08/2020 . Aangezien ik deze enkel in de zomer gebruik mocht ik tot op heden nog geen problemen ondervinden . Onlangs reden we een rondje rond Vise waarbij we de Hallembaye , wel gekend door fietsers uit de streek , langs de minste steile kant omhoog reden om dan langs de zeer steile kant naar beneden te fietsen . Halfweg de afdaling begon plots het voorwiel zeer sterk te zwabberen en kon ik aan 75 km per ter nauwer nood een valpartij vermijden . Dinsdag jongstleden reden we met onze groep in de Ardennen en ook daar wordt de fiets bij het afdalen en zelfs minder steil erg onstabiel met opnieuw een zwabberend voorwiel tot gevolg . Hard afdalen zat er dus niet in . Ondertussen heb ik reeds de balhoofdlagers vervangen, de remblokken vooraan , band vervangen , binnenband met korter ventiel gemonteerd . Niets helpt. De fiets wordt ook erg nerveus wanneer de wind er frontaal op komt . Met de RC 15 heb ik dit niet, voorwiel ook al gewisseld , probleem blijft . Wat me van bij de aankoop steeds opnieuw opgevallen is is dat de remschijf vooraan bij het op de pedalen lopen steeds tegen de rechter remblok aanschuurt , ga je weer zitten is het weg .Dat staat los van het zwabberend voorwiel maar toch ... Collega's die achter me afdaalden in de Ardennen hebben het zwabberen ook vastgesteld en zeiden dat de fiets erg nerveus oogde , wat ik zelf ook wel aanvoelde . Zijn er mensen die hier raad mee weten of dit ook al ervaren hebben ? Ik ben gewoon van in de bergen te rijden , dus ook om af te dalen . Ligt dit aan het wiel of is er een issue met het frame ? Alvast dank voor de reacties . Mvg Wim
Hallo Collega's Scott liefhebbers,
Even een update over bovenstaande melding van een tijdje terug . Ondertussen is de fiets volledig nagekeken door Scott in Belgie en werden er geen vreemde afwijkingen aan het frame , voorvork en balhoofd vastgesteld . Op mijn vraag of ze met de fiets de 65 tot 70 km /h bergaf waren gaan rijden kwam er een ontwijkende reactie . We hebben afdalingen gedaan tot 60 km en niks vreemd vastgesteld . Toen heb ik hun gebeld en gezegd dat je inderdaad niks gaat vaststellen aan die snelheid maar effectief sneller moet gaan afdalen om iets te voelen . Nadien stuurde de fietsenmaker mij een e mail van Scott Belgie dat ze niet direct nog wisten wat ze konden doen maar dat ze het vooral vervelend vonden dat ik hun belde om te horen hoe het zat . Tenslotte is de fiets daar 4 weken geweest zonder echte diagnose . De fiets is dan terug gegaan naar mijn fietsenmaker en ik heb hem uitdrukkelijk gevraagd de fiets te testen op de steile strook bergaf van de Hallembaye . Dit heeft hij vorige week gedaan en hij heeft een significant verschil vastgesteld tussen de DT Swiss 35 mm dicut wielen( die in mijn fiets staan) en zijn wielen DT Swiss 1400 spline in 47 mm die hij bij de tweede test gebruikt heeft . Ik mag straks de fiets ophalen en uitvoerig gaan testen met zijn wielen.
Hij gaf duidelijk aan dat dit dus uit de wielset komt maar wil mijn eigen bevindingen bij gebruik nu eerst weten. Vorige week zijn we met 12 man in 9 dagen naar Turijn gefietst . Mijn RC 15 die ik eigenlijk enkel in de winter gebruik , gaf geen krimp bergaf , retestrak reed dat ding zonder probleem . Ik hou jullie op de hoogte van de voortgang in deze
Hallo Collega's Scott liefhebbers,
Even een update over bovenstaande melding van een tijdje terug . Ondertussen is de fiets volledig nagekeken door Scott in Belgie en werden er geen vreemde afwijkingen aan het frame , voorvork en balhoofd vastgesteld . Op mijn vraag of ze met de fiets de 65 tot 70 km /h bergaf waren gaan rijden kwam er een ontwijkende reactie . We hebben afdalingen gedaan tot 60 km en niks vreemd vastgesteld . Toen heb ik hun gebeld en gezegd dat je inderdaad niks gaat vaststellen aan die snelheid maar effectief sneller moet gaan afdalen om iets te voelen . Nadien stuurde de fietsenmaker mij een e mail van Scott Belgie dat ze niet direct nog wisten wat ze konden doen maar dat ze het vooral vervelend vonden dat ik hun belde om te horen hoe het zat . Tenslotte is de fiets daar 4 weken geweest zonder echte diagnose . De fiets is dan terug gegaan naar mijn fietsenmaker en ik heb hem uitdrukkelijk gevraagd de fiets te testen op de steile strook bergaf van de Hallembaye . Dit heeft hij vorige week gedaan en hij heeft een significant verschil vastgesteld tussen de DT Swiss 35 mm dicut wielen( die in mijn fiets staan) en zijn wielen DT Swiss 1400 spline in 47 mm die hij bij de tweede test gebruikt heeft . Ik mag straks de fiets ophalen en uitvoerig gaan testen met zijn wielen.
Hij gaf duidelijk aan dat dit dus uit de wielset komt maar wil mijn eigen bevindingen bij gebruik nu eerst weten. Vorige week zijn we met 12 man in 9 dagen naar Turijn gefietst . Mijn RC 15 die ik eigenlijk enkel in de winter gebruik , gaf geen krimp bergaf , retestrak reed dat ding zonder probleem . Ik hou jullie op de hoogte van de voortgang in deze
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13732
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ik zou het gaan zoeken in wielen en nog belangrijker banden.
Kijk of er geen extreem onbalans is, draai de band een een kwart slag op de velg bv.
Ik geloof ook niet dat het in je frame, vork of balhoofd zit. Dan moet het wel echt een compleet zooitje zijn
Als je preload kan instellen op de naaf, laat er ietsje speling op zitten ipv geen.
Kijk eens of je achterwiel wel recht in het frame zit. zowel naar links of rechts en echt schuin.
Kijk of er geen extreem onbalans is, draai de band een een kwart slag op de velg bv.
Ik geloof ook niet dat het in je frame, vork of balhoofd zit. Dan moet het wel echt een compleet zooitje zijn
Als je preload kan instellen op de naaf, laat er ietsje speling op zitten ipv geen.
Kijk eens of je achterwiel wel recht in het frame zit. zowel naar links of rechts en echt schuin.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16474
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Bedankt om te melden.flyingbink schreef: ↑08 jul 2022 12:28 ................. . Ik mag straks de fiets ophalen en uitvoerig gaan testen met zijn wielen.
Hij gaf duidelijk aan dat dit dus uit de wielset komt maar wil mijn eigen bevindingen bij gebruik nu eerst weten. ..............Ik hou jullie op de hoogte van de voortgang in deze
En wat blijkt?
Misschien had je de "oplossingen gegeven door andere forumleden iets meer ter harte moeten nemen.
wasbeer2006 schreef: ↑19 mei 2022 15:10 .............Als test kan je ook een hogere achtervelg dan voor rijden, dat rijd op elke fiets beter, de vraag is of je dat wilt/mooi vind. Maar rijden doet het gewoon beter/stabiler.....
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40088
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Heb je een linkje?
Less is bore