Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Pinarello

Pina aqua
Forum-lid
Berichten: 201
Lid geworden op: 05 feb 2013 14:13

Pina aqua 06 mei 2013 08:40

peerke84 schreef:jah daar word je echt niet goed van.
Je zou er bijna je mooie echte Pina voor inruilen op een Duitse postorder fiets.(met alle repect)
Ach, blijkbaar is het gewild spul! Ik kan er niet zo mee zitten dat er een hoop neppers rondrijden, zolang die van mij maar echt is. Voor wat betreft de restwaarde, met de verkoopbon en registratie er bij zal dat wel loslopen.
It's ,absolutely, without question, unequivocally, only about the bike

sob
Forum-lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 16 aug 2012 19:24

sob 06 mei 2013 08:52

Misschien maar even 2 x nadenken voordat je jezelf als Pinarello kenner profileert en een ander zijn fiets afkraakt.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39690
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 06 mei 2013 08:56

+1
Less is bore

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 06 mei 2013 09:47

sob schreef:Misschien maar even 2 x nadenken voordat je jezelf als Pinarello kenner profileert en een ander zijn fiets afkraakt.
Prima dat je opneemt voor een ander maar hoe verklaar je de andere verschillen die aantoonbaar zijn?
Ik heb zelf een Dogma 65.1 think2 en vind de verschillen erg vreemd.
Ik heb boven mijn Pinarello decal ook een rondje met een c erin. Die mis ik ook in de neppert.
Verklaar maar, ik sta er open voor.
Ook bij de grote maten (62) loopt de witte streep op de bovenbuis door op het balhoofd, zie foto.
Ook de aanzet van de decals op de zitbuis bij de grote maat zoals ik al aangaf wijkt af bij de neppert. Hoe moet ik dat zien?
Als ik er naast zit zal ik hetr toegeven maar de verschillen zijn wezenlijk.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Jaap Telder op 16 jun 2013 19:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39690
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 06 mei 2013 10:22

Afbeelding
Afbeelding

Succes!!
Enige wat ik zie is verschil in de lengte van de decal die doorloopt op de balhoofdbuis, maar dat zie ik ook als exemplarische afwijking (handwerk).
Verder zie ik niks en heb ik geen redenen om te twijfelen dat Hopmans als officiele dealer import gaat verkopen.
Less is bore

adufresne
Forum-lid
Berichten: 109
Lid geworden op: 11 feb 2008 10:29

adufresne 06 mei 2013 11:44

+1

Als het enige bewijsmateriaal in (het aanbrengen van) de decals zit, vind ik dit persoonlijk nogal broos. Blijkbaar zit de frustratie van nepframes bij sommigen zo hoog, dat iedereen meteen aan de hoogste boom opgeknoopt wordt als men maar een fractie verschil (denkt) te zien. Vooral met handwerk loop je daar natuurlijk al gauw tegenaan.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9149
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 06 mei 2013 13:08

adufresne schreef:+1

Als het enige bewijsmateriaal in (het aanbrengen van) de decals zit, vind ik dit persoonlijk nogal broos. Blijkbaar zit de frustratie van nepframes bij sommigen zo hoog, dat iedereen meteen aan de hoogste boom opgeknoopt wordt als men maar een fractie verschil (denkt) te zien. Vooral met handwerk loop je daar natuurlijk al gauw tegenaan.
Zal ik mijn 3-jarige dochter even naar de plaatjes laten kijken? Ze is namelijk vrij goed in "zoek de verschillen" :-P (NB: zit er ook niet een verschil in het verloop van balhoofdbuis naar bovenkant bovenbuis?)

Ik zou als Pina eigenaar er behoorlijk ongemakkelijk van worden van het mezelf steeds af moeten vragen of ik wel een echte zou hebben. Zit er eigenlijk wezenlijk prestatieverschil (gewicht/comfort/stijfheid/geometrie) tussen de Chinarello's en de Pinarello's? (oprechte vraag, excuus als deze een x-tal pagina's geleden al is behandeld)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
wrc1
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 18 jan 2013 15:37

Gebruikersavatar wrc1 06 mei 2013 15:48

peerke84 schreef:Hallo Jaap Telder,

Ik zou dan graag weten waaraan jij dan kunt zien dat het een nepper is??Zit een echte registratie kaart van Card sports bij en heb het serienummer gechaked bij Pinarello.
Dus hoor ik graag van jou hoe je het kunt zien??
Als je een registratie kaart hebt van Card Sports en een mail van Pinarello dan zie ik echt het probleem niet. Je heb toch mensen die altijd van alles een probleem moeten maken. Als je een fiets hebt gekocht bij hopmans dan mag je 100% zeker zijn dat het geen fake is !

Ik heb ook een dogma gekocht. Heb ook een registratie kaart van Card sports en een mail van pinarello waar mijn frame nummer opstaat. Als we pinarello dan al niet meer mogen geloven dan is het al ver gekomen vind ik !

Dit is mijn mail van pinarello (persoonlijke gegevens zijn vervangen door een **):

PURCHASER DATA

First name: **
Last name: **
address: **
Z.I.P.: **
city: *
State: *
country: Belgium
telephone number: +32*
Email: *@telenet.be
alternative Email:

RETAILER DATA
retailer name: *
address: *
Z.I.P.: *
city: *
State: nederland
Country: Netherlands

FRAME DATA
Retail purchase date: 2013-01-29
Sales receipt number:
Model: DOGMA 65.1
year: 2013
Color: bianco Rosso
Size: 56
Wheels: most
Group: shimano ultegra
Frame serial number: **

NOTES ON THE REGISTRATION:

Sincerely,
Cicli Pinarello S.p.A.
---
Pinarello Dogma 65.1 - Bianco rosso - Mavic Cosmic Carbone SLE

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16441
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 06 mei 2013 16:06

lcsmt schreef:Even een vraag.
Op 2e hands staat een splinternieuwe dogma 65.1 te koop.
de verkoper zegt dat hij zijn frame rechtstreeks bij Pinarello heeft gekocht.
Hier een copie van de factuur.
Afbeelding

Is dit een echte Pinarello factuur?
Op mijn vraag aan de verkoper of het echt was kreeg ik letterlijk het volgende antwoord
" Neen , het is het officiële adres van pinarello ben er zeker van , heb contact gehad , hij staat zelfs geregistreerd op de pinarello website , dus dit product is echt .
Mvg "

Hoeveel goedgelovige kopers hebben ondertussen al een namaak voor echt gekocht van malafide verkopers op sites als 2ehands, kapaza en andere marktplaatsen?
I know myself like no one else
Nothing to defend

Pina aqua
Forum-lid
Berichten: 201
Lid geworden op: 05 feb 2013 14:13

Pina aqua 06 mei 2013 16:19

lcsmt schreef:
lcsmt schreef:Even een vraag.
Op 2e hands staat een splinternieuwe dogma 65.1 te koop.
de verkoper zegt dat hij zijn frame rechtstreeks bij Pinarello heeft gekocht.
Hier een copie van de factuur.
Afbeelding

Is dit een echte Pinarello factuur?
Op mijn vraag aan de verkoper of het echt was kreeg ik letterlijk het volgende antwoord
" Neen , het is het officiële adres van pinarello ben er zeker van , heb contact gehad , hij staat zelfs geregistreerd op de pinarello website , dus dit product is echt .
Mvg "

Hoeveel goedgelovige kopers hebben ondertussen al een namaak voor echt gekocht van malafide verkopers op sites als 2ehands, kapaza en andere marktplaatsen?
Ongelofelijk ook die "return policy not to following adress"..... Dit is toch wel weer de betere vorm van document-vervalsing :geek: :geek: :geek:
It's ,absolutely, without question, unequivocally, only about the bike

elefantino
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58

elefantino 06 mei 2013 16:23

Begrijp ik de discussie nu verkeerd? Er staan twee spelfouten ("factury" en "adress") in het "Return Policy stukje", de factuur is opgesteld in dollars en bij "company info" staat een Chinees adres. Het is toch overduidelijk dat deze factuur niet van Pinarello komt? Of mis is ik nu iets?

peerke84
Forum-lid
Berichten: 65
Lid geworden op: 12 mei 2011 13:38
Locatie: Drunen

peerke84 06 mei 2013 16:36

@Jaap: Ik weet dat mijn Pina wel echt is maar jij begint meteen te zeuren dat hij NEP is. Als je alleen maar uitgaat van wat je op het eerste gezicht ziet is dat wel een beetje kortzichtig en jammer.

Plaats reactie