Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cannondale

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9151
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 18 aug 2015 20:02

Dat is exact de bedoeling. Chorus 10 speed overzetten, ritchey wcs alu stuurpen, stuur, zadelpen en cosmic carbon wielen (uit 2006 gok ik) eronder en gaan! :-)
Nu nog een geschikt frame vinden
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
jupu1973
Forum-lid
Berichten: 304
Lid geworden op: 02 aug 2013 15:10

Gebruikersavatar jupu1973 18 aug 2015 20:17

Weet iemand toevallig welke trapas er hoort in een Caad 2? Ik ben een fiets aan het ombouwen voor een forumlid, maar er moet een ronde trapas in ipv de vierkante die er in zat. De trapas die er in zat is een Shimano BB- LP 30.
Moet er per se een bb30 trapas in of kan ik ook een bb30 adapter gebruiken van bv fsa?

LD003
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 aug 2015 20:15

LD003 18 aug 2015 20:26

Als je een Super Six hebt is de geo exact hetzelfde als van een CAAD10 maar van een Super Six Evo is die net anders. Bijvoorbeeld: Balhoofdbuis van maat 60 is van de CAAD 10 en de Super Six 19 cm en van de Super Six Evo 19,5 cm.

Mijn ervaringen met CAAD10, Super Six, Six13 en System Six. CAAD10 is voor mij nauwelijks te onderscheiden van Super Six, deze heb ik dan ook verkocht. Six13 vond ik ook een hele fijne fiets maar wel met een wat ander karakter: wat minder stijf en voelt allemaal wat soepeler aan, minder een echte racer. System Six heb ik niet gehad.

Ik gebruik de CAAD10 ook als koersfiets.

sigur-ros
Forum-lid
Berichten: 220
Lid geworden op: 03 okt 2007 03:20
Locatie: Leeuwarden

sigur-ros 19 aug 2015 14:02

53x11 schreef:
ruud_k schreef:Even iets heel anders... :geek:

Aan alle Cannondale puristen..., 'kunnen' er Fulcrum wielen onder een Cannondale, of is dit heiligschennis ? ;)
Euh, waarom niet?
(serieus, ik kan best wel een purist zijn wat betreft het afmonteren van mijn fietsen, maar hier zie ik het echt niet geloof ik)

Ik rijd al jaren met fulcrum! Nog nooit iemand over gehoord en ze staan goed!
Argon 18 Gallium
Cannondale superX 105
Trek Speed Concept 2.5
Cannondale supersix i2 2012

delsol
Forum-lid
Berichten: 882
Lid geworden op: 24 jul 2005 20:31

delsol 19 aug 2015 17:18

jupu1973 schreef:Weet iemand toevallig welke trapas er hoort in een Caad 2? Ik ben een fiets aan het ombouwen voor een forumlid, maar er moet een ronde trapas in ipv de vierkante die er in zat. De trapas die er in zat is een Shimano BB- LP 30.
Moet er per se een bb30 trapas in of kan ik ook een bb30 adapter gebruiken van bv fsa?
Zit geen BB 30 in ,gewoon een Hollow tech II bsa.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9151
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 19 aug 2015 18:49

CA(A)D 2 is minstens 20 jaar oud toch? Da's pre BB30. Gewoon BSA dus, zowel elke klassieke as (JIS, ISO, Octalink) als "buitenboord" cups (Shimano hollowtech, Campagnolo ultra- en powertorque) gaan probleemloos passen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

dickygiovanni
Forum-lid
Berichten: 1791
Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20

dickygiovanni 20 aug 2015 09:26

ruud_k schreef:Even iets heel anders... :geek:

Aan alle Cannondale puristen..., 'kunnen' er Fulcrum wielen onder een Cannondale, of is dit heiligschennis ? ;)

Sterker nog; op een Cannondale moet eigenlijk SRAM, en omdat je geen Campa of Shimi wielen steekt bij SRAM, ben je haast wel veroordeeld tot Fulcrum als je degelijke wielen wilt. Fulcrum is gemaakt voor Cannondale dus ;)


(Excuses voor het ontbreken van enige nuance in deze post)

Gebruikersavatar
Soap
Forum-lid
Berichten: 2351
Lid geworden op: 28 aug 2013 16:01
Locatie: Pijnacker

Gebruikersavatar Soap 20 aug 2015 09:34

dickygiovanni schreef:
ruud_k schreef:Even iets heel anders... :geek:

Aan alle Cannondale puristen..., 'kunnen' er Fulcrum wielen onder een Cannondale, of is dit heiligschennis ? ;)

Sterker nog; op een Cannondale moet eigenlijk SRAM, en omdat je geen Campa of Shimi wielen steekt bij SRAM, ben je haast wel veroordeeld tot Fulcrum als je degelijke wielen wilt. Fulcrum is gemaakt voor Cannondale dus ;)


(Excuses voor het ontbreken van enige nuance in deze post)
Is het niet dat er onder een Cannondale enkel maar Zipp mag? :roll:
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

ruud_k
Forum-lid
Berichten: 642
Lid geworden op: 14 mei 2010 18:51

ruud_k 20 aug 2015 23:42

dickygiovanni schreef:
ruud_k schreef:Even iets heel anders... :geek:

Aan alle Cannondale puristen..., 'kunnen' er Fulcrum wielen onder een Cannondale, of is dit heiligschennis ? ;)

Sterker nog; op een Cannondale moet eigenlijk SRAM, en omdat je geen Campa of Shimi wielen steekt bij SRAM, ben je haast wel veroordeeld tot Fulcrum als je degelijke wielen wilt. Fulcrum is gemaakt voor Cannondale dus ;)


(Excuses voor het ontbreken van enige nuance in deze post)
LOL :lol:

Inmiddels staat er een setje Zero's op de planning ;)

Gebruikersavatar
jay
Forum-lid
Berichten: 529
Lid geworden op: 16 okt 2008 10:27

Gebruikersavatar jay 21 aug 2015 07:38

Gewoon doen Ruud en niet meer twijfelen :D
On the road S-Works Powered
Off the road (Niet meer)
Http://pina-power.pinkbike.com

Gebruikersavatar
Infinito GB
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
Locatie: Schagen

Gebruikersavatar Infinito GB 23 aug 2015 18:02

Vandaag mijn eerste ritje op een Cannondale racefiets gemaakt. Is een leenfiets van de fm als tijdelijke vervanging van mijn Bianchi Sempre Pro ultegra 11s, die vanwege bracket-issues terug naar Italie is. Het is ook niet de minste fiets van Cannondale:
Afbeelding
Dan nu mijn bevindingen van de Cannondale Synapse Sram Red disc. Persoonlijk vind ik de geometrie even wat anders dan ik gewend was, maar dat terzijde. Van de endurance eigenschappen weinig gemerkt. Frame is gewoon hard en stijf. Enige comfort komt van de 28mm banden, en zelfs dat is ten opzichte van 25mm al minder goed merkbaar als van 23 naar 25mm. Dan de afmontage met Sram Red(Green). De groep schakelt goed, al is het wel wennen. Zit telkens tegen mijn remhendel aan te duwen. Ziet er wel solide uit, maar zo klinkt het ook ten opzichte van Shimano. Toch iets rumoeriger. Dan de schijfremmen. Remt goed, maar bij droog weer niet beter dan mijn Ultegra velgremmen, bij nat weer weet ik niet. De remmen geven wel een klein piepje. Vind de shifters voor schijfremmen eruit zien als gedrochten. De Cannondale crankset ziet er mooi uit, maar is helaas in compact uitvoering (34-50) met een groot bereik cassette. Dit is voor het vlakke Noord Holland niet de ultieme keuze. In principe beperk je het nu tot 1*11. All over dus wel een goede fiets, maar of hij meer dan 2 keer zou moeten kosten dan mijn Bianchi? Ik vind van niet.

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3294
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 23 aug 2015 22:20

Fiets er nog maar even lekker op.
Ik ben vooral benieuwd hoe je je 'oude' fiets hierna gaat ervaren.

Plaats reactie