Nee, precies. Dat bedoel ik!elefantino schreef:Begrijp ik de discussie nu verkeerd? Er staan twee spelfouten ("factury" en "adress") in het "Return Policy stukje", de factuur is opgesteld in dollars en bij "company info" staat een Chinees adres. Het is toch overduidelijk dat deze factuur niet van Pinarello komt? Of mis is ik nu iets?
Pinarello
It's ,absolutely, without question, unequivocally, only about the bike
Groot is dan ook mijn trots als ik die vraag met "ja" kan beantwoorden Ik denk dat ik voortaan tijdens het fietsen maar een kopie van de registratie meeneemjansen01 schreef:Al met al kan ik stellen dat deze discussie het kernprobleem is voor het merk. Als je een echte hebt: "is dat een originele"
It's ,absolutely, without question, unequivocally, only about the bike
- daniel1975
- Forum-lid HC
En dit allemaal omdat 1 wannabee kenner even een losse opmerking plaatst...
Less is bore
En dit allemaal omdat heel Azië de frames bedrieglijk goed immiteert en in zeer grote schaal de wereld over verscheept...daniel1975 schreef:En dit allemaal omdat 1 wannabee kenner even een losse opmerking plaatst...
Bij elke Pinarello is het eerste wat je denkt tegenwoordig; Pinareallo of Pinaneppo
Do not CROSS the road!
-
- Forum-lid HC
Zoals ik al zei, ik zie verschillen maar moet toch lang kijken en dat wil ook niet zeggen dat een van de 2 een nepper is. De Dogma decal op de zitbuis zit lager ten opzichte van de Pina decal op diezelfde buis, maar zoals je al zegt die worden met de hand geplakt dus daar zou verschil in kunnen zitten.daniel1975 schreef:
Succes!!
Enige wat ik zie is verschil in de lengte van de decal die doorloopt op de balhoofdbuis, maar dat zie ik ook als exemplarische afwijking (handwerk).
Verder zie ik niks en heb ik geen redenen om te twijfelen dat Hopmans als officiele dealer import gaat verkopen.
sterker nog, Ik heb die van mij eens vergeleken met een andere in dezelfde kleur maar een maatje kleiner en bij dezelfde winkel en heb kunnen zien dat deze decals duidelijk op andere plaatsen zitten.
Ik heb echter ook wel neppers gezien waaraan echt duidelijk te zien en te voelen is dat het neppers zijn.
Op een foto is het lastig te zien, als je het frame in je handen hebt zie je de verschillen heel goed. Vandaar dat ik als verkoper een replica uit China heb laten overkomen om de klanten de verschillen te kunnen laten zien.....tja het is niet anders.
Volgens mij gebruiken alle chinezen een BB met engelse draad en je kunt ook kiezen voor een BB30. Als je dus twijfelt even naar de bottom bracket kijken,neem desnoods een cup mee meet Italiaanse draad want alleen de echte Dogma's hebben Italiaanse draad.
Overigens hebben we het nu over Pinarello maar ik heb ook al de topmodellen van Specialized en BMC gezien die zeer goed nagemaakt zijn.
Volgens mij gebruiken alle chinezen een BB met engelse draad en je kunt ook kiezen voor een BB30. Als je dus twijfelt even naar de bottom bracket kijken,neem desnoods een cup mee meet Italiaanse draad want alleen de echte Dogma's hebben Italiaanse draad.
Overigens hebben we het nu over Pinarello maar ik heb ook al de topmodellen van Specialized en BMC gezien die zeer goed nagemaakt zijn.
- Jaap Telder
- Forum-lid
Er bestaan inmiddels al minimaal drie verschillende replica versies van de Dogma Think2.adroit schreef:Op een foto is het lastig te zien, als je het frame in je handen hebt zie je de verschillen heel goed. Vandaar dat ik als verkoper een replica uit China heb laten overkomen om de klanten de verschillen te kunnen laten zien.....tja het is niet anders.
Een replica van een replica van een replica dus
De slechtste heeft een kader dat veel meer op de Prince lijkt.
Ik word er ziek van en mijn echte Dogma is vrijwel onverkoopbaar voor een goede prijs heb ik gemerkt.