Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Pinarello

Pina aqua
Forum-lid

Pina aqua 06 mei 2013 16:50

elefantino schreef:Begrijp ik de discussie nu verkeerd? Er staan twee spelfouten ("factury" en "adress") in het "Return Policy stukje", de factuur is opgesteld in dollars en bij "company info" staat een Chinees adres. Het is toch overduidelijk dat deze factuur niet van Pinarello komt? Of mis is ik nu iets?
Nee, precies. Dat bedoel ik!
It's ,absolutely, without question, unequivocally, only about the bike

jansen01
Forum-lid

jansen01 06 mei 2013 17:01

Al met al kan ik stellen dat deze discussie het kernprobleem is voor het merk. Als je een echte hebt: "is dat een originele" ;)
Addict R1

Pina aqua
Forum-lid

Pina aqua 06 mei 2013 17:29

jansen01 schreef:Al met al kan ik stellen dat deze discussie het kernprobleem is voor het merk. Als je een echte hebt: "is dat een originele" ;)
Groot is dan ook mijn trots als ik die vraag met "ja" kan beantwoorden :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Ik denk dat ik voortaan tijdens het fietsen maar een kopie van de registratie meeneem :roll:
It's ,absolutely, without question, unequivocally, only about the bike

velolove
Forum-lid

velolove 06 mei 2013 19:35

Blij dat ik geen Pina heb..
ooit allemaal op een Scalpel

olleranip
Forum-lid

olleranip 06 mei 2013 20:24

velolove schreef:Blij dat ik geen Pina heb..
Echte of nepper? :D

velolove
Forum-lid

velolove 06 mei 2013 20:26

Beide ;-)
ooit allemaal op een Scalpel

olleranip
Forum-lid

olleranip 06 mei 2013 20:28

velolove schreef:Beide ;-)
Idem. :!:

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 06 mei 2013 21:17

En dit allemaal omdat 1 wannabee kenner even een losse opmerking plaatst...
Less is bore

zorba
Forum-lid

zorba 06 mei 2013 21:58

daniel1975 schreef:En dit allemaal omdat 1 wannabee kenner even een losse opmerking plaatst...
En dit allemaal omdat heel Azië de frames bedrieglijk goed immiteert en in zeer grote schaal de wereld over verscheept...

Bij elke Pinarello is het eerste wat je denkt tegenwoordig; Pinareallo of Pinaneppo :mrgreen:
Do not CROSS the road!

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 06 mei 2013 23:01

daniel1975 schreef:Afbeelding
Afbeelding

Succes!!
Enige wat ik zie is verschil in de lengte van de decal die doorloopt op de balhoofdbuis, maar dat zie ik ook als exemplarische afwijking (handwerk).
Verder zie ik niks en heb ik geen redenen om te twijfelen dat Hopmans als officiele dealer import gaat verkopen.
Zoals ik al zei, ik zie verschillen maar moet toch lang kijken en dat wil ook niet zeggen dat een van de 2 een nepper is. De Dogma decal op de zitbuis zit lager ten opzichte van de Pina decal op diezelfde buis, maar zoals je al zegt die worden met de hand geplakt dus daar zou verschil in kunnen zitten.
sterker nog, Ik heb die van mij eens vergeleken met een andere in dezelfde kleur maar een maatje kleiner en bij dezelfde winkel en heb kunnen zien dat deze decals duidelijk op andere plaatsen zitten.
Ik heb echter ook wel neppers gezien waaraan echt duidelijk te zien en te voelen is dat het neppers zijn.
Afbeelding

adroit
Forum-lid
Contact

adroit 07 mei 2013 09:01

Op een foto is het lastig te zien, als je het frame in je handen hebt zie je de verschillen heel goed. Vandaar dat ik als verkoper een replica uit China heb laten overkomen om de klanten de verschillen te kunnen laten zien.....tja het is niet anders.
Volgens mij gebruiken alle chinezen een BB met engelse draad en je kunt ook kiezen voor een BB30. Als je dus twijfelt even naar de bottom bracket kijken,neem desnoods een cup mee meet Italiaanse draad want alleen de echte Dogma's hebben Italiaanse draad.
Overigens hebben we het nu over Pinarello maar ik heb ook al de topmodellen van Specialized en BMC gezien die zeer goed nagemaakt zijn.

Jaap Telder
Forum-lid

Gebruikersavatar Jaap Telder 07 mei 2013 10:05

adroit schreef:Op een foto is het lastig te zien, als je het frame in je handen hebt zie je de verschillen heel goed. Vandaar dat ik als verkoper een replica uit China heb laten overkomen om de klanten de verschillen te kunnen laten zien.....tja het is niet anders.
Volgens mij gebruiken alle chinezen een BB met engelse draad en je kunt ook kiezen voor een BB30. Als je dus twijfelt even naar de bottom bracket kijken,neem desnoods een cup mee meet Italiaanse draad want alleen de echte Dogma's hebben Italiaanse draad.
Overigens hebben we het nu over Pinarello maar ik heb ook al de topmodellen van Specialized en BMC gezien die zeer goed nagemaakt zijn.
Er bestaan inmiddels al minimaal drie verschillende replica versies van de Dogma Think2.
Een replica van een replica van een replica dus :cry:
De slechtste heeft een kader dat veel meer op de Prince lijkt.
Ik word er ziek van en mijn echte Dogma is vrijwel onverkoopbaar voor een goede prijs heb ik gemerkt. :roll:

Plaats reactie